♡NINE♡

286 25 1
                                    

Playing song is now>BTS-Danger

Author's POV

Mingyu duduk besandar di pokok kelapa *kat Korea ada pokok kelapa ke?XD*.Dia memikirkan pertelingkahan dia bersama Rian tadi.Dia pelik.Mengapa Rian x ingat janji dia dan Mingyu.Pasti sesuatu berlaku semasa dia dan Rian lost contact.Tapi,dia masih sedih kerana Rian jatuh cinta dgn Wonwoo."Rian.....Kenapa mesti Wonwoo?..Aku x nak gaduh dah dgn dia pasal cinta.....Kenapa kau kena jatuh cinta dengan Wonwoo....?"Air mata Mingyu mengalir.Otaknya memutarkan masa.

FlashBack

"Chorong!!"Mingyu menjerit.Dia marah melihat Wonwoo hampir mencium Chorong.Ketika itu,Chorong menjadi manager mereka.Namun,Mingyu jatuh hati dgn Chorong kerana wajah Chorong yg mirip dgn Rian.Dia rindukan Rian namun Rian x dpt dijejaki apabila dia diberitahu Rian pindah ke Jepun.Dia sewaktu itu seorg trainee.Lalu,dia melamar Chorong untk menjadi yeochinnya.Namun,dia x tahu Wonwoo juga sukakn Chorong.

DUSH!!!!!!!

Mingyu menumbuk pipi Wonwoo sekuat hatinya.Marah dia jatuh kepada Wonwoo."Wonwoo!!!"Chorong menjerit dan pergi kearah Wonwoo yg terjatuh."Eurgh....."Wonwoo mengelap hujung bibirnya yg berdarah

DUSH!!!!!!!

Wonwoo menumbuk Mingyu kembali."Mingyu!!"jerit Chorong pula.Mingyu menepis tangan Chorong yg cuba menolongnya.Mingyu dan Wonwoo saling bertumbukkan.Tiba tiba Jeonghan,Hoshi,DK dan SCoups muncul."Korang!!!Berhenti!!!"marah SCoups.Dia memegang tangan Mingyu.Mingyu menolak badan SCoups hingga jatuh ketanah."SeungCheol!!"Jeonghan mendapatkan ketua mereka.Wonwoo dan Mingyu masih bertumbukkan."BERHENTI!!"jerit DK.Chorong menangis sekuat hatinya smbil terduduk.Mingyu meluru kearah Chorong dan menampar Chorong"Kau......Perempuan jalang!!!!!"Mingyu curse kepada Chorong.Wonwoo berang lalu cuba menumbuk Mingyu namun dihalang Hoshi."Apa tujuan kau?!!!!Kau permainkan hati aku!!!!!"Mingyu menjerit sekuat hatinya.Hatinya hancur lebur."Mingyu ahh...Mian...hae.."Chorong memandang Mingyu."Kau.......Kau x berhak dimaafkan!!!"Mingyu mengeluarkan airmatanya.Woozi mendapatkan Mingyu.SCoups dipapah oleh DK dan Jeonghan kerana sakitnya badannya ditolak masih ada.Pedih tulang belakangnya."Chorong,kenapa awak jadi mcmni?!"marah Woozi.Wonwoo dan Hoshi hnya memerhatikan dari jauh.Di sudut hati Wonwoo,dia msih x percaya yg dia akn menumbuk kawan baiknya sendiri hanya disebabkan seorg gadis.Namun,dia baru perasan sesuatu.....Jika Chorong sudah jadi yeochin Mingyu,kenapa Chorong masih...mendekatkan diri dgn dirinya?Wonwoo menjadi ingintahu dan meluru kearah Chorong yg masih menangis.Kemudian,dia menarik kolar baju Chorong supaya bangun."Kau cakap!!Apa tujuan kau dekatkan diri kau dgn aku walhal kau dgn Mingyu?!CAKAP!!"jerit Wonwoo.Air mata Chorong semakin deras."Saya...hanya...mempermainkan..perasaan....korang...sebab...."mendengar kata kata Chorong,mata mereka semua terbeliak.

Pang!!

Wonwoo menampar Chorong membuatkan bibir gadis ituberdarah."Betina sial!!!Kau buat persahabatn aku dgn Mingyu hancur disbbkan kau!!Kau goda aku!!Sedangkan kau dgn Mingyu sdg bercinta!!!"air mata Wonwoo jatuh.Dia kesal.Kini,persahabatannha dgn Mingyu musnah dek kerana Chorong.
"Wonwoo....Mingyu.....Mianhae....Saya diupah.....""Sudah!!Aku x nak dgar penjelasan kau!!!"Wonwoo memintas percakapan Chorong."Wonwoo!!Biarlah Chorong habiskan percakapan dia!!"bantah Jeonghan."This girl doesnt deserve that.Kau......berambus!!"Wonwoo membalas dingin.Dia memandang Mingyu yg duduk melutut smbil memegang rambutnya."Mingyu....Maafkan aku......"bisik hati Wonwoo."Korang....Maafkan Saya....Saya terpaksa........"Chorong cuba bangun namun badannya hampir terjatuh kerana tamparan Wonwoo ygberbisa tadi."Saya....pergi...dulu....Maafkan saya...sekali lagi....Saya x berniat....Saya dipaksa...."kata Chorong kesal.Dia memandang Mingyu dan Wonwoo kali terakhir sebelum keluar dari rumah agam itu."Chorong!!Kita boleh berbincang!!"kata DK."Takyah!Aku dah muak dgn kata kata palsu dia..."ujar Wonwoo dan menuju kearah Mingyu."Mingyu......Aku minta maaf...."."Aku maafkan kau.....Bukan salah kau pun...."..

To Be Continued.

Holla!!Heheehehe...Mian sbb lmbt update....Rinn bru perasan yg ff ni makin mengarut and..Rinn kemungkinan akn jadikan ff ni mkin mengarut so maaflah kalau korg rasa ff ni macam....= ̄ω ̄= and -(oo)-..Bkan sbb Rinn xde idea but Rinn bru teringat Rinn lupa nak letak satu scene ni tapi Rinn malas nak padam n buat blik soo......I present to you...a quite 'mengarut' ff.Well,Rinn ni agak pemalas...Hehe...Anyway,lots of love from me and please read my another ff.*broken english XD*Dont forget to vote our boys on MAMA AWARDS 2015 for best male rookie award..Dorg skang current ranking tmpat kedua...So,lets beramai ramai vote SEVENTEEN untk beat Ikon or Icon?I dont know the spelling but SM17E and SEVENTEEN fighting!!!^_^¦¦¦>_<¦¦¦

Happy reading n voting!!

<3

Promises[HIATUS]Where stories live. Discover now