Author's POV
"Sampai...sekarang saya masih ingat perkara tu..",Wonwoo mengakhiri ceritanya."Maknanya Chorong hnya permainkan awak berdua?"hati Rian seperti merasakan ada benda yang x kena."Maybe.."balas Wonwoo."But...Kan Chorong kata dia diupah?"Rian mengeluarkan pendapatnya."Yes...But saya still rasa dia tu........pengkhianat..."Wonwoo kesal."Saya nak cari balik Chorong!"kata kata Rian membuatkan Wonwoo tersentak."Awak nak buat apa jumpa dia?"."Mungkin Chorong ada kaitan dengan amnesia saya...."Kata Rian."M..mana awak tahu awak ada amnesia?"tanya Wonwoo."Sebab,saya haritu jumpa satu imbasan otak dalam sampul surat...Ianya kepunyaan saya.Dan bila saya periksa tarikh,ia merupakan tarikh semasa saya di Jepun...."terang Rian panjang lebar."Mustahil!Kejadian semasa Chorong dihalau keluar dari rumah kami jarak masanya....."."Jarak masanya ialah 3 hari.Tell me,apa yg mustahil?"Rian memintas percakapan Wonwoo.Hatinya nekad ingin mencari Chorong.Pertama,dia mahu Chorong berbaik kembali dgn Mingyu dan Wonwoo.Kedua,siapa tahu mungkin Chorong diupah untuk memisahkan dia dan Mingyu.Sbb itu Chorong berpura pura jatuh cinta dgn Mingyu.Namun,nasib x menyebelahi apabila Chorong jatuh hati pada Wonwoo.Mungkin org akan fikir x logik.Tapi,perasaan Rian kuat mengatakan yg Chorong ada kaitan dgn semua ini.
Keadaan menjadi sunyi setetika.Mereka berdua menghayati deruan ombak ditepi pantai selepas majlis pembukaan resort itu tamat.Org ramai suka dgn persembahan yg dipersembahkan oleh SEVENTEEN.
"Rian..."Wonwoo memecahkan kesunyian."Yes?"jawab Rian."A...awak tahu dah kan yg saya...."."Yang awak suka saya?Yeah...Saya dah tahu.."balas Rian."Ja...di...Awak?"tanya Wonwoo.Dia gementar."Woo...I dont know.Hati saya kata Mingyu...My brain says that I should be with you....Saya xtahu nak ikut mana satu.."Rian meluahkan isi hatinya."You know...Saya risau saya akan buat keputusan yang salah.....Saya x mahu hampakan awak but at the same time saya sayangkan awak...."Rian memandang Wonwoo."As a friend....or besides it?"."I think it,more on....as a friend...."Rian disebulungi bersalah.Namun,dia perlu jujur.Dia xmahu apabila dia bersama Wonwoo dia akan menipu diri dan Wonwoo."Oh.."Wonwoo balas perlahan."Wonwoo...Chummal mianhae...."Rian meminta maaf."Takpe..Sa..saya faham..I think I doesnt deserve you....You deserve better.And it was Mingyu...."Wonwoo rasa dia ingin mengalirkan airmatanya sekarang juga."Won....Saya tetap skan sayang awak...As friend...Saya sayang semua ahli SEVENTEEN....Saya anggap korang mcm siblings saya.Macam family pun ada.But...Mingyu ialah namja yg duduk di carta hati saya..."Rian mengeluarkan air matanya."Rian....I will leave you alone....Untuk...mencari ketenangan...Okay...Nan ganda..."Wonwoo bangun dari duduknya dan menuju ke chalet yg dikongsinya dgn Mingyu.Hatinya sedih.Tapi dia tekad untuk melepaskan Rian yg menduduki tempat kedua dihatinya.Kerana,ada seorang gadis yg berada tempat pertama di hatinya walau sudah bertahun berlalu dan telah membuat dirinya terluka.Chorong.....OTP
"Yobuseyo?"
"Appa...Ni,Rian.."
"Ohh..Kenapa Rian call?"
"Rian nak tahu alamat baru Chorong."
"Hah???"
"Rian nak tahu alamat baru Chorong."
"Ri..Rian nk buat apa?"
"Rian nak perbetulkan keadaan."
"Tap--"
"Please appa....Rian tahu nak buat mcm mana.Jgn risau.Mingyu xtahu yg Rian nak cari Chorong."
"Wonwoo?"
"Its okay.Pepandailah Rian uruskan dia nnti.."
"Okay....Jap,appa minta Jooheok pergi check."
"Nae..."5 minit kemudian...
"Rian,are you still there?"
"Nae."
"Alamat baru Chorong...Dia skang ni tinggal kat Gwangju...Perumahan HanGa..Rumah nombor 64...Dia skang ni bekerja sebagai pelayan di Cafe SONE.And,dia tinggal berseorangan."
"Okay.Gamawo appa!!"
"Xde masalah.."
"Ermm..Lagi satu...Rian nak minta cuti 5 hari untk..."
"Okay.Appa benarkan.Nnti appa mintak WonHa gantikan kamu skjap"
"Wahhh!!Khamsamidda appa!"
"Xpe...Okaylah.Appa nak off phone.Anyeong..."
"De.Anyeong."To Be Continued.
Anyeong,guys.Firstly Rinn mintak maaf sesangatt sbb lama x update.Citer dia cmni...Kan Rinn dh jnji nk update dua dua citer pda 21/11.Pastu,malam tu..(20/11),Rinn nk publish kat handphone.Tgok phone xde battery so Rinn beralih ke laptop.Rinn try bkak wattpad and dia kata 'invalid account' or something like that.Rinn pikir laptop tu yg bengong so Rinn pinjam phone unnie Rinn.Jadi mcm kt laptop gak.So,bermulalah sesi pinjam meminjam phone kt umah Rinn.Tapi,semua jadi mcm tu.Masatu Rinn hmpir nk gave up.Pastu,masa 26/11,Rinn blik kmpung kat Kelantan.*Untk mkluman,saya Kelantan-Johor*.Rinn pinjam phone pkngh Rinn and walla!Boleh bukak.*Masatu tarikh 27/11*.Rinn check 'create' and tengok part yang saya dah saya siap tulis......hilang!!Saya hampir ngis masatu.And,pada 29/11 saya start tulis balik part 10 citer TRIANGLE LOVES....Huhuhu....Sedih..So,harap korg faham kenapa Rinn x tepati janji...(ಥ_ಥ).And,kepada pembaca MAKE ME LOVES YOU..Rinn nak gitau yg Rinn mungkin akn update 3/12...Anyway,lots a love from Rinn..(*^ω^*)
Vote-√
Comment-√
YOU ARE READING
Promises[HIATUS]
FanficShin Rian-Mingyu....A..awak cintakan saya?? Kim Mingyu-Mianhae Rian ah.... Jeon Wonwoo-Mingyu,kau ambillah dia.Masa dulu,kau yang mengalah.Kalini,aku pula.