Five ; The Paint

301 28 0
                                    

Selepas detik dia menerima lamaran s.coups,maka bermulalah juga detik dugaan dan cabaran yg terpaksa dia hadapi saban hari.

Tiada seminit pon,dirinya berasa tenang.Namun dalam keperitan yg terpaksa dia lalui,dia tidak berseorangan kerana pasti ada seseorang yg akan dtg membantunya iaitu jungkook.

Segalanya bertentangan dengan s.coups.S.coups tidak pernah tau apa yg berlaku pada diri Eunji kerana sebagai pelajar popular dan aktif,S.coups jarang dapat meluangkan masa disebabkan sibuk dengan aktiviti sekolah dan luar.

Eunji juga tidak pernah bagitau pada.s.coups apa yg telah berlaku selama ini kerana tidak mahu menganggu .Apabila berdepan dengan s.coups,Eunji akan selalu berpura pura segala galanya baik.

"Hoi!Apa yg menungkan tuh?Soal chorong sambil memetik jari di hadapan muka Eunji hingga mematikan lamunannya.

"Huh?"terkebil kebil Eunji memandang Chorong.

"Haishh.kau ni kenapa?cuba bagitau aku."Eunji menunduk lemah wajahnya.

"Entahlah chorong.Aku cintakan s.coups.tapi dia tak pernah peduli pon pasal aku.bila dia tanya,aku just ckp okay jer.hanya jungkook jer yg selalu ada masa aku susah.aku pon konfius."jelas Eunji.Chorong hanya diam memandang kawannya itu.

3 hari kemudian....

Entah kenapa kakinya laju menaiki tangga melangkah ke tingkat atas."Mungkin dia ada kat sana kot."perlahan lahan Eunji membuka pintu bilik tersebut."Hmm?Mana dia pergi?"Sementara menunggu ,Eunji berjalan jalan sekitar bilik itu dan terpandang sesuatu.

"Ada buku lukisanlah."Eunji mengambil lalu membukanya satu persatu .Alangkah terkejutnya saat dia melihat lukisan lukisan tersebut.

Bersambung....

Will You - J.jungkook [C]Where stories live. Discover now