Hun så en stor gulbrun hannkatt.
"Det er Løvestjerne han er leder av
Treklanen! " mjauet Buskelabb som hadde slott seg ned ved siden av Ispote. "Det sies at han kjempet mot en grevling som nesten drepte han. Men han slo til og drepte grevlingen med tennene. " mjauet Askepote. Hun så Våtstjerne, Fjærstjerne, Løvestjerne og Tigerstjerne som sto på Kjempesteinen. "Katter av alle klaner! " mjauet Løvestjerne. "Treklanen trenger mer mat og løvbart er nærme. Kattunger dør så vi spør dere her. Vil dere dele jaktmarker med oss? " mjauet Løvestjerne med et brøl. "Elveklanen har alle svart ja så hva med Sandklanen og Luftklanen? " ropte han utover dalen. "Hva!? Du spurte oss ikke engang! " mjauet elveklankattene i kor. "Sandklanen trenger også mat så nei. Vi vil ikke dele jaktmarker med dere" sa Fjærstjerne. "Svaret er nei fra Luftklanen også! Alle husker Knekkstjerne som var leder av Skyggeklanen? En av de store klanene som var før oss jaget Vindklanen ut av territoriumet dems. Nei fra oss også. " mjauet Tigerstjerne leder av Luftklanen.
"En av de store klanene? " mjauet Ispote nysgjerrig. "Ja, jeg tror de mener - " mjauet Gråpote før en katt freste til han for å være stille.
"Skal dere la kattene mine dø? Dette skal dere få angre på! " mjauet han skarpt. "Møtet er hevet " mjauet Fjærstjerne til slutt. Ispote mjauet hadet til de nye vennene sine og løp bort til Smidigøre. Da de kom tilbake til leiren kalte Fjærstjerne inn til klan møte. "Løvestjerne sa at Treklanen trenger mat. Jeg svarte nei til å dele jaktmarker med Løvestjerne og Luftklanen svarte også nei. Våtstjerne svarte ja. Det kan gjøre at Treklanen og Elveklanen nærmere allierte. " sa Fjærstjerne. Hun virket ikke fornøyd. "Jeg trenger en morgenpatrulje " mjauet Natthale.
"Gjørmehale ta med deg Snøklo og Ispote, hun vil sikkert lære grensene igjen. " mjauet han.
YOU ARE READING
Kattekrigerne : De smyger seg innpå
FanfictionDette er historien om Ispote og broren Buskelabb. Klanen står i fare for å bli tatt av tobeininger med de andre klanene. Inspirert av Erin Hunter