Ispote løp rett bort til lærlinghulen og vekket Buskelabb.
"Hei hva er det du holder på med? Latsabb! Det er første trenings time" mjauet Ispote til Buskelabb og ristet på ham. "Ja jeg er våken, hold opp! " sa Buskelabb. Ispote og Buskelabb løp til gulltorntunnelen der Smidigøre og Bregnesky ventet. "Dere er sene" mjauet Bregnesky med et mildt blikk.
"Idag skal vi vise dere rundt i territoriumet vårt og vise grensene våre" mjauet Smidigøre "Hvor skal vi først? " spurte Buskelabb tålmodig. "Først skal vi til Tobeningstedet" sa Bregnesky. "Mamma har fortalt meg at det er hunder på Tobeningstedet" mjauet Ispote ivrig. "Helt riktig Ispote" mjauet Smidigøre. Da de hadde gått en stund kom de fram til Tobeiningstedet da Buskelabb fanget en lukt. " Jeg lukter noe" mjauet Buskelabb. " Ja det gikk nettopp en hund forbi" mjauet Smidigøre. "En hund!" Freste Ispote. "Men nå skal vi dra til grensen til Luftklanen og kanskje vi ser en patrulje" mjauet Bregnesky.
"Men hva skjer hvis vi kommer i en sloss kamp? " sa Ispote ivrig. "Da skal vi sloss! " mjauet Buskelabb til søsteren sin. "Nei fordi dere er akkurat blitt lærlinger." Mjauet Bregnesky. Etter og ha undersøkt hele Sandklanens territorium var Ispote og Buskelabb helt utslitt. De løp ivrig bort til haugen med ferskt kjøtt, plukket Ispote ut en markmus. Hun hadde ikke spist markmus før. "Nam! Det er kjempe godt! " mjauet Ispote glad. Buskelabb som hadde valgt en lubben blåmeis sa til Ispote: " Denne er kjempe god! Vil du smake? " "Ja gjerne! " De spiste seg godt og gikk til lærlingehulen. "God natt Ispote" sa Buskelabb trøtt. "God natt" mjauet hun tilbake.
YOU ARE READING
Kattekrigerne : De smyger seg innpå
FanfictionDette er historien om Ispote og broren Buskelabb. Klanen står i fare for å bli tatt av tobeininger med de andre klanene. Inspirert av Erin Hunter