Bab 7:Our old friend

6.2K 148 4
                                    

Diana mematikan enjin keretanya,dia terlihat dua orang kawannya telah menunggu nya dihadapan pintu masuk pusat membeli belah.

Zawanah:tu dia Diana.

Diana:sorry lambat kah saya tadi?traffic jam.

Angellin:taklah lambat pun,kami dua baru je sampai

Diana:ohh yakah,sapa yang sampai dulu?

Angellin:saya yang sampai dulu pastu Zawanah,ni dari mana tadi?dari rumah ke?

Diana:ya,dari rumah.jomlah kita masuk.

Angellin:ok jom

Mereka pun masuk ke dalam pusat membeli belah,mereka bertiga sangat suka berjalan membeli belah di mana mana sahaja asalkan harga berpatutan.Mereka bertiga dari dahulu lagi memang suka berjalan bersama sama.

Zawanah:Kita nak pergi mana dulu?nak tak kita pergi Starbucks?

Angellin:ok juga,jomlah.

Mereka pun pergi ke Starbucks untuk membeli air,selesai mereka membeli,mereka terus pergi ke kedai baju.

Angellin:jomlah pergi kedai baju yang kat tingkat 3 tu.

Diana:ok jom.

Mereka mencari baju untuk baju kerja mereka.

Zawanah:saya nak cari baju baru untuk bawa ke London,malas lah saya nak bawa baju baju saya yang kat rumah tu pergi London,nanti takda banyak lagi baju dekat rumah sini nanti.Dapat juga saya tinggalkan baju ni kat London,tak payah bawa balik.

Diana:oh,awak memang takda tinggalkan apa apa baju awak kat rumah awak kat London ke?

Zawanah:ya,memang takda langsung sebab kalau tinggalkan nanti tak cukup kat sini.Sebab tu lah kalau ada flight pergi London kena bawa.banyak baju sebab kalau pergi London saya kena tinggal lama sikit kat sana.so kena bawa beg besar.

Angellin:itulah,bagus tinggallkan sikit baju kat sana.Tak payah juga bawa ulang alik dengan beg besar,kan susah,takpalah,saya dengan Diana tolong pilih dengan awak.

Zawanah:hehe,ok thanks.

Diana:banyak rumag kawan kita ni,ada rumah kat London,ada lagi rumah kat San Francisco,senanglah nak tumpang nanti kalau pergi London,hehe.

Zawanah:Takpa,tumpang tinggal lah rumah kat London kalau ada pergi London,takda orang pun kat rumah tu.Tak payah nak sewa hotel mahal mahal.

Diana:kenapa tak beli je baju kat London.

Zawanah:takda masa lah,kan saya sibuk,datang sana pun malam.letih lah kalau nak shopping.

Angellin:haha,jomlah kita beli baju.

Selesai mereka membeli belah,mereka pun pergi makan ke restoran.

Angellin:awak berdua nak order apa?

Diana:nanti saya sendirilah yang order.

Angellin:ok,saya order dulu.

...

Diana:sampai pun makanan kita.

Angellin:Zawanah,esok cuti awak dah habis kan.

Zawanah:ya,lama lagilah nak hang out dengan awak berdua.

Diana:kan,tapi takpalah,tunggu Zawanah cuti lagi kita bawa dia pergi jalan jalan lagi.

Angellin:Bawa Zawanah jalan puas puas.

Crushku, Suamiku?Where stories live. Discover now