*seseorang mengetuk pintu*
Diana:masuk
Jururawat:Doktor,hari ni,doktor tidak akan membuat pembedahan berseorangan kerana ada seorang doktor baru yang baru pertama kali membuat pembedahan,jadi doktor diminta untuk tunjuk ajar.
Diana:oh jadi doktor yang baru datang tu dah sampai ke sini?
Jururawat:ya,pukul 9 ni ada meeting sebab ada doktor baru dah sampai so pembedahan tu pukul 1 petang.
Diana:oh,ok,thank you beritahu,jadi nanti saya buat pembedahan dengan dia.
Jururawat:ya,dekat meeting dia akan ada.ok saya pergi dulu
*Diana:hmm,pukul sembilan ada meeting lepas tu ada doktor baru lagi datang untuk sama sama buat pembedahan,baik saya cepat siapkan fail ni*
Setelah Diana siap membuat tugasannya,dia melihat jam telah menunjukkan pukul 8.45,hanya tinggal 15 minit sahaja lagi untuk mesyuarat,dia segera pergi dari biliknya dan pergi ke bilik mesyuarat,dia melihat ramai sudah doktor yang telah berkumpul.
Doktor Hamizan:ok,kita boleh mulakan mesyuarat kita,hari ni,ada seorang doktor baru yang akan memasuki hospital kita dan dia akan buat pembedahan pesakit bersama dengan Doktor Diana.Saya menjemput doktor Ilhan Iqbal.
Iqbal:Selamat pagi,terima kasih kepada semua,ni first day saya bekerja dan pukul 1 nanti pun saya akan ada pembedahan pertama saya dan saya akan bersama seorang doktor untuk tunjuk ajar saya pembedahan yang pertama.Saya harap semua dapat beri kerjasama.
Doktor Hamizan:Doktor Iqbal,saya kenalkan awak Doktor Diana,dia yang akan bersama awak untuk pembedahan pukul 1 nanti.baiklah setakat ni saja mesyuarat kita harini,semua boleh bersurai.
Semua doktor doktor pun bersurai untuk menjalankan kembali tugas mereka.Iqbal pun segera datang kepada Diana untuk memperkenalkan dirinya.
Iqbal:Doktor Diana kan?nice to meet you
Diana:ya saya doktor Diana,nice to meet you too,gembira dapat kerjasama dengan doktor for the operation nanti.
Iqbal:ya,harap Doktor Diana dapat bagi tunjuk ajar lah,ye lah,ni first time untuk operation.
Diana:ya,doktor ada macam diploma atau master ke?
Iqbal:saya ada diploma,maybe next next year nak ambil master lagi.
Diana:oh yeke,dulu hospital mana yang tempat doktor kerja?
Iqbal:dulu sebenarnya kat hospital Wawasan kat piasau,tapi transfer pergi sini sebab dekat sikit.Doktor dah lama bekerja kat sini ke?
Diana:taklah,saya ni pun baru macam doktor,baru je masuk 2 minggu lepas,saya rasa doktor sama umur dengan saya kan?
Iqbal:oh yakah,baru masuk juga rupanya,umur saya 26,sama ke umur kita dua?
Diana:oh,eh tak samalah,saya 23,akhir juga eh doktor baru nak mula kerja.oklah doktor I have a work to do,doktor datang ke wad sebelum pukul 1 lah.
Iqbal:ok,saya pun ada tugasan yang nak disiapkan,assalamualaikum.
Diana:waalaikummsalam
Diana terus pergi masuk ke biliknya untuk menyiapkan beberapa tugasan lagi sebelum pukul 1.Setelah beberapa jam dia membuat tugasan,jam pun telah menunjukkan pukul 12.45 tengah hari,hanya tinggal 15 minit sahaja lagi untuk pembedahan,Diana segera keluar dari biliknya dan mengambil baju dan penutup muka pembedahannya.Dia segera pergi ke wad pembedahan Dan dia terlihat Iqbal tengah memeriksa fail.Dia terus menyapa Iqbal untuk memulakan pembedahannya.
Diana:hai asslamualaikum doktor,,Lama ke doktor dah sampai,do you ready for the operation?
Iqbal:tak,baru je sampai,ya,mestilah dah sedia buat operation,ok we can start do the operation now.
Setelah beberapa jam mereka melakukan pembedahan,akhirnya Iqbal pun berjaya membuat pembedahnnya yang pertama.
Iqbal:thanks doktor sebab dah beri banyak tunjuk ajar,walaupun baru sekali buat operation tapi banyak cara cara yang saya tahu.
Diana:haha,ni memang kerja saya juga,oklah doktor I want to go home now.assalamualaikum.
Iqbal:ok,waalaikumsalam
*Diana:baik juga Doktor Iqbal ni,walaupun baru beberapa hari kenal,tapi tak sombong,hmm,dia buat semua orang macam kawan dia walaupun baru kenal*
Diana terus memandu keretanya dan balik ke rumah,dia melihat rumah nya tiada orang kerana ibu bapanya pergi ke luar negara.Diana berasa bosan tinggal di rumah sendirian lalu dia menelefon Angellin.
Angellin:hello
Diana:hello Angellin,free kah petang ni?
Angellin:ya free jak, takda shify petang baru jak nak telefon kamu,haha,jom hang out,lagipun Zawanah esok dia dah start kerja lagi dah.
Diana:yelah kan,hang out lat mana?
Angellin:kita pergi mall lah,tapi Zawah tau ke kita nak pergi mall,saya takda kredit nak telefon dia ni,hehe
Diana:tak tau kot saya baru jak telefon kamu,nantilah saya inform Zawanah,mesti Zawanah free petang ni,kita nak pergi pukul berapa?
Angellin:pukul 4 lah,jumpa depan mall
Diana:oh ok,bye,see you soon,i will inform Zawanah.
Diana:ok,bye.
Diana pun terus mematikan panggilan telefonnya.Jam menunjukkan pukul 3,dia segera pergi bersiap untuk berjumpa dengan kawannya nanti.
To be continue...
YOU ARE READING
Crushku, Suamiku?
RomanceDiana, seorang pelajar yang menyukai seniornya Iaitu Azzrie sejak dia berumur 13 tahun.tetapi, pada masa dia memasuki sekolah menengah, Azzrie telah pun berumur 17 tahun.Hanya tinggal 1 tahun sahaja lagi Azzrie akan meninggalkan sekolah Itu dan mene...