Nia:hai doktor
Diana:eh hai Nia,nak pergi mana tu?
Nia:nak pergi wad 21,boleh cakap dengan doktor sekejap tak?
Diana:ok sure what is it?
Nia:Saya tengok doktor sekarang ni selalu rapat je dengan doktor Iqbal.
Diana:eh,takdalah,doktor selalu ajak pergi lunch,sebab tu nampak macam rapat je,tapi sebenarnya tak.
Nia:oh yakah,mana tau yang doktor Iqbal suka kat doktor,you two are cute if you're together.
Diana:eh,no,saya takda perasaan pun dengan doktor Iqbal tu,don't worry,saya tengok awak macam suka je dengan doktor Iqbal
Nia:takdalah doktor,but i like you with doktor Iqbal.Oklah doktor i got to go.bye.
Diana:ok bye.
Diana terus pergi ke wad pembedahan.Dia berasa pelik kenapa rakan sekerjanya berasa seperti itu.
*Diana:dah habis pun tugas,bolehlah balik*
I'm like a crow on a wire,
Your the shining distractiin that makes me fly...Telefon Diana berdering,dia melihat ibunya yang menelefon dan terus mengangkatnya.
Diana:assalamualaikum
Ibu Diana:waalaikumsalam,Diana dah takda tugas lagi ke kat hospital?
Diana:takda lagi,ni pun dah nak balik ni.
Ibu Diana:oh,barang dapur ni pun sikit je lagi ni,boleh tolong belikan tak lepas Diana balik dari hospital?
Diana:oh,boleh je,nak belikan apa mama?
Ibu Diana:Diana belilah sayur,ikan and susu
Diana:oh ok,nanti Diana beli.
Ibu Diana:ok,thank you,bye assalamualaikum.
Diana:waalaikumsalam.
Diana menanggalkan kot doktornya dan mengambil kunci keretanya.Dia terus ke tempat letak kereta dan memandu pergi ke pusat membeli belah.
*Diana:sayur apa nak beli ni*
Sedang leka dia mencari sayur,tiba tiba Diana terlanggar dengan seorang lelaki.Bercermin mata dan tinggi darinya.
Diana:eh,sorry sorry
Azzrie:eh,takpa,saya ni pun tak nampak juga cik ada kat depan.eh,Diana kan?
Diana:eh,Azzrie,tak sangka dapat jumpa kat sini.
Azzrie:ya,saya tengah cari makanan dalam tin ni.Untuk makan kat hotel.boleh berjimat sikit.awak kat sini buat apa?
Diana:well,you know,I'm hunting an elephant.Mestilah saya beli barang dapur,apalah
Azzrie:oh yalah kan,sini pun dah obviously tempat barangan dapur.itu pun saya nak tanya lagi.
Diana:awak tinggal kat hotel mana?
Azzrie:kan mall ni dia bersambung dengan Mariotte hotel,sana lah saya tinggal.
Diana:oh,yakah,sana.
Azzrie:Awak kerja apa sekarang?
Diana:saya jadi doktor bedah dah sekarang.Tahun depan saya nak ambil degree.awak lah?
Azzrie:jadi engineer dah,tapi saya ambil phd tahun depan.
Diana:oh yakah,baguslah tu.eh Azzrie,mama saya kata,awak dulu sekolah menengah sama dengan saya kan?
Azzrie:ya,sama,tapi saya tak kenal lagi kut masa kita sekolah menengah,yalah,kan masa saya form 5 awak form 1.
Diana:tapi saya rasa macam pernah kenal nama Azzrie masa sekolah menengah dulu.
Azzrie:ya,saya pun macam pernah kenal awak dulu tapi saya tak ingat sangat lagi,kan dah lama dah.
Diana:yalah kan,oklah Azzrie,saya nak cari sayur dulu.kalau ada masa jumpa lagi.assalamualaikum.bye
Azzrie:ok saya pun nak pergi dah ni.bye,waalaikumsalam.
Diana dan Azzrie pun kembali mencari barangan keperluan mereka
*Diana:macam pernah kenal je Azzrie tu dulu,tapi dah tak ingat sangat lagi*
Selesai membeli barang,Diana pun terus memandu balik ke rumah.
Diana:assalamualaikum
Ibu Diana:waalaikumsalam
Diana:ni,Diana dah beli dah,tadi Diana ada terjumpa dengan anak aunty Dayang yang laki tu.
Ibu Diana:oh Azzrie ke,jadi Diana ada menyapa dia?
Diana:ada,adalah berbual dengan dia sikit,dia kata dia tinggal dekat Mariotte hotel.
Diana memang suka beritahu semua rahsia ataupun perkara perkara yang berlaku di tempat kerja ataupun di mana mana sahaja kepada ibunya,maklumlah anak tunggal.
Ibu Diana:jadi dia beli makanan kat sanalah.
Diana:ya.oklah mama Siana nak tukar baju dulu.
Ibu Diana:ok
Diana pun segera mandi dan bertukar baju,Dia masih ragu ragu yang Azzrie itu sangat serupa dengan orang yang diminatinya 10 tahun lalu.
To be continue
YOU ARE READING
Crushku, Suamiku?
RomanceDiana, seorang pelajar yang menyukai seniornya Iaitu Azzrie sejak dia berumur 13 tahun.tetapi, pada masa dia memasuki sekolah menengah, Azzrie telah pun berumur 17 tahun.Hanya tinggal 1 tahun sahaja lagi Azzrie akan meninggalkan sekolah Itu dan mene...