Iqbal:assalamualaikum,Doktor Diana.
Diana:waalaikumsalam,eh kenapa ni doktor,rushing macam ada pembedahan nak dibuat je ni.
Iqbal:yes,memang ada pembedahan,disebabkan kita tak cukup doktor sebab ramai doktor yang lain pergi buat pembedahab kat hospital yang lain,doktor yang lain pula tengah sibuk dengan pembedahan masing masing,so kita je doktor yang tinggal yang akan buat pembedahan tu sekarang.
Diana:eh,yakah,kenapa mereka tak bagithu,saya pergi ambil kot saya sekarang.
Iqbal:ok,tapi cepat sikit kita dah takda masa dah ni.
Diana:ok
Diana pun menjalankan pembedahan secara mengejut bersama dengan doktor Iqbal,setelah beberapa jam menjalankan pembedahan,akhirnya pembedahan pun selesai.
Diana:Alhmadulillah,kita berjaya.
Iqbal:ya,thanks doktor Diana sebab tolong saya tadi,kalau doktor pun ada pembedahan yang nak dilakukan,memang semua saya akan buat sendiri.
Diana:welcome,memang dah tugas saya menolong orang.
Iqbal:doktor free kan malam ni?
Diana:ya,eh macam mana doktor boleh tau saya free ni?
Iqbal:teka je,kalau free,kita dinner sama sama.
Diana:oh,boleh jak,lagipun my parents ada event malam ni.
Iqbal:oh yeke,ok kita jumpa kat Zalia's recipes
Diana:ok,pukul 7,oklah doktor Iqbal,I want to go home,bye assalamualaikum.
Iqbal:ok bye,waalaikumsalam.
Diana pun pergi ke tempat letak kereta di mana keretanya di letakkan dan terus memandu balik ke rumah.Setelah beberapa minit memandu,kawan rapatnya iaitu Zawanah menelefonnya.
*Diana:eh,Zawanah call*
Diana:hello,assalamualaikum
Zawanah:waalaikumsalam,hai Diana lama dah kita tak jumpa,awak sihat?
Diana:hai,sihat alhamdulillah,yalah lama kita fah tak jumpa since 2 minggu lepas,awak sekarang ni kat mana?
Zawanah:sekarang ni saya kat London,semalam flight dari KL,baru pagi ni saya sampai.
Diana:wah,jauhnya dah dia sekarangni,takda cenderamata ke fot bestie?
Zawanah:ada,mestilah,I will not forget you tau,I know what you want.
Diana:yes,you are clever,bila balik ni?
Zawanah:lusa saya akan balik,nanti kita dapat jumla lagi.
Diana:i know right,eh oklah Zawanah saya dah nak sampai rumah ni,lain kali lagi kita call,bye,have a safr flight,assalamuaikum.
Zawanah:cepatnya,ok bye,waalaikumsalam.
Diana pun sampai di perkarangan rumahnya,dia terus membuka kunci rumah dan bersiap untuk makan malam dengan doktor Iqbal.
Diana:assalamualaikum
Ibu Diana:waalaikumsalam
Diana:hai mama,event mama and babah pukul berapa nanti,belum ke?
Ibu Diana:pukul 6.30 nanti,sebab tu mama nak bersiap sekejap lagi.
Diana:oh,dah tak lama lagi ni,Diana pukul 7 nanti nak pergi dinner dengan kawan.
Ibu Diana:oh yeke,sapa kawan Diana tu?
Diana:Doktor Iqbal,dia yang ajak dinner tadi.
Ibu Diana:oh,dia,ok mama benarkan,cuma jangan balik lewat sangat.
Diana:ok mama,Diana dinner je dengan dia.
Ibu Diana:yelah,oklah mama nak bersiap dulu,Diana pergi lah naik atas dulu mandi.
Diana:ok,mama pakai cantik cantik tau,dress bling bling gitu.
Ibu Diana:ish,macam macam budak ni.
Diana pun menuju ke biliknya untuk bersiap,setelah selesai mandi,Diana memakai baju blouse berwarna grey,seluar jeans dan bertudung biru,dia meletakkan sedikit make up,setelah selesai,dia menuju ke bawah dan melihat jam telah menunjukkan pukul 6.20.
Ibu Diana:Diana,dah siap ke,awalnya,macam tak sabar je ni.
Diana:ish,mama ni,manada tak sabar Azzrie tetap di hati.EH!
*Diana:kenapa pula saya ni tersebut pula,eii tak guna*Ibu Diana:eh,ada orang suka dekat Azzrie lah and dia taknak mengaku.
Diana:takdalah mama,Diana saja je nak siap awal,dapat jalan jalan dulu nanti.
Ibu Diana:eleh,yelah tu,suka dengan Azzrie tu cakap jelah,jangan nak simpan,mama memang setuju kalau Diana dengan Azzrie.Nanti mama cakap dengan aunty Dayang.
Diana:janganlah mama,mama ni kan sebarang je,ni madih muda nak kahwin ni.
Ibu Diana:mana ada muda lagi ni,dah 26 tahun dah,tapi belum ada calon lagi,kenapa taknak dengan Azzrie?
Diana:bukannya taknak,janganlah kawin dulu,tahun depan Diana baru nak ambil diploma.
Ibu Diana:yalah apa salahnya,dah kawin and then sambung belajar,takkanlah nak kawin umur 30?
Diana:sabarlah dulu mama,mama bolehtak jangan cakap lagi pasal kawin kawin ni,nasuh terlalu awal.
Ibu Diana:yelah tu awal
Bapa Diana:ok jom turun,dah nak 6.30 dah ni,nanti banyak pula orang
*diana:yes,dapat pun saya mengelak*
Diana:ok mama,bagus mama cepat,nanti babah marah pula,kenapa tak pakai baju bling bling?
Ibu Diana:ish,takpayah nak bling bling sangatlah.
Diana:ok bye mama,bye babah!
Bapa Diana:bye!
Ibu dan bapa Diana pun pergi menuju ke hotel untuk majlis mereka,Diana melihat jam tangannya menunjukkan pukul 6.25.
*diana:eh,dah pukul 6.25,baik pergi sekarang,nanti jam*
Diana terus mengambil kunci kereta BMW nya dan mengunci rumah,dia memakai kasut tumit tinggi berwarna hitam dan terus memandu ke kedai mereka berjanji petang tadi.
To be continue...
A/n:Sorry dah lama tak update,ni bab yang ke 11,Doktor Iqbal ajak Diana dinner lah,omg,kenapa tak Azzrie kan?
YOU ARE READING
Crushku, Suamiku?
RomanceDiana, seorang pelajar yang menyukai seniornya Iaitu Azzrie sejak dia berumur 13 tahun.tetapi, pada masa dia memasuki sekolah menengah, Azzrie telah pun berumur 17 tahun.Hanya tinggal 1 tahun sahaja lagi Azzrie akan meninggalkan sekolah Itu dan mene...