MUKASURAT 9

399 16 0
                                    

"Bila rindu,terkenang mu sayang terasa sayu.. Syahdunya jiwaku bila malam,makin kelam.. Jauh terbang diriku melayang.. Aku rindu,sentuhan mu ku rasa sayu.. Inginkan jiwamu selubungi,jiwa ini,bawa ku dlm pelangi, melepasi batas hati ini...

Jauh angan ku lena,ku rasa kita bersama,kau bawa aku ke sana.. Ke alam kisah yg lama,kenangan di dlm jiwa.. Bila tersedar semula,disisiku kau tiada.. Sukarnya ku pendam rasa,ingin ku luahkan semua "

Lagu Bila Rindu ni bermain-main kat minda aku. Ketika keseorangan macam ni, aku teringatkan Faruq. Aku rindu dia. Sudah 5 hari dia pergi menghadap Yang Maha Esa. Aku baring seorang diri kat atas katil dalam bilik aku tu. Tangan aku membelek-belek, memusing-musing cincin pemberian Faruq dulu.

"Hm.. Anees. Cincin ni.. Hm.. Walaupun Anees belum sedia, Faruq nak Anees simpan je la dulu cincin ney."

"Laa.. Macam tu pulak. Faruq je la simpan."

"Takpe. Anees pegang je dulu. Hm.. Faruq harap Faruq dapat sarung cincin ni kat jari Anees nanti. Faruq harap sangat-sangat..."

Aku masih ingat nada berharap Faruq hari tu. Tapi sayang, harapan Faruq tak dapat ditunaikan. Aku teringat pula kata-kata doktor yang cuba merawat Faruq.

"Hm.. Maaf, Cik Anees. Kami tak dapat menyelamatkan Faruq. Tikaman tersebut terkena tepat pada jantung beliau menyebabkan ada koyakan besar kat kawasan tersebut dan ia membuatkan jantungnya da tak dapat berfungsi lagi."

Bercucuran air mata aku ke atas katil. Masih terngiang-ngiang suara doktor tu kat telinga aku. Aku merenung cincin tadi. Sejak Faruq berikan cincin ni kat aku, aku tak pernah sekali pun cuba memakainya. Tapi kali ni, perlahan-lahan tangan kanan aku menyarungkan cincin tersebut kat jari manis tangan kiri aku. Aku tak tau apa yang mendorong aku berbuat demikian. Cincin tersebut sudah pun tersarung. Memang padan dengan jari aku. Air mata aku bertitisan dengan sendirinya. Hati aku berkata.

'Faruq... Anees da sedia.. Anees da pakai cincin ni.. Anees syg Faruq. Maafkan Anees atas semua yang berlaku. Anees yang salah. Anees sayang Faruq.'

Aku mengucup cincin yang tercatat perkataan LOVE YOU tu. Aku tak tau macam mana nak bagitau sayang aku kat Faruq. Yang penting aku memang sayang dia, selamanya....


**__TAMAT__**


SAYANG SELAMANYAWhere stories live. Discover now