Slavný Harry Potter. Člověk by si ani nepomyslel, že zrovna s ním bude Draco Malfoy chodit do stejného ročníku. Draca to ani zdaleka netěšilo, na rozdíl ode všech ve vstupní síni. Všichni čekali, až přijde profesorka McGonagallová, aby je odvedla do Velké síně na zařazování do kolejí.
Už se s Harrym Potterem potkal ve vlaku. Bavil se s ním. Potter navíc odmítl jeho nabídku o spřátelení se. Není ani zdaleka o něco víc, než je Draco. Nosí obnošené oblečení, vytahané se sepranou barvou. Jako by toho nebylo dost, kamarádíčkuje se s Weasleyovými. Vážně je tohle on? On, jehož jméno zná každý z kouzelníků? Chlapec, který přežil? Chlapec, který je slavný jen díky tomu, na co si ani nedokáže vzpomenout? Ano. Nemá na tom, co se stalo, vlastně sebemenší zásluhu. Zaslouží si vůbec chodit do Bradavic? Vyrůstal u mudlů, u prachobyčejných mudlů, nebyl vychován jako čaroděj! Nezná čarodějnické způsoby. Je vlastně stejný, jako ostatní mudlovští šmejdi a to, že je údajně něco víc, se dozvěděl teprve před několika týdny, předtím o jejich světě vůbec nevěděl! Ano, nezaslouží si studovat v Bradavicích. Nezaslouží si studovat čarodějnické umění.
Draco by Pottera mohl rozebírat v mysli dál, ale v tom přišla profesorka McGonagallová. ,,Už jsme na vás připraveni, pojďte za mnou." rozkázala.
Draco se společně s ostatními studenty vydal za profesorkou, napříč Vstupní síní až přes práh Velké síně. Její strop byl magický, kouzelný, jako otevřená noční obloha! Tohle už tak dost obrovskou síň ještě zvětšovalo. Draco byl okouzlený majestátností síně, ačkoliv by to nebyl schopen nikomu přiznat. Postupovali v řadě dál mezi čtyřmi dlouhými kolejními stoly až na konec síně, přes všechny pohledy sedících studentů, kteří nově příchozí bedlivě pozorovali.
,,Nyní budu číst vaše jména. Každý jmenovaný vyjde sem ke mě, posadí se na židli a na hlavu mu bude posazen Moudrý klobouk, který vás zařadí do vaší koleje." oznámila profesorka McGonagallová, když došli s ostatními skoro až ke konci síně k učitelskému stolu.
Draco viděl, jak jsou všichni studenti nervní. On však nebyl. Věděl, že on bude zařazen do Zmijozelu, stejně jako byli řazeni jeho předkové už po staletí. Ani na malou chvíli nezapochyboval.
Díval se, jak profesorka McGonagallová vyvolává studenty, Moudrý klobouk jim na hlavě vykřikne jméno koleje, k jejímuž stolu si jde onen student následně přisednout za potlesku studentů vybrané koleje.
Hermiona Grangerová odcupitala po zařazení šťastně ke stolu Nebelvířanů. Grabbe a Goyle, Malfoyovi poskoci, oddusali ke stolu Zmijozelu. Neville Longbottom byl i přes překvapení všech jeho známých zařazen do Nebelvíru. Justin Finch-Fletchley do Mrzimoru. Draco už musel každou chvíli přijít na řadu.
Ronald Weasley se sesul ze židle za potlesku Nebelvířanů. Padma Patilová skoro běžela ke stolu Havraspáru. Draco stále nepřišel na řadu.
,,Potter, Harry." přečetla profesorka McGonagallová jméno dalšího studenta na zařazení. Celá síň ztichla. Draco si odfrkl. Zase to bylo tady, slavný Harry Potter. Všemi zbožňovaný, svatý, zatracený Potter!
Z několika posledních zbývajících studentů se vynořila rozcuchaná, černovlasá hlava Harryho Pottera mířícího k židličce. Všechny pohledy všech studentů v síni patřily jen a jen Harrymu. Harry si sedl a na jeho hlavu posazený Moudrý klobouk mu okamžitě spadl až přes oči. Ticho pokračovalo. Harry seděl na židli málem minutu, než klobouk konečně vykřikl, že Harry Potter patří do Nebelvíru. Celá nebelvírská kolej vypukla v hlasitý jásot. Dvojčata Weasleyovi prozpěvovali: ,,Máme Pottera! My máme Pottera!" a Albus Brumbál, ředitel Bradavic, sedící za učitelským stolem se usmíval.
Draco protočil oči v sloup. To je typické. Harrymu Potterovi budou všichni tleskat nejvíc. Slavný Harry Potter. Aspoň že ho klobouk neposlal do Zmijozelu, Draco s ním nebude muset sdílet společenskou místnost. Stejně by byl ale radši, kdyby byl Harry zařazen do Mrzimoru. To by všechny přešel smích, kolej pro trumbery. Nebo vlastně ne, kdyby do Mrzimoru byl zařazen slavný Potter, byla by to najednou oblíbená kolej. Jak jinak. Slavný Harry- ... Draco se ve svém rozjímání zarazil. Profesorka McGonagallová pronesla jeho jméno.
Draco popoběhl ke stoličce, ať to má rychle za sebou. Pohledy tolika studentů mu nedělaly zrovna dobře. Sedl si na stoličku a s úsměvem, že jako jeden z mála ví, kam bude zařazen, čekal na klobouk. Profesorka McGonagallová vzala klobouk za špičku a pomalu s ním mířila Dracovi na hlavu. Klobouk se Dracovi ani nestačil dotknout hlavy, když vyřkl jméno koleje, kam bude Draco příštích sedm let chodit.
Úsměv Dracovi pohasl. Zalila ho neskutečná vlna zklamání, studený pot. Strach. Zhluboka oddychoval.
Od stolu Nebelvíru se ozval potlesk jako pokaždé, když jim Moudrý klobouk přiřadil nového člena.
ČTEŠ
Nebelvírův Zmijozel (HP FF) POZASTAVENO
FanfictionRod Malfoyových je už po staletí řazen do Zmijozelu. Co se ale stane, když je jediný syn Luciuse Malfoye, Draco Malfoy, zařazen do Nebelvíru? Jak bude vycházet se slavným Harrym Potterem, se kterým se nenávidí už od samotných počátků? - Nejedná se o...