LIU⏩CHAPTER 2

47 4 7
                                    

SOYOU POV~

"Hari ni Dasom dah pindah sekolah. Hmm.. Sekor² la aku kat sekolah ni" kataku semasa aku memarkirkan super bikeku di tempat parkir sekolah.

Semasa aku hendak berjalan tiba² ada sebuah kereta audi berwarna hitam lalu di hadapanku.

"Sape pulak tu. Nasib aku tak kena langgar..kalau tak.. btw siapa pulak tu?" Cakap sorang².Maka di tempat aku berdiri aku melihat siapakah yang akan keluar dari kereta Audi hitam itu.

"Ehh..tu bukan budak semalam ke?" Buat muka pelik. "Tapikan kesah apa aku." Cakapku seorang diri lalu meninggalkan tempat parking sekolah.

Apabila aku mula masuk ke dalam bangunan sekolah terdapat seorang namja sedang bermain lokernya sendiri. Buka tutup buka tutup. Aku memandang ke arah namja tersebut dan...

"Haish.. hyung sape la tu. Tahu la jakun sekolah lama tak ada loker." Rupa² Wonho yg sedang bermain dengan lokernya sendiri.. Aku terus melangkang hendak masuk ke kelas. Tiba²....(author ni banyak tiba² la XD)

"Dongsaeng!!" Panggil Wonho. "Apa pulak budak gila ni?" Kata ku perlahan. Aku pon memusingkan badanku.

"Sekolah ni best la. Ada loker, ada cafe, ada macam² la." Kata Wonho kepada ku. "Ye la." Kataku ringkas.

Wonho memandang kawasan sekolah dengan muka yang jakun." Hyung kenapa sekolah sini?" Tanya ku kepada wonho. "Dah kau sekolah sini, aq sekolah sini sekali. Lagipun ramai orang cakap sekolah ni best." Jawab wonho. "Oooo.. Geng hyung mana?" "Geng aku yang mana?" "Eh² dia ni -_-" kataku di dalam hati. "Geng mana lagi yang kau ada?"
"Monsta X?" Tanya Wonho. "Dah tu?" Kataku dengan muka annoying. "Diaorang ada. Kejap lagi sampai la tu."

Tiba² ada angin yang agak kuat sehingga menerbangkan kertas dan sampah..(pandai² la korang fikir.. babak ni cliché gila..)dan terdapat lima orang lelaki memasuki kawan sekolah. Tak lain dan tak bukan geng Monsta X.

BABAK LAIN:

Author: kumpulan Monsta X diketuai oleh Wonho. Dan ahli² lain.. Minhyuk, Kihyun, Jooheon dan I.M. korang mesti nak tahukan mana pergi shownu & hyungwon?? Cuba korang baca semula character.. hyungwon & shownu tak ada dalam Monsta X sebab author dah pilih diaorang sebagai watak utama.. so korang lepas ni tak payah susah² nk cari kat mana hyungwon & shownu..

Monsta X: panjangnya..dah² la tu..kitaorang pulak nak masuk..

Author: -_-

END OF BABAK LAIN..

SAMBUNG SOYOU POV

"Hah tu pon diaorang" kata Wonho dengan wajah ceria. Monsta X pon berjalan ke arah kami berdua. "Annyeonghasaeyo" ucap ku kepada Monsta X kerana mereka lebih tua daripada ku. "Nae!" Balas mereka ringkas.

"Apa hyung buat dekat sini?" Tanyaku kepada Monsta X. "Aku ada kat sini mestilah diaorang ada.. aku kan leader diaorang!" Kata Wonho dengan bangga. "Aku tak tanya kau pon-_-" balasku. Monsta X ketawa secara perlahan. "Apa gelak²?" Marah Wonho. Monsta X terus berhenti ketawa.

"Boleh naik gila aku layan kau. Aku masuk kelas dulu!" Kataku sambil meninggalkan mereka. Monsta X melaimbaikan tangan ke arahku. Aku menyambut laimbaian(?) mereka.(guana tu?XD)

END OF SOYOU POV (Baru habis XD)

Soyou masuk ke kelas dengan rasa yang bosan kerana kawannya Dasom sudah berpindah.

Apabila Soyou duduk dia tempatnya Minah datang menyapa.

"Hai Soyou!"sapa Minah" Ouh hai!" Kata Soyou ringkas. "Boleh aku duduk sini?" tanya Minah. "Boleh apa salahnya lagipon Dasom dah pindah. Btw mana Yein?" "Dia dah pindah kelas sebelah. Cikgu cakap murid kelas sebelah tak cukup sebab ramai pindah asrama." "Oooo" Minah pun meletakkan begnya di sebelah Soyou dan duduk.

Selang beberapa minit kemudian Sir Joshua masuk. "Sir tu dah masuk la. Hensemnya!" Kata perempuan 1 kepada perempuan 2. "Kan!" Balas perempuan 2 ringkas. Sir Joshua menahan daripada hidungnya kembang XD.

Selepas memberi salam(?), Sir Joshua memulakan ucapannya (ucapan?)

"Okay Sir baru dapat berita dari pengetua, pengetua cakap dia nak adakan exam secara mengejut. Hah terkejut tak?" Kata Sir Joshua dengan lagak hendak menerkejutkan(?) murid²nya.

"Tak terkejut pon -_-" kata murid².kelas 13-2. "Okay serius." Kata Sir Joshua membetulkan tienya. "Pengetua cakap nak buat exam mengejut kerana murid² kelas 13-1 ramai yang dah pindak ke asrama. Jadi pengetua akan pilih murid² dari kelas lain untuk pindah ke kelas sebelah." Terang Sir Joshua.

Murid² di kelas 13-2 membuat muka tidak puas hati.

"Haish periksa! Awal² dah ada periksa. Argh!"

"Gila betul la! Awal² dah exam!"

"Asal la periksa awak sangat dah la aku tak study apa² lagi nanti failed aku jugak kena marah! Haish!"

Ada beberapa suara sumbang yang menunjukkan murid² tidak berpuas hati. Sir Joshua cuma mengabaikan sahaja bunyi² sumbang itu. "Buka buku teks sains muka surat satu." Kata Sir Joshua ingin memulakan kelasnya.

"Hah mana buku kamu?!" Jerit Sir Joshua kepada seorang murid lelaki. "Hmmmm.. ter..ter..tertinggal cikgu." Kata lelaki itu tergagap-gagap. "Untuk kelas pertama tak apa, tapi nanti lepas ni siapa tak bawa berdiri sampai habis masa. Tak kisah la buku teks ke buku tulis ke buku latihan ke, tak bawa berdiri! Faham!" Kata Sir Joshua dengan muka yang menahan marah. "Faham!" Kata murid² kelas 13-2 ketakutan

SKIP~

"Cikgu tu boleh tahan garang jugak eh. Muka je hensem." Kata Soyou. "Don't judge a book it's cover(betul ke?)." Kata Minah ringkas.

"Aku fikir cikgu tu baik. Hmmmm.." kata Soyou lagi. "Tu la pasal baru nak try tadi haish. Dah tahu macam tu cancel je la." Kata Minah muka yang tidak puas hati. "Kau ni tak boleh nampak lelaki hensem sikit terus nak mengorat. Tak ubah² perangai dari dulu." Minah cuma tersengih menunjukkan giginya yang sedikit jongang itu (in reality Minah Girls' Day tak jongang eh.. ni sebagai extra je)

SKIP BALIK SEKOLAH(SKIP LAGI SKIP LAGI. MANA IDEA AKU PERGI -_-)

Soyou pergi ke tempat parking untuk mengambil motornya dan balik ke rumah. Semasa dia sampai dia melihat Wonho sudah berada pun berada di situ.

"Kenapa tak balik lagi?" Tanya Soyou. "Saje nak tunggu kau tak boleh? Salah ke nak tunggu adik sendiri?" Kata Wonho pula. "Tak ada la salah pon, saje je tanya." Kata Soyou ringkas.

"Wei ko kenal tak budak yang pakai kereta Audi tu?" Tanya Soyou lagi. "Mana aku kenal tak silap aku umur dia 13 tahun, sama macam kau" terang Wonho. Soyou membuat muka '•o•'

"Kau nak tidur sini ke apa tak nak balik lagi ni." Kata Wonho apabila melihat Soyou tidak bergerak dari tadi. "Hah? Hah! Jom la" kata Soyou sambil memakai helmet dan naik ke atas motosikalnya.

END OF CHAPTER~

BOSAN KAN? AUTHOR TAK ADA IDEA T.T LEPAS NI MUNGKIN AUTHOR AKAN BUAT DALAM BETUK DIALOG PULAK SEBAB AYAT AUTHOR DAH MAKIN MENGARUT. HMMMM.. APA LAH NAK JADI NGAN AUTHOR NI -.-

BTW HARI TU AUTHOR DAH PERIKSA UJIAN 1 AND AUTHOR DAPAT 1 'A' JE TU PON GEO. BM AUTHOR 79 AND IT'S A 'B'. YANG LAIN TAK PAYAH CAKAP LA.. HANCUR!!! TAPI BUKAN SEBAB TU AUTHOR NAK TUKARKAN KEPADA DIALOG. AUTHOR NAK TUKAR KEPADA DIALOG SUPAYA READER SEMUA SENANG FAHAM STORY NI WALAUPON KORANG TAK FAHAM (NAMPAK TAK ADA AYAT KELING DI SITU -.-) AND TQ FOR SESIAPA YANG MEMBACA DAN VOTE UNTUK STORY NI. AUTHOR SANGAT MENGHARGAINYA😉 BANYAK PULAK AUTHOR MEMBEBEL. MEBEBEL JE KERJA AUTHOR NI DARI CHAPTER 1 LAGI...

안녕~

XOXO,
AUTHOR

VOTE.COMMENT.SHARE

LOVE IS UNFAIR   |   HYUNGWON : STUDENT [SLOW UPDATE]Where stories live. Discover now