LIU⏩CHAPTER 12

26 3 0
                                    

Keesokan harinya

"Aku tak akan tegur korang selagi diaorang tak baik semula!" Perkataan itu terngiang-ngiang dia telinga Soyou. Dia tidak bermaksud ingin mengatakan itu tetapi semalam dia terlampau marah.

Kejadian yang berlaku 2 hari lepas membuatkan Soyou tidak bercakap dengan kawannya sehari. Soyou duduk dia taman sekolah seorang diri. Tiba-tiba datang OT9 menegur Soyou.

"Soyou" kata mereka serentak.

Soyou cuma mendongakkan kepalanya untuk melihat OT9 tetapi tidak mengeluarkan sebarang kata.

"Kitaorang eh tak aku nak mintak maaf sebab invite dia and tak dengar cakap kau. Padahal kau dah warning aku. I'm sorry" kata Yein sambil menundukan kepalanya ke bawah.

Soyou membuat muka 'lagi?'

"And aku nak mintak maaf sebab abaikan Kei dan layan Hyungwon lebih padahal aku kenal Kei lagi lama daripada Hyungwon" sambung Yein lagi.

"And kitaorang pon nak mintak maaf sebab setuju nak invite Hyungwon tu. Lain kali kitaorang akan dengar cakap kau" kata Minah mewakili OT9 dengan nada sedih.

"Aku...." Soyou mula menunjukkan reaksi.

Mereka ternanti-nanti apa yang ingin dikatakan Soyou.

Soyo berdiri. "Aku maafkan korang" kata Soyou sambil senyum.

Mereka tersenyum gembira kerana Soyou tidak marah lagi.

"Tapi...."

Mereka terdiam seketika. "Tapi apa?" Kata Bora.

"Aku tak percaya yang korang akan dengar cakap aku" kata Soyou membuat poker face.

"Hmmmmm.. betul kot" kata Hyuna menjongketkan bahunya.

"Apa-apa je la" Soyou duduk dia tempat yang biasa dia duduk. OT9 juga mengambil tempat masing-masing. "Macam mana korang boleh baik?" Tanya Soyou.

"Kitaorang paksa Yein mintak maaf dekat Kei" kata Sinbi. "Dia yang abaikan Kei and pada pendapat kitaorang Yein yang salah sebab dia layan Hyungwon lebih dari kawan baik dia sendiri and Kei berhak nak marah" sambung Sinbi.

"Ceh.. ayat macam cikgu" kata Soyou menjulingkan matanya ke atas.

"Kau nak dengar tak ceritanya?" Kata Sinbi membuat muka tidak puas hati.

"Nak"

"Cerita dia macam ni..."

Flashback

OT9 tunggu di hadapan pagar. Mereka menunggu Yein keluar. Mereka terus menahan Yein apabila mereka nampak Yein keluar pagar.

"Korang ni kenapa? Tahan aku bagai" kata Yein pelik.

"Kitaorang nak kau mintak maaf dekat Kei" Amber menjawab soalan Yein tadi.

"Kenapa aku yang kena mintak maaf?" Kata Yein dengan nada tidak puas hati.

OT9 memberi ruang kepada Sinbi untuk kedepan. Sinbi menarik nafas dalam-dalam dan menghembuskan nafasnya. Dia bersedia untuk memberi 'ceramah' free kepada Yein.

"Sebab kenapa kau kena mintak maaf dekat Kei. Satu, kau message Hyungwon. Yang tu tak apa. Tak salah pon. Yang salahnya! Kau abaikan Kei! Kau tahu tak yang Kei tu kawan kau dari darjah satu! And kau baru kenal Hyungwon tu baru berapa bulan! And kau lebihkan kawan kau yang baru berapa bulan tu dari kawan kau yang dah bersusah payah, bersuka ria dengan kau selama 7 tahun dengan kau! 7 tahun! And kau nak abaikan dia sebab kawan kau yang baru kau kenal berapa bulan tu! Entah baik entah tidak dia tu!" Ceramah Sinbi kepada Yein. Sinbi meminta diri ke belakang semula.

LOVE IS UNFAIR   |   HYUNGWON : STUDENT [SLOW UPDATE]Where stories live. Discover now