LIU⏩CHAPTER 3

32 2 0
                                    

HARI PEPERIKSAAN -.-

Mrs. Song masuk ke dalam kelas 13-2 dan di tangannya terdapat kertas peperiksaan. Mrs. Song ialah cikgu bahasa melayu kelas itu.

"Selamat pagi kelas." Ucap Mrs. Song. "Selamat pagi Mrs. Song!" Balas murid² 13-2. "Okay sila duduk, kita akan mulakan exam sekejap lagi." Kata Mrs. Song.

Murid² duduk di tempat masing dengan meja yang dijarakkan. Jam di dinding menunjukkan pukul 7.30 pagi dan peperiksaan akan bermula pada pukul 7.50 pagi dan tamat pada pukul 9.50 pagi.

Terdapat beberapa orang murid sedang mengulangkaji(?) pelajaran tetapi Soyou sedang termenung. Minah yang sedar akan perlakuan Soyou menegurnya.

"Woi tak buat revision(?) ke?" Tanya Minah. "Nak buat revision apa? Ni bukan math nak hafal formula or sains yang nak kena hafal fakta." Terang Soyou. "Tapi kau tak buat revision langsung ke?" Tanya Minah lagi. "Aku dah baca sikit² kat rumah semalam. Ni redha je la." Kata Soyou membuat muka redha.

Tepat jam 7.50 Mrs. Song berdiri dan mengedarkan kertas peperiksaan yang pertama iaitu bahasa melayu.

Mrs. Song melihat jam tangannya dan berkata "Okay kamu sudah boleh mula menjawab sekarang." Murid di kelas 13-2 mula menjawab dengan muka yang begitu tekun.

SKIP~

"Wei kau boleh jawab tak soalan Bm tadi?" Tanya Sinbi kepada Soyou. "Boleh la." "Soalan peribahasa tu senangkan?" Tanya Sinbi lagi. "Haah." Jawab Soyou ringkas. "Tapikan karangan tu aku main hentam je." Kata Sinbi. "Jangan kata kau je yang hentam aku pon sama." Kata Soyou. Mereka pon gelak.. (apa yang lawak pon tak tahu -.-)

Selepas rehat mereka akan ada peperiksaan Bahasa Inggeris. Sekali lagi Soyou tidak membuat revision.

SKIP SEMINGGU KEMUDIAN (TAKKAN AUTHOR NAK TULIS SATU² KAN EXAM TU)

Mrs. Kim masuk ke dalam kelas 13-2. Mrs. Kim ialah guru bahasa inggeris kelas itu.

"Good morning class."
"Good morning teacher."
"Sit down! Today I want to give you your exam paper that you have done before." (Ayat english tunggang terbalik. Maafkan author. Author ni tak reti BI sangat)

Ada murid yang membuat muka exited. Ada yang buat muka cuak. Ada yang nk terbuang air besar la.. hmmm macam²...

"Do you want me to anounce your score out loud or not?"
"No! Please don't!" Kata seorang murid
"Okay! Firstly Jeongmin." Panggil Mrs. Kim.

Dia membuat muka kecewa plus marah.

Mrs. Kim teruskan memanggil nama murid. "Minah!" Minah membuat muka kenapa-aku-dapat-markah-macam-ni. "Sinbi!" Sinbi pon membuat muka kenapa-aku-dapat-markah-macam-ni. "Soyou!" Soyou membuat muka cool dan kembali ke tempat duduknya dan menerbalikkan kertasnya.

"Kau dapat berapa Soyou?" Kata Sinbi. Minah membuat muka ingin tahu.
"58." Kata Soyou membuat muka coolnya. "Kau Sinbi? Minah? Seolhyun(AOA)? Taeyon(SNSD)? Umji(Gfriend)?" Tanya Soyou
"52 jer." Kata Minah.
"54." Kata Sinbi membuat muka sedih(la sangat).
"57." Kata Taeyon pula.
"55." Kata Umji.
"48. Kata Seolhyun dengan wajah yang lebih sedih dari Sinbi.
"So markah aku la paling tinggi kat group ni. Hahaha." Kata Soyou dengan nada bergurau.
"Ya la. Kau kan pandai tak macam kitaorang." Kata Taeyon.
"Mana ada. Aku tak ada la pandai sangat pon." Kata Soyou merendah diri(la sangat)

"Okay class for this exam none of you got A but I'm still proud that none of you got F." Kata Mrs. Kim

"Like seriously tak ada orang failed? Wow!" Kata Soyou sendirian dengan nada perlahan.

SKIP SEMINGGU KEMUDIAN~

"Tahniah Soyou kau dapat nombor 1." Ucap Minah.
"Thanks" balas Soyou ringkas sambil senyum
"Hebat la kau!" Tambah seolhyun
"Tak ada lah. Apa guna dapat nombor satu kalau 1A pon tak dapat." Kata Soyou lagi
"Walaupon kau tak dapat A pon tapi kau dapat nombor 1 maknanya ada orang lagi teruk dari kau." Sampuk Sinbi.
"Hmmmm. Yelah." Kata Soyou ringkas. "Jom la pergi kantin aku lapar ni!" Kata Soyou selepas beberapa saat mereka mendiamkan diri
"Jom!" Kata Seolhyun, Minah, Sinbi serentak

----------------------

Didalam kelas 13-2

Semasa Soyou dan rakan²nya sedang bersembang Mr. Jeon masuk ke kelas 13-2.

"Bangun! Selamat pagi cikgu!" Kata ketua kelas 13-2, Minwoo.
"Selamat pagi cikgu!" Ikut murid² kelas 13-2
"Selamat pagi! Duduk!" Jawab Mr. Jeon. "Buka buku teks muka surat 32. Hari ni kita akan belajar urutan pola nombor."
Murid² mengeluarkan buku teks math dan fokus.

Beberapa minit kemudian.....

Terdapat ketukan di pintu kelas 13-2. Murid² kelas itu mula memandang ke arah pintu.

"Ya ada apa Mrs. Lee?" Sapa Mr. Jeon apabila dia melihat Mrs. Lee berada di depan pintu kelas

"Saya nak panggil Taehyung, Jihyo(twice) dan Soyou." Kata cikgu yang mengetuk pintu tadi.

"Apa pulak yang aku buat sampai cikgu panggil aku ni!" Kata Soyou di dalam hati sambil melangkah keluar.

"Esok kamu bertiga akan masuk ke kelas 13-1." Kata Mrs. Lee.
"Kamu akan masuk ke kelas 13-1 sebab kamu mendapat keputusan yang baik dalam peperiksaan pertama yang lepas." Terang Mrs. Lee apabila dia melihat tiga orang murid itu membuat muka pelik+blur.
Tiga murid itu hanya mengangguk.

---------------------

Kelas Mr. Jeon sudah habis.

"Soyou! Kenapa cikgu panggil kau, Taehyung ngan Jihyo tadi?" Tanya Minah.
"Esok aku dah tak masuk kelas ni dah, aku masuk kelas 13-1." Kata Soyou sambil membuat muka cool.
"Serious?" Kata Minah sedikit menjerit.
Soyou hanya mengangguk perlahan.

WAKTU REHAT~

Soyou P.O.V

Aku hanya duduk di hadapan pintu kelas kerana aku tak tahu nak buat apa. Nak pergi kantin malas. Hmmmmm..

"Soyou!" Panggil seseorang. Aku pun menoleh ke belakang, rupa²nya Yein yang memanggil ku tadi.
"Esok kau masuk kelas kitaorang kan?" Tanya Yein apabila aku sudah memandangnya
"Haah" jawab ku ringkas
"Congrats(?)"
"Thanks" jawab ku sambil senyum ke arahnya
"Aku masuk kelas dulu eh. Aku ada homework yang tak siap lagi ni."
"Okay²"
Yein pon masuk ke dalam kelasnya

TO BE CONTINUE~

Sorry kalau ada typo author malas nak check...

LOVE IS UNFAIR   |   HYUNGWON : STUDENT [SLOW UPDATE]Where stories live. Discover now