"Mana de." Nafi alya.
"Mama ada kejutan untuk alya" puan eliyana tersenyum.
"Asslamualaikum awak" ucap seseorang.
"Mama , apa jantan tak guna ni buat kat sini. Mencacatkan permandangan je." Kata alya
"Ishh!! Apa cakap macam tu kat hairul. Tak baik tau." Tegur puan eliyana.
"Mampos dia ah!" Kata alya.
Haziq yang melihat suasana tegang itu terus meminta diri untuk pergi.
"Aunty. Saya nak cakap dengan alya sekejap boleh.?" Tanya hairul.
Puan eliyana mengangguk .
"Awak ... saya mintak maaf kat awak. Awak tolong la terima saya balik. Saya sayangkan awak sorang je." Rayu hairul.
"So? Pergilah kat betina tu. Aku dah bahagia sekarang ni." Kata alya selamba .
" misya dah meninggal. Tolong la. Saya tak boleh hidup tanpa awak." Rayu hairul lagi.
"Seriously? Dia dah meninggal? Syukur alhamdulillah. Dah ah.. pergi sana. Aku benci kau.!! Sayang... come here.!!" Alya memanggil haziq yang sedang termenung.
Haziq tersenyum gembira apabila alya memanggilnya ' sayang'.'Tengoklah nanti. Budak pondan tu akan terima balasannya sebab rampas alya daripada aku. Wait and see , haziq. Hahahaha(ketawa jahat) ' hairul memandang haziq dengan marah.
Haziq dengan gembiranya dufuk di sisi alya. Alya merapatkan badannya dengan haziq untuk membuatkan hairul jealous.
Setelah melihat hairul pergi, dia berbisik di telinga haziq.
"Aku buat ni untuk buat si hairul gila tu jeles je ok. Kau jangan fikir lain." Bisik alya.
Haziq masih tersenyum senyum. Dia merenung ke dalam mata cantik alya yang berwarna coklat pekat. Baginya, alya tersangat cantik bagaikan bidadari.
"Apa tengok tengok . Aku cucuk mata tu karang." Ugut alya yang baru perasan ditenung seseorang.
Haziq tidak dapat mengawal perasaannya. Dia terus mencium pipi alya dan terus lari sebelum diluku oleh alya.
Dia dapat melihat dari jauh yamg alya sedang blushing.
'Ya allah ! Comelnya dia'
Bersambung......
Best tak? Kalau best ke tak best ke komen lah. Peace yo! Bye!
YOU ARE READING
Si Lembut itu aku punya ✔
RomanceSiapa tidak kenal Alya Safiya , gangster terkenal. Segangster-gangster dia pun, dia masih berbudi bahasa di depan ibu bapanya.Dahulu dia seorang gadis yang baik dan ayu.dia juga pernah bertunang tetapi putus dipertengahan jalan. Kenapa?nak tahu baca...