bab 18

9.5K 348 4
                                    

"Awak....saya rindu awak" kata hairul dalam talian.

"hish!!Semalam baru je jumpa.lagi satu Boleh tak...sehari jangan ganggu saya..rimas tau tak"balas alya.

"Nak apa?" Sambung alya lagi.

"Saya nak awak" jawab hairul.

"Geli tau tak.. pleasela.. saya dah bahagia dengan kehidupan sekarang ni.."

"Please alya.. bagilah saya peluang kedua.. saya janji saya akan baiki kesilapan lama saya." Pujuk hairul.

"Peluang kedua? Jangan harap!" Alya memutuskan talian. Dia mendengus kuat.

Hairul mengeluh.

"Ni semua salah kau. Kalau kau tak curang dulu....." kata hairul.

"Semua dah terlambat hairul... " kata puan hanis yang tiba tiba muncul di pibtu bilik hairul

"Tapi maa.... hairul masih sayangkan alya. Hairul menyesal ." Kata hairul.

"Sesal dah tak berguna.. dah terlambat. Alya dah jadi milik orang." Kata puan hanis.

Puan hanis berlalu dari bilik hairul

********

"Alya" panggil haziq manja.

"Yee...nak apa?" Kata alya tanpa memandang muka haziq.

"Pandang lah sini... saya kagi handsome lagi dinding tu."

"Ok. Dah pandang."kata alya.

"Janganlah garang sangat"kata haziq lagi

"Yee suamiku sayang...nak apa?"

"Macam sedap je.. panggil lagi" usik haziq.

"Malas. Cepatlah nak apa?"

"Nak tidur dwngan awak boleh" adam mencomel kan wajahnya.

"No" jawab alya sepatah.

"Please.." haziq mencomel kan lagi wajahnya. Kali ini, haziq mengerdipkan matanya.

"Hish! Yelah yelah." alya mengalah.

"Yaeyyy!!!" Haziq melompat kegembiraan seoerti anak kecil yang memdapap gula gula

Alya tersenyum melihat gelagat suaminya.

Alya tidur lebih awal dari haziq.

"Mama nak pergi mana?!" Tanya alya. Dia lelik apabila melihat ibunya mengemas barang barang.

"Ke tempat yang jauh. Alya jangan nangis ye. Kita jumpa di syurga" kata puab eliyana. Bayangan nya terus lenyap dalam kabus putih.

"MAMA!!!!!" alya terjaga dari tidur.
Alya menangis.

"Kenapa ni?!" Tanya haziq risau.

"Mama....mama... alya mimpi mama... "alya tak dapat menghabiskan ayatnya . Dia kembali menangis.

"Dah dah...jangan nangis. Itu cuma mimpi. " haziq mengusap ngusap belakang alya.

"Kalau betul macam mana?"

"Janganla cakap macam tu. " haziq mendakap alya.

Alya menangis dalam pelukan haziq. Lama kelamaan dia mula lena dalam pelukan haziq.

Dia rasa tenang dengan haziq

Bersambung.....

Si Lembut itu aku punya ✔Where stories live. Discover now