"Tak payah pergi kerja" kata haziq tegas.
"Mana boleh macam tu. Baru kerja sehari dah nak ponteng banyak hari. Tak nak lah makan gaji buta." Bantah alya.
"Awak.... plissss"
"Nope"
Alya segera menunggang motorbikenya yang sudah berwatna purple. Dahulu, motornya berwarna seperti orang jantan.
Setibanya di tempat kerja.
"Awak... awak tak datang kenapa?" Tanya hairul. Dia teringat peristiwa semalam.
"Alya tak datang sebab kau! "
Kata kata itu masih terngiang ngiang dalam kepalanya.
Alya malas nak ambil kesah pasal lelaki bernama hairul.
"Jawablah" hairul memegang lengan alya. Alya meronta ronta minta dilepaskan
Tetapi , dia tidak dapat melawan.
Dia ditarik di dalam pelukan hairul.
"Let me go! !!"alya menjerit sekuat hati.
Hairul melepaskan pelukannya. Dia menekup mulut alya.
"Shhh...diam lah sikit. " kata hairul sedikit berbisik.
"Pergi jauh!! Jangan dekat dengan saya!" Mata mata memandang dari cermin di pintu. Menyebok betul pekerja pekerja hairul ni!.
Mereka mula berbisik bisik.
"Awak.. saya ada maruah. Pliss... jangam ganggu saya.saya nak kerja dengan aman. Bukan macam macam ni"rayu alya sambil menangis
hairul mula berasa bersalah melihat orang yang dia sayangi menangis.
"Saya nak balik ! Lelaki MIANG!" Perkataan 'miang' ditekan sedikit ."
Hairul memerhati langkah alya .
Dia mengetap bibir
Kenapalah aku tak dapat kawal perasaan. Hish! Ni semua salah kau hairul
Hairul memarahi diri sendiri dalam hati.
"Awalnya balik" tanya haziq pelik.
"Kenapa mata tu merah
Nangis eh? Jantan tu buat apa?" Sambung haziq.Alya tidak melayan haziq. Dia terus melangkah masuk ke biliknya.
Bersambung.....
Hello!!!!wuuu...author update bab ni pukul 2:00 . Tak tahu kenapa tak boleh tidur sangat. Dah bosan, so update lah Siapa geram dengan hairul. Menyibuk betul. Author masa tulis chapter ni... rasa nak sepak je si hairul ni. Keep reading!
YOU ARE READING
Si Lembut itu aku punya ✔
RomanceSiapa tidak kenal Alya Safiya , gangster terkenal. Segangster-gangster dia pun, dia masih berbudi bahasa di depan ibu bapanya.Dahulu dia seorang gadis yang baik dan ayu.dia juga pernah bertunang tetapi putus dipertengahan jalan. Kenapa?nak tahu baca...