"Ha! Jap jap nak turunkan beg ni. Sayang oi. asal nerdiri je. Macam patung pun ada. Meh sini tolong abang angkat laksa ni. Hati hati." Panggil haziq
Alya menjegilkan matanya.' Apa? Sayang?abang? Ya allah!!! Gelinya!!'
"Baik.jap eh bang." Alya terpaksa menurut juga sebab ibunya ada diluar bersama haziq.
"Ha! Kan mama dah cakap. Alya boleh berubah. Sejuk hati mama tengok kamu berdua." Kata puan eliyana
Alya tersenyum kelat.dia membawa barang barang yang dibawa oleh haziq masuk le rumah.
"Ha! Kamu berdua dah ada pun."kata papa haziq
"Ye papa .. kan kitaorang ada ni. Takkan tiba tiba ada baby pulak."usik haziq.
"Bagus jugak kalau ada baby sekali. Dapat jugak papa cucu.". Papa haziq ketawa terbahak bahak sehingga terbatuk batuk.
"Alya. Mama dengan papa dah rancang nak pergi pulau tioman dengan keluarga haziq. Kamu berdua boleh ikut tak.?"
Alya memandang haziq . Haziq menggangguk. Alya melompat gembira
"Ya allah alya. Kalau ye pun tak sabar jangan lah sampai melompat." Haziq yang melihat alya dileter tersenyum senyum mengejek.
"Apa senyum senyum" marah alya.
"Ha.. ha.. tak tayok.. alya merajuk.. mama tak nak pujuk." Kata puan haziqah.
Alya yang mendengar memerah muka. Dia bukan merajuk tapi memang dia marah.
"Yelah yelah. "Haziq datang ke arah alya. Alya berundur setapak. Dia tak nak dekat dengan haziq. Ok alya mengaku.. dia merajuk.
"Alololo.. merajuk pulak dia.."usik haziq.
"Stay away from me!!" Jerit alya.
Haziq terkedu. Ok. Alya memamg merajuk.
"Haziq.. alya kalau merajuk.. memang susah nak pujuk. Ada cara dia. Kalau tak setahun dia merajuk.." kata puan eliyana.
Haziq yang mendengar mula mengeluh.
'Aduh... makin susah la.. aku nak pikat dia.. kuat merajuk rupanya. Tak pe..'
Puan eliyana berbisik bisik di telinga haziq. Sesekali haziq mengangguk ngangguk.
'Kene keluar duit lah ni.'
"Jap eh.. haziq nak keluar " alya tK mengendahkan haziq.
1 jam kemudiam....
"Haa... dah balik pun. Pergi mana..?" Tamya puan haziqah.
Haziq memandang puan eliyana lalu mengenyet mata lseraya meletakkan jari telunjuknya di bibir.
Puan eliyana tersenyum.
"Ok.. sambung perbincangan. Semua setuju lah ni?." Tanya papa haziq meminta kepastian.
Semua mengangguk.
Malam..
Di dalam bilik alya.
Tok tok tok
"Masuk"
"Awak marahkan saya lagi ke?" Tsnya haziq.
Alya diam.
"Awak marahkan saya lagi ke?" Haziq bertanya lagi.
"Hmmm takpe la" haziq melihat alya hanya membungkus dirinya.
Haziq meletakkan sesuatu atas meja.
'Sweet dream sayang' bisik haziq di telinga alya.
Setelah haziq keluar.. alya bangun semula.
Jantung nya berdegup laju..
Dup dap dup dap.
"Kenaps dengan aku ni .. dia dah tak da dalam bilik ni kan?" Bisik alya.
"Arghhhhh!!! Biarlah"
Bersambung.......
YOU ARE READING
Si Lembut itu aku punya ✔
RomanceSiapa tidak kenal Alya Safiya , gangster terkenal. Segangster-gangster dia pun, dia masih berbudi bahasa di depan ibu bapanya.Dahulu dia seorang gadis yang baik dan ayu.dia juga pernah bertunang tetapi putus dipertengahan jalan. Kenapa?nak tahu baca...