"Terima kasih seosangnim choi", ucap Yugyeom selaku ketua kelas 5 ikon itu (keyh author takde idea nak letak kelas ape xD)"ok kamu semua boleh balik",kata seosangnim choi membuka langkah keluar dari kelas itu...
Yujin,minsoo dan hyurah mengemas barang2 nye lalu masuk ke dalam beg nye...
"Wehh yujin ko nak gi tak latihan bola jaring?",tanya minsoo sambil mengezip kan beg nya
"Emm tak leh lah...omma aku suruh balik cepat...", kata yujin sesudah meyandang kan beg nya...
"Ohh ok takpe lah...jom hyurah kita gi tandas",kata minsoo lalu menarik tangan hyurah beredar dari situ...
Yujin memasukkan kerusi ke bawah meja...selepas itu dia memandng tempat duduk jhope..."aik? selalu nya depa semua dok lepak kat kelas lagi...ni awal pulak balik...dah insaf lah tu xD muahahaha xD", kata yujin di dalam hati...lalu dia beredar dari kelas itu...
____________________
"Annyeong!", kata yujin sambil menunduk hormat ke arah ibubapa nya di depan pintu...
"annyeong...emm yujin- ah omma dah sedia kan baju kamu kat atas...nanti kamu naik atas mandi pakai baju yang omma belikan tu...then turun eh...",kata puan lee sambil mengusap kepala yujin dengan lemah lembut...
"Ok omma appa...yujin naik dulu", kata yujin menunduk hormat sekali lagi kepada omma dan appa nya lalu dia menaiki tangga untuk ke bilik...
Omma dan appa yujin pov
"Awak tak rasa ke ni terlalu awal bagi dia?", kata puan lee dengan nada sedikit risau
" Alah takpe...ni pon untuk kebaikan dia...nanti2 dia ok lah tu...kalau dia tak ok kita mintak tolong kawan2 dia...arraseo?", kata encik lee
"Hmm ok...lega sikit hati saya ni", kata puan lee sambil mengurut dada nya...
________________________________
"Whatt?!!!!!! kahwin?!!!!", kata jhope dengan yujin serentak...hampir tercekik makanan yang dijamah nya sebentar tadi...
"Omma what is this?", kata yujin...hampir menangis dia mendengar yang omma ngan appa nya mahu menyatukan mereka berdua dalam masa terdekat ni...
"Yaa appa...kenapa jugak dengan minah pendek ni? takde yang lain ke?", kata jhope sambil menjeling yujin di hadapan nya...
"jhope...jaga mulut tu sikit ye -_-...kang appa sumbat dengan sudu ni", kata appa jhope boleh dikenali sebagai encik jung...
"Haihh...tak mooo!!!!!!", jerit yujin lalu dia berlari ke tangga dan masuk ke bilik...
"YUJIN!!! YUJIN!!",jerit puan lee...namun tiada sahutan dari yujin...dia hanya mampu mengeluh sahaja...
Yujin p.o.v
"ANDWAE!!!!" jerit aku sekuat hati di bantal...huhuhuhu aku tak moo kawen ngan mamat gila tu!!! :'( huhu baik aku nak bagi tau minsoo ngan hyurah lah...selepas itu aku terus mengambil telefon aku iphone 6+ (kaya wuu =^=) aku membuka whatsapp group...
(In whatsapp)
me: wehhh korang
Minsoo: wae?
aku dah agak dah...kalau pape mesti dia orang pertama yang jawab...kalau nak harap si hyurah tu? hmm taun depan lah jawab nye...
me: aku ade masalah besar dari masalah kerja math *emoji nak menangis*
minsoo: ape masalah tu? -_- cakap straight to the point maa...
me: gini...tadi jhope ngan appa dia maih rumah aku...then kita orang makan2 lah...lepas tu tiba2 mak aku kata yang dia nak kahwin kan aku ngan jhope >.< huhu T.T
minsoo: kahwin? wait kan kau 17...awal nya...hmm ko redha je lah...dah tuhan tentu kan jodoh kau ngan jhope...nak buat cane...hmm takpe aku ngan hyurah support kau!!...fighting!
me: thats why aku sayang gila ngan korang dua ni u.u...huhu ok lah aku nak release tension jap u.u...bhaii!!
minsoo: ok bhaii!!!
*offline*
"oii buat ape tu?",kata seseorang dari belakang
"Kau s--", aku terkejut jhope dalam bilik aku?!!!!!! ehh cane mamat ni boleh masuk?
"yaa!!! apesal ko masuk?! dah lah ketuk pon takde bagi salam pon takde -_-", marah yujin
"Alah kat pintu ko takde pon tulis tande..."sila ketuk and bagi salam sebelum masuk" ",kata jhope mengerling yujin itu...
"eleh ko nak jeling2 pulak...ape ko nak?",tanya yujin sambil menyilang kan tangan nya di dada nya...
"Aku datang sini...sebab omma ko suruh aku pujuk ko",kata jhope dengan ringkas
"What ever...hmm walau pape pon aku tak nak kahwin ngan ko", kata yujin
"Haihh ko ni...ko tak sayang ke parents ko? ko sanggup tengok dorang sedih sebab ko? Diorang punya lah jaga ko dari kecik sampai besar takde pon diorang nak merungut...ko terima je lah tu pun susah ke?", kata jhope dengan ayat2 sentap nya
Yujin tidak boleh berkata ape2 pon dia hanya mampu mendiam kan diri...itu sahaja cara terbaik dia...kalau dia bersuara nak kata ape? dah lah semua ayat jhope tu ayat win...hmm...jhope pon meninggal kan yujin...
-Bersambung-
Annyeong readerss sekalian!!! sila abaikan typo ngan ayat merapu ehh? xD hehehe...good night to readers!!! Sweet and bad dream to you alls xD hahaha ok annyeong!
YOU ARE READING
Our Destiny [Bts Jhope Malay Ff] [Complete!]
FanfictionDestiny ˈdestinē Noun the events that will necessarily happen to a particular person or thing in the future. Start: 25/11/2015 End: 18/6/2016