"Wo..woozi ya",yujin menolak semua orang yang mehalang laluan nya..dia mengangkat kepala woozi di atas peha nya..
"Woozi apesal ko selamat kan aku hah?! tak perlu lah! kalau tak takde ko cedera teruk macam ni!",yujin menangis teresak - esak..woozi mengangkat tangan nya perlahan - lahan lalu mengenggam tangan yujin..
"Aku..sayang..ko..maaf kan kalau aku ada buat salah kat ko..mungkin sampai sini je nyawa aku..i love you lee yujin",kata terakhir woozi sebelum dia menutup mata...Tangan woozi akhirnya jatuh..sebuah kereta ambulan datang dengan pantas nya..dua orang parademik keluar mereka mengambil mayat woozi..Yujin mengikut sekali.
Di hospital seoul medical centre.
Yujin menunggu di luar bilik mayat itu..riak muka teramat lah sedih..mata nya sudah merah..baju nya dipenuhi dengan darah woozi..
"Jagi?"yujin memandang orang dihadapannya...dia terus bangun dan peluk orang itu..air mata nya mengalir deras sekali lagi..
"Oppa",suara serak yujin membuat jhope sedih...jhope membalas pelukkan yujin.
"Ye?"balas jhope dengan lembut
"Wo..wo..woozi",kata yujin dengan tersekat - sekat..
"Oppa tahu...dah dah shh jangan nangis nanti tak tenang dia",Pujuk jhope...jhope mengeratkan lagi pelukkannya..makin lama tagisan yujin makin perlahan..jhope melihat nya...yujin sudah tertidur.perlahan - lahan jhope meletakkan yujin di kerusi itu..kemudian seorang doktor keluar dari bilik mayat itu...
"Sesiapa di sini ahli keluarga atau saudara mara rapat woozi?",tanya seorang doktor lelaki itu
"Saya..",jhope mengangkat tanganya..
"Ohh...nama encik apa?"
"Jung Hoseok"
"ok encik Jung...kamu nak bayar kos kematian mendiang ni ke?"
"Emm..ye"
"ok kalau begitu nanti pergi ke kaunter ambil surat dari nurse dekat situ..lepas dah isi surat itu...bagi dekat saya ye?",kata doktor itu...jhope menganggukkan kepalanya..
"Saya pergi dulu...maaf atas kematian mendiang lee ji hoon",kata doktor itu menepuk bahu jhope dengan lembut kemudian dia berlalu pergi.jhope menundukkan kepalanya ke bawah..
"Woozi maafkan aku...sebelum ni aku dah selalu bergaduh dengan ko...maafkan aku sebab rampas yujin dari ko...aku akan maafkan ko apa yang ko buat dengan aku",kata hati jhope..
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
Di tempat memorial..
Semua ahli keluarga terdekat woozi termasuk ahli seventeen menghadiri majlis pengembumian woozi...wajah mereka kelihatan teramat sedih..Lepas majlis itu berakhir...semua orang pulang..Yujin pula baru sahaja sampai..yujin bertembung dengan ahli - ahli seventeen...mereka semua menjeling kan matanya ke arah yujin kecuali seungcheol (s.coups). Dan berlalu pergi.
"Yujin ssi",panggil seungcheol
"Yes?"
"Jangan risau kami semua dah maafkan awak...tinggal mereka tadi badmood...maafkan kami ye",ucap seungcheol..
"Its ok..lagipun itu semua salah saya disebabkan saya woozi tiada di sini",kata yujin dia menundukkan wajah nya..
"Past is past...lepas ini kami akan mula kan hidup baru walaupun tiada woozi..
"Ok fighting!",kata yujin dengan semangat...seungcheol menganggukan kepalanya lalu pergi dari situ.
Yujin pergi ke arah tempat pusara woozi...dia duduk melutut di hadapan pusara woozi
"Woozi...maafkan aku selama ni aku banyak menyusahkan ko...selama ni aku banyak buat salah dengan ko dan selama ni aku selalu sakit kan hati ko...maafkan aku",setitik demi setitik air mata yujin mengalir ke pipi nya..dia cuba untuk menahan tangisan tetapi air mata itu tersangat degil mahu juga keluar...mengapa?...Setitik air hujan mula turun di permukaan bumi...bagaikan faham dengan situasi yujin itu..sedang yujin menangis, seorang lelaki di belakang nya memanggil yujin..yujin menoleh ke belakang dan berdiri..
"Woo..zi?"
"Ye saya?",balas woozi dengan senyumannya
"Kenapa ko ada dekat sini? patut nya ko pergi ke alam lain...",tanya yujin dengan suara serak nya...Woozi hanya tersenyum
"Selagi aku tak tengok ko dan hoseok bahagia dan selagi aku tak tengok keluarga dan rakan - rakan tak berjaya...selagi tu aku takkan pergi :)",jelas woozi..
"Makna nya ko takkan pergi selagi kitaorang tak move on?"
"Ye"
"Yujin ssi...maafkan aku ye selama ni aku selalu cuba untuk runtuhkan rumah tangga ko dengan hoseok...maafkan aku..yang orang nak langgar tu sebenarnya Eunhee..dia plan nak bunuh ko..dari situ lah,aku akan selalu perhati kan ko dan eunhee..aku tak suka orang sakiti orang yang aku sayang.."
"ko..sayang aku?"
"sebagai kawan :)"
"woozi terima kasih banyak - banyak sebab selamat kan aku..aku taktau nak balas apa..maaf"
"Its ok...aku harap lepas ni ko move on ye? Jaga diri ko dengan hoseok..aku akan perhati kan ko dari atas..Ok?",Kata woozi..yujin menganggukkan kepalanya..kemudian woozi hilang...yujin sudah mula sedar yang badan dia sudah dibasahi oleh hujan..kemudian dia cepat - cepat lari ke keretanya.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
Selepas 5 Tahun berlalu,
Semua orang sudah berubah..Kumpulan seventeen sudah pun debut di pledis entermaint...Group itu sudah popular..Yujin dan Jhope pulak sudah mempunyai seorang cahaya mata yang bernama Jung Hwimang (hope)...anak mereka berumur hampir mencecah 4 tahun..Han eunhee si minah jebon tu pulak sudah dikenakan hukuman gantung sampai mati kerana akta cuba membunuh..[padan muka =^=]..haha..
"Our destiny"
YOU ARE READING
Our Destiny [Bts Jhope Malay Ff] [Complete!]
FanficDestiny ˈdestinē Noun the events that will necessarily happen to a particular person or thing in the future. Start: 25/11/2015 End: 18/6/2016