Kisah ni diceritakan kepada aku.kawan aku punye kawan.dicerita rumah dia ni kawasan kampung biasa la kawasan kampung nak nampak rumah orang kena jalan jauh sikit baru nampak rumah orang lain.tapi bukan tu aku nak cerita.sebelah rumah mariam(bukan nama sebenar) ni orang indon duduk,orang indon ni biasa la tinggal berdua je laki bini.tapi laki dia dah meninggal baru jugak.time nak mandikan mayat laki dia....air mandi mayat tu dia takung kat belakang rumah kawan pada kawan aku ni mariam.sebelum dia nak mandikan mayat tu dia korek dulu tanah siap bersimen lagi untuk takung air mandi mayat.mak kawan aku ni pelik la kenapa dia pegi korek lubang belakang rumah deorang.lepas tu dia marah la indon tu kenapa dia buat macam tu,tapi tak diendah kan,mak mariam ni buat la macam pagar kayu keliling belakang rumah deorang supaya tak kena dengan lubang tu.haaaaa ni nak cerita tiba waktu tengah malam bungkusan putih lompat kat dalam rumah mariam ni abis satu family deorang kena ganggu.berapa kali jugak la deorang kena ganggu sampai demam adik-adik dia sampai tak tahan sangat mak dia panggil ustaz datang rumah,ustaz tu cakap memang orang sebelah ni puja arwah suami dia sebab tu dia takung air mandi mayat tu kat situ.ustaz pagar rumah deorang dan kasi air suruh renjis kat sekeliling rumah.lepas dari kejadian tu pocong tu tak masuk dah rumah deorang,pocong tu masuk kat rumah indon tu je...memang banyak la orang kampung dah nampak pocong masuk rumah orang indon tu.mungkin indon tu cinta kan laki dia,dia tak rela laki dia pergi sebab tu dia panggil balik.
P/S : kalau sayang sangat jangan la macam tu.kan dah menyusah kan orang,cari je laki baru kawin kan senang...kumbang bukan seekor bunga bukan sekuntum.cewahhh...
YOU ARE READING
koleksi kisah seram(kisah benar)
Randomkoleksi kisah seram pendek!!! dari pengalaman aku,keluarga dan kawan-kawan aku..!!! dengar cakap aku!!! dengar n tengok tak apa,percaya jangan!!! chrisstonewill :)