Cerita ni kat area keramat.cerita kawan aku.satu hari ni kawan aku pergi makan dengan kawan-kawan dia...dekat satu restoran ni, kawan-kawan yang lain semua tengah bersembang, tengah dia nak makan ni mata biasa la suka melilau nak tengok kiri kanan,dia pandang je belah kanan dia terus tergamam,dia nampak sorang laki ni jalan slow je dia pun perhati la laki tu dia pelik kenapa slow sangat laki ni jalan,tengok punye tengok sekali terkejut dia,laki yg Jalan slow tadi tak ada kaki.mana kaki?????
________________________________________________Cerita ni pun sama jugak kawan yang sama jugak yang cerita ni.masa ni dia tumpang rumah kawan dia ni bercuti kata nya.rumah kawan dia ni rumah banglo tapi depan rumah dia ni semak dengan ada pokok kelapa sawit sebatang,waktu tu time lepas asar kawan aku ni dengan kawan dia ni menyapu sampah kat depan laman rumah kawan dia.lepas abis sapu kemas semua deorang ni duduk la sembang sembang depan rumah yang kawan dia ni sembang menghadap dia,dia sembang menghadap kawan dia yang membelakang kan semak depan rumah tu,tengah syok deorang bersembang kawan aku ni terpandang belakang kawan dia Yang kat semak tu.dia terpandang lelaki jalan kat dalam semak tu sorang-sorang.dia ingat orang dia pandang je la,sekali dia pandang laki tadi jalan terus tembus pokok kelapa sawit yang sebatang tu lepas tu tembus pergi me jalan raya Dan terus hilang,yang pelik nye laki tu pun tak ada kaki jugak.badan je melayang.yang kawan aku ni pelik la dia Tanya kawan dia tu,dekat semak sana ada orang duduk ke?.kawan dia kata mana ada orang duduk kat semak tu kalau nak lalu lagi la tak boleh,lalang je dah panjang mana nak boleh lalu.yang kawan aku ni tak percaya dia tarik kawan dia bawak sampai depan semak tu sampai kat depan pokok kelapa sawit tu memang orang take boleh lalu situ.kawan dia cakap kat dia mungkin situ tempat laluan dia....
_____________________________________________
Kisah ni pun sama jugak kawa yang sama jugak.ni masa zaman remaja dia dulu masa dia kerja kat kilang area segambut.waktu kerja dia pukul 7pagi...pukul 6.30pagi tu deorang dah sampai la kt kilang tu...kawan aku ni dengan kawan dia ni bertiga Jalan naik life kt kilang tu.lepas lif dah sampai tingkat deorang nak kerja tu,deorang Jalan la keluar bertiga yang kawan aku ni Jalan paling last sekali kawan-kawan dia jalan kat depan.deorang jalan jauh sikit dari lif,tiba-tiba lif yang deorang naik tadi terbukak sendiri,deorang jalan buat deq je la,Kali ketiga lif tu terbukak gelap gelita,sedang kan tadi masa deorang naik lif tu berlampu.yang kawan dia ni,yang jalan paling depan ni dia pandang belakang,kawan dia tu mulut celupar sikit dia pegi tegur,'woooo gelap nye'.masa kawan dia tegur tu ada perempuan rambut kembang megerbang tak ada kaki setengah badan je,keluar dari lif tu,yang kawan dia tadi jerit la 'hantu' deorang apa lagi cabut lari,lepas setengah deorang lari,deorang berhenti kejap deorang pandang belakang tengok perempuan tu jalan dia belok kanan terus hilang tembus dinding......terdiam la semua,yang kawan aku ni marah la kawan dia yang mulut celupar tadi tu,cakap lain Kali mulut jangan celupar!!!
P/S : lain Kali nampak ke bau ke jangan tegur,buat deq je.... Dia pun nak privacy jugak bukan kita je kan!!!!pikio pikio la kome....😏
YOU ARE READING
koleksi kisah seram(kisah benar)
Randomkoleksi kisah seram pendek!!! dari pengalaman aku,keluarga dan kawan-kawan aku..!!! dengar cakap aku!!! dengar n tengok tak apa,percaya jangan!!! chrisstonewill :)