Butik

8.5K 279 30
                                    

Kisah sebuah butik dekat dalam shopping mall ni.ni cerita adik aku,tempat kerja dia.pagi masa dia datang Dan bukak kedai biasa la dah siap semua kerja dia ni menyapu la,tengah dia ni menyapu dia terpandang atas sebab dia terperasan macam kawan dia yang kerja sekali dengan dia dekat situ tengah tengok dia dengan mendagu atas rak yang untuk gantung baju.dia pun macam tak kisah la kawan dia tengok tapi dia macam pelik la sikit sebab masa kawan dia masuk tengok dia sapu sampah tak ada bunyi tapak kaki pun.lepas aja siap dia menyapu time dia nak keluar tu dia nampak kawan dia yang tengok dia tadi ada kat luar tengah sembang dengan kawan dia.lepas tu dia rasa dah lain macam la, dia pun Tanya la kawan dia tu,tadi dia ada masuk tengok adik aku ni menyapu tak,kawan dia cakap Dari tadi dia duduk kat luar sembang dengan kawan dia,adik aku pelik la kan.memang masa dia menyapu tadi dia tengok kenapa kawan dia ni yang tengok dia tak bergerak langsung sampai habis dia menyapu tak keluar Dari kedai,tiba-tiba kawan dia ni tengah duduk sembang kat luar.korang rasa apa yang tengok adik aku tu?

______________________________________________

Ni masa dah nak maghrib.adik aku ni dengan kawan dia berdua tengah makan dekat dalam stor tempat stok baju.....dia cerita masa tengah makan tu deorang tengok cerita lawak,deorang pun gelak-gelak satu butik boleh dengar la kot.tengah deorang gelak tiba-tiba deorang dua dengar bunyi suara budak laki sayup je tengah gelak...deorang pun macam pelik la deorang diam kejap lepas tu kawan adik aku ni Tanya adik aku ni dia ada dengar tak suara budak tengah gelak tu,adik aku cakap dia pun ada dengar jugak,lepas tu deorang macam nak pasti kan deorang diam kejap lepas tu bunyi lagi deorang pun lari la keluar Dari stor pergi depan.lepas tu tiba-tiba deorang dengar ada bunyi mengerang macam bunyi suara perempuan,adik aku cakap memang seram la time tu,bunyi mengerang tu dia cakap kuat....deorang pun apa lagi lintang pukang la lari keluar Dari kedai,adik aku cakap deorang duduk luar kedai sampai la kawan deorang Yang lagi sorang ni datang.deorang takut sangat deorang suruh kawan dia yang baru datang tu tutup semua lampu Dan kedai.kawan dia ni yang tak tau apa -apa dia buat je la.sampai la semua kerja siap dah nak balik tu baru deorang cerita dekat kawan deorang ni.esok nya deorang cerita kat Bos deorang pasal semalam.Bos deorang cerita memang situ ada benda tu,Bos dia cakap dulu owner butik ni dulu,butik dia orang buat bagi tutup butik dia sampai customers semua tak nampak butik ni,orang yang dengki ni hantar lembaga hitam besar berbulu,sampai la owner dulu tu tutup butik dia sebab barang semua tak laku.sampai la owner adik aku ni bukak balik butik tu,mesti la benda tu ada lagi kan mana benda tu nak pergi lagi,situ la tempat dia.tapi Bos adik aku ni dah suruh ustaz pulih kan balik la kedai tu....tapi berapa bulan je elok lepas tu ada lagi benda tu.adik aku cakap bila dia duduk kat kaunter bayar ada jugak dia dengar bunyi mengerang tapi ni suara laki pulak.kau rasa?

__________________________________________

Dan ni pulak baru-baru ni punya citer.benda tu ikut adik aku balik,aku nampak benda tu badan macam orang tinggi besar tengah berdiri tepi katil adik aku lepas tu hilang aku tengok la je,aku sampai kesiang tak tidur tertanya-tanya benda apa aku tengok semalam,pastu aku Tanya adik aku semalam dia pergi mana je,dia cakap tak pergi mana pun balik Dari kerja terus balik rumah.korang rasa apa?tak kan lipas pulak,hahaha.cerita ni tak berapa seram sangat la bagi aku.bagi korang?

Vote! Comment!😘😘😘😘😘

koleksi kisah seram(kisah benar)Where stories live. Discover now