(sebab-sebab penjara pudu dirobohkan)
Dulu sebelum penjara pudu belum dirobohkan,tahanan-tahanan yang akan menjalani hukuman mati akan ditempatkan disebuah bilik yang dinamakan bilik terakhir,sebelum mereka dihukum mati pada keesokan harinya.
Tahanan yang pernah masuk kedalam bilik terakhir itu akan kedengaran suara-suara mereka menangis,ketawa,meraung,bercakap sorang-sorang kerana keesokan harinya akan dihukum mati.
Pada suatu malam seorang warden yang bertugas untuk berjaga pada malam itu dia ternampak seekor anak kambing hitam yang masuk kedalam bilik terakhir tersebut.dia berasa hairan kenapa ada anak kambing pula di dalam penjara ni?.pada keesokan harinya perkara sama yang warden itu nampak,dia pun berasa hairan...ditenangkan hati nya dan bersangka mungkin hanya khayalan dia sahaja,kerana berjaga malam mungkin dia penat.
Sudah beberapa minggu berlalu perkara yang sama yang dia nampak,dia pun berasa pelik.tidak mungkin dia berkhayal lagi,kerana sudah berminggu-minggu perkara yang sama saja yang dia nampak anak kambing hitam.Oleh kerana perasaan ingin tahu itu timbul,warden itu nekad untuk berada didalam bilik terakhir itu seorang diri.
Warden itu tunggu saja sampai anak kambing itu sampai.Tiba-tiba anak kambing hitam tu pun datang dan terus hilang.Dan bilik terakhir itu bertukar menjadi sebuah gua yang besar,dan didalam nya ada banyak harta karun.warden itu pun terkejut.Tiba-tiba terdengar suara yang sangat garau dan seram.
"heiii manusia jangan kau sentuh itu harta,itu harta bukan kau yang punya,Ahmad Albab yang punya.....".
Hahaha jangan marah ye....cite ni gurauan untuk korang je...cite ni aku pernah gak post kat fb aku...ni aku post kat sini pulak untuk suka-suka...
Jangan marah nanti kena jual.heeee :)
Hug and kiss from me to u....muahxxx XOXO :)
YOU ARE READING
koleksi kisah seram(kisah benar)
Randomkoleksi kisah seram pendek!!! dari pengalaman aku,keluarga dan kawan-kawan aku..!!! dengar cakap aku!!! dengar n tengok tak apa,percaya jangan!!! chrisstonewill :)