Perempuan Mati Berdarah

6.1K 176 8
                                    

Kawan aku ni kerja dia sebagai penarik kereta,1mlm ni Bos dia suruh tarik kereta dekat jalan karak Kat area pahang.dia pon pergi la tempat yang nak tarik Kereta tu berdua dengan Kawan dia.time dia sampai tempat tu penuh orang berkerumun,Kawan Aku ni tanya la orang Kat situ,Kenapa ramai Kat Sini.orang yang disitu bagitau Kat situ baru je lepas ada kemalangan.Kata nya perempuan pregnant lagi tu,jatuh gaung.

Yang dia ni tak nak ambik tau sangat sebab dah malam penat pulak tu,dia dengan Kawan dia balik bawak kereta tu sekali.dah 2-3 hari tu dia ni pergi tarik kereta sorang,malam pulak tu,tiba-tiba bau busuk dalam Lori tarik dia,dia pon tak kesah la,dia bukak tingkap,pastu pulak dia pandang tepi ada perempuan rambut panjang tunduk sambil nangis,dengan baju dia berdarah-darah.time tu dia dah mengeletar tak tau nak buat apa,dia apa lagi baca la segala surah yang dia ingat.tak nak jugak berhenti nangis,sampai la hilang sendiri perempuan tu.

Lepas dari hari tu Kawan aku ni tak berani nak drive sorang time malam.jangan Kata time berdua dengan kawan dia pon dia dengar jugak tapi Kawan dia tak pulak dengar.sejak dari tu dia ajak Kawan dia teman kalau malam.pulak dah malam tu dia kena tarik kereta kawan dia cuti sakit terpaksa jugak la kerja.malam tu jugak dia kena.Perempuan tu nangis Kat sebelah kawan aku ni baca segala surah lepas tu dia ni berani kan diri tanya perempuan tu, "kau kenapa duduk dalam ni". tak dijawab,dia tanya lagi "kenapa kau nangis?" pon tak dijawab.sampai la perempuan tu hilang.

Esok nya dia suruh ustaz tengok kan Lori tarik dia tu,ustaz tu Kata memang benda ni tumpang Lori tarik dia,ustaz tu Kata ada benda perempuan tu nak bagi tau kawan aku ni...ustaz tu baca baca la Kat Lori tu n ustaz tu ada bagi daun ni,tapi aku lupa apa nama nya.ustaz tu suruh letak daun tu Kat dalam Lori dia,sejak dari tu dah tak nampak perempuan tu dah...

P/S : korang jangan ikut cara kawan aku ni,ada ke ajak sembang nasib hantu tu tak join sembang tidak naye je berborak sampai ke pagi.

koleksi kisah seram(kisah benar)Where stories live. Discover now