Kalau korang nak tahu, Sehun mata biru, -werewolf/macam biasa , Sehun mata merah- vampire.
---------------------------------------------------
Jinhye terbangun dari tidurnya. Dia bangun lambat harini. Ibunya sudah keluar manakala ayahnya masih di luar negara. "Laparnya." Jinhye ternampak ibunya meninggalkan duit untuknya. Dia tersenyum lalu masuk ke bilik air.
----------------------------------------
Jinhye makan di sebuah kedai seorang diri sambil melihat permandangan di luar tingkap. Setelah membayar,Jinhye berjalan-jalan di sekitar bandar. "Hmm, bosannya. Nak pergi rumah Minah tapi tak tahu." Kata Jinhye. Tiba-tiba, Jinhye teringat pada seseorang. "Sehun?" Jinhye terus menuju ke rumah Sehun.
----------------------------------------
"Uncle, Sehun ada?" Tanya jinhye apabila dia ternampak Changmin di luar rumah. Changmin membawa Jinhye ke bilik Sehun. "Sehun, chingu kamu datang." Sehun membuka pintu biliknya dan membiarkan Jinhye masuk. "Kenapa awak datang?" Jinhye hanya mencebik. "Macam tak suka je. Saya bosanlah. Jomlah teman saya jalan-jalan. Please?" Jinhye membuat puppy eyes. "Malaslah. Duduk kat rumah tak boleh ke? Semalamkan dah jalan-jalan." Sehun membantah. "Ok fine! Biar saya masuk bilik awak." Jinhye terus merempuh masuk bilik Sehun. Jinhye memandang sekeliling bilik Sehun. Kosong. Hanya ada meja belajar dan katil. "Kosongnya.Apa kita nak buat dalam bilik awak?" Sehun membawa Jinhye keluar dari biliknya. "Oklah. Tapi jalan-jalan kat sekeliling rumah saya je." Jinhye hanya mengangguk
-------------------------------
Jinhye dan Sehun berjalan-jalan dalam hutan yang berdekatan rumah Changmin. "Rumah pakcik awak memang dekat ngan hutan ea? Tak takut ada haiwan buas ke?" Kata Jinhye sambil membuat mimik muka haiwan buas. Sehun hanya menggeleng. "Eh, apa tu? Cantiknya." Kata Jinhye lalu berlari menuju ke beberapa semak yang ada dalam hutan tersebut. Tiba-tiba, "arghh!" Sehun yang mendengar terus berlari ke arah bunyi tersebut. Alangkah terkejutnya, beberapa serigala cuba mendekati Jinhye.Sehun segera menggunakan kuasanya untuk menyuruh serigala-serigala itu pergi. Kumpulan serigala itu seperti memahami Sehun lalu pergi dari situ. Sehun segera mendekati Jinhye. "Awak okey?" Jinhye yang ternampak Sehun segera memeluknya. "Ss..aya tta..kut." Sehun cuba menenangkan Jinhye. "Shh.. dah takde pape" Sehun membawa Jinhye keluar dari hutan. "Baru lepas dating ke?" Tanya Changmin apabila ternampak Sehun dan Jinhye yang baru keluar dari hutan. Sehun dan Jinhye yang menyedari mereka masih berpelukan seterusnya melepaskan pelukan. Changmin hanya tersenyum melihat gelagat mereka berdua. "Saya balik dulu, ok bye." Kata Jinhye lalu balik. "Jadi, kamu memang pergi dating ke?" Tanya Changmin sebaik sahaja mereka masuk ke dalam rumah. "Mana ada." Sehun menafikan. "Siap peluk bagai" Changmin cuba menyakat. "Dia tadi hampir kena serang ngan serigala. Sehun tolongla. Dia takut sebab tu dia peluk Sehun." Changmin yang mendengar berkata, "Dia tak perasaan kan Sehun guna kuasa?" Tanya Changmin risau. Sehun hanya menggeleng.
-----------------------------------------
Jinhye menghempaskan badannya ke katil. "Penatnya, hari yang mencabar." Jinhye teringat dia memeluk Sehun kerana takut. "Arghh! Malunya. Apsal aku peluk dia. Harap dia lupa esok. Tapi macam mana kalau dia ingat?" Fikiran Jinhye serabut. "Tapikan, kenapa serigala-serigala tu pergi lepas Sehun datang?" Jinhye juga teringat peristiwa pipinya dan peristiwa dia ternampak gigi taring Sehun. Jinhye bangun dan terus menuju ke laptopnya. Jinhye cuba mencari sesuatu. Tetapi malangnya dia tidak mendapat sebarang maklumat. "Argh, lantakla. Baik aku tengok 'TWILIGHT' berbanding cari benda yang tak masuk akal ni.KEESOKANNYA....
Jinhye bangun lambat kerana menonton cerita 'TWILIGHT' sampai pukul 3 pagi. Akibatnya, dia tidak hadir ke sekolah.
---------------------------------------
Tingtong. Loceng pintu rumah Jinhye kedengaran. "Jinhye, pergi tengok sape tu." Jinhye yang sedang seronok menonton tv di biliknya mengeluh. "Ibulah yang pergi tengok." Puan Hyoyeon mengalah lalu membuka pintu.
---------------------------------
"Eee.. kenapa Edward buat macam tu kat Bella (betul tak nama dia. Author lupa). Pintu bilik Jinhye diketuk. "Ni mesti ibu. MASUKLAH!"
Alangkah terperanjat Jinhye apabila Sehun di hadapan biliknya. "Jinhye, kawan kamu datang ni." Puan Hyoyeon tersenyum sinis memandang Jinhye lalu meninggalkan Sehun dan Jinhye. "Ni mesti nak kenakan aku. Jahatnya ibunya. Sehun memandang sekeliling bilik Jinhye. Bersepah dengan katilnya tidak dicekang,kertas-kertas berterabur di lantai dan sebagainya. Jinhye yang menyedarinya segera membawa Sehun keluar dan menutup pintu biliknya. "Awak nak apa? Dan macam mana awak tahu rumah saya dekat sini." Tanya Jinhye. "Adalah. Saya cuma nak tahu kenapa awak tak datang je. Ingatkan tak sihat." Jinhye hanya menggeleng. "Saya bangun lambatla." Sehun hanya mengangguk. "Oh.."
YOU ARE READING
[Complete]Can You Accept Me?
RomanceKisah cinta antara 2 makhluk dari puak yang berlainan iaitu puak vampire dan wolf yang sering berperang. Tanpa disedari, mereka telah dikurniakan seorang anak yang berdarah vampire-wolf. Sehun- separuh vampire separuh wolf yang inginkan kehidupan n...