Jinhye tidak boleh tidur pada malam itu. Jinhye keluar dari khemahnya. Nasib baik tiada sesiapapun pd masa tu. Sebenarnya, murid dah tak boleh keluar khemah sbb dah pukul 12 tengah malam dah. Jinhye bercadang untuk berjalan-jalan di sekitar kawasan perkhemahn sahaja. Tiba-tiba, Jinhye ternampak seseorang telah keluar dari khemah dgn tergesa-gesa lalu lari keluar menuju ke hutan. "Sape tu?" Jinhye terus mengikutinya. Malangnya, Jinhye telah hilang jejaknya. "Bukan tadi kat sini ke? Macam mana boleh xde pula." Jinhye terdengar bunyi lolongan. "Bunyi macam serigala." Kata Jinhye dalam hati. Dia teringat kata-kata Minah. "Baik aku balik khemah." Jinhye terus berlari untuk mencari khemah. Lolongan tadi jadi semakin kuat. Jinhye takut. Dia hanya teruskan berlari. Semasa berlari, Jinhye telah terlanggar batu dan menyebabkannya jatuh. Kaki Jinhye luka dan terseliuh. "Aduh." Tiba-tiba, muncul seekor serigala di hadapan Jinhye. Serigala itu cuba mendekati Jinhye. Perasaan takut mula menguasai Jinhye. Dia masih trauma lagi dgn kejadian haritu. Jinhye tidak dpt bergerak. Dia cuba memikirkan idea. Semasa serigala itu hampir mendekatinya, Jinhye pura-pura pengsan. Walaupun takut, nasib baik otak berfungsi lagi. Serigala itu seperti terkejut (macam mana serigala terkejut ye?) lalu terus mendekati Jinhye. Ia seperti cuba mengejutkan Jinhye tetapi Jinhye tetap berpura-pura pengsan. Apa yg membuatkan Jinhye terkejut ialah serigala itu telah berubah menjadi seorang manusia yg dia amat kenali iaitu Sehun. "Jinhye, bangun!" Jinhye tetap meneruskan lakonannya. Akhirnya, Jinhye bangun. "Awak ok?" Jinhye mengangguk. Dia cuba memberanikan diri. "Apa sebenarnya awak ni?" Jinhye memandang Sehun. Sehun terkejut dengan soalan yg diajukan Jinhye. "Dahla. Jom pergi balik." Dia cuba mengelak. "Tunggu, Un." Sehun terus memberhentikan langkahnya. Panggilan itulah yg amat dirindui selama ini. "Awak Un. Betul tak? Walaupun saya hilang ingatan tapi saya tahu awak Un."
---------------------------------
FLASHBACK
"Un, Un jom pergi main kat situ." Kata Jinhye. Sehun hanya mengangguk tanda setuju. "Eh, Jinhye kamu nak pergi mana tu?" Tanya Cikgu Taeyeon. "Nak gi jalan-jalan ngan Un. Boleh tak cikgu? Lagipun ibu saya ambil lambat harini." Jinhye membuat muka comel. "Hmm, yelah. Jangan pergi jauh sangat. Hati-hati." Jinhye hanya mengganguk.
-----------------------------------
"Sehun dah nak gelapla. Jom balik." Jinhye memandang sekeliling. Sehun sedang duduk seperti menahan sakit. "Sehun, kenapa ni?" Sehun memandang Jinhye. Mata merahnya jelas kelihatan. "Sehun, awak kenapa?" Tiada balasan dari Sehun. Tiba-tiba Sehun menerkam Jinhye dan terus menghisap darahnya. Jinhhye tidak mampu untuk melawan. Cikgu Taeyeon yang melihat kejadian tersebut segera pergi ke arah mereka. Tapi, malangnya Jinhye sudah tak sedarkan diri. Cikgu Taeyeon segera membawa Jinhye ke hospital. Dia juga sempat memandang Sehun.
-------------------------------------
"Cikgu, kenapa ngan anak saya?" Puan hyoyeon segera datang apabila mendapat panggilan. Setelah mendengar cerita Cikgu Taeyeon, Puan Hyoyeon seperti tidak percaya. "Ibu Jinhye ke?" Tanya seorang doktor. "Ye, saya." Jawab Puan Hyoyeon. "Anak puan dah sedar. Puan boleh tengok dia sekarang." Puan Hyoyeon hanya mengganguk lalu pergi melawat Jinhye.
------------------------------------
"Ibu?" Jinhye sudah sedar sepenuhnya. "Jinhye, kamu ok?" Jinhye hanya mengganguk. "Kenapa dengan saya, ibu?"Tanyanya. "Kamu tak ingat ke?" Jinhye hanya menggeleng. Puan Hyoyeon segera memanggil doktor."Anak puan hilang ingatan." kata doktor itu. "Tapi, jangan risau dia ok. Mungkin ambil masa untuk pulihkan ingatan dia, dan dia masih boleh ingat keluarganya. Jadi, puan jangan risau." Puan Hyoyeon hanya mendengar penjelasan doktor itu.
---END FLASHBACK----"Sebenarnya, saya yg hilangkan ingatan awak. Saya takut kalau awak ingat nanti awak akan jauhkan diri dari saya. Tapi, ibu awak tahu. Dia terus bawa awak pindah. Saya sedih tapi sekarang saya dah jumpa awak. Tapi sekarang ni, awak tahu saya ni..." Jinhhye segera meletakkan jarinya ke bibir Sehun. "Saya tak pernah kisah awak ni manusia atau bukan." Kata Jinhye.
----Skip----
"Awak ingat tak masa kita jalan-jalan kat hutan. Yang masa tu awak kata nak couple ngan saya. Tapi tak kesampaian pun." Sehun mengganguk menandakan dia masih ingat. "Awak kena tunaikan sekarang." Kata Jinhye. "Tapi masa tu kita baru 5 tahun." Celah Sehun. "Maknanya awak memang taknak couple ngan sayalah?" Jinhye merajuk. "Alah, janganla merajuk. Yelah, yelah." Sehun cuba memujuk Jinhye. Jinhye senyum kembali."Sehun ambillah balik awak punya kalung ni". Jinhye memberi kalung itu kepada Sehun. "Kenapa? Awak x suka ke?" Tanya Sehun. "Takdela, kalung ni penting untuk awak. Kalau saya hilangkan macam mana?" Sehun hanya mengganguk lalu mengambil kalung itu. "Lain kali, kita cari kalung couple ye." Kata Sehun. "Buat apa?" Tanya Jinhye. "Supaya orang tahu awak ni kepunyaan saya." Kata Sehun membuatkan Jinhye tersenyum.
---skip---
"Dah pagilah. Jom balik. Nanti Cikgu cari." Mereka berdua tidak sedar sekarang sudah pagi. "Haahla. Kata Sehun lalu mereka berdua menuju ke tempat perkhemahan."Amboi, pergi dating ke apa?" Tegur Cikgu Jessica apabila terlihat Sehun dan Jinhye. Di belakangnya, ramai pelajar lain yg sudah beratur. Sehun dan Jinhye hanya mampu tersengih. "Kamu berdua pergi mana tadi?" Tanya Cikgu Jessica. "Kami pergi ambil angin, cikgu. Orang tua-tua kata, bagus ambil angin pada waktu pagi." Jinhye meloyar buruk. Takkanla nak cerita perkara sebenar. "Ajaran orang tua mana ye? Pandai ye kamu nak berlawak ngan saya. Pergi beratur!" Jinhye dan Sehun segera pergi beratur. "Awak pergi mana tadi?" Tanya Minah. Jinhye hanya tersenyum.
---------------------------
Part ni banyak skip sebab takde idea... Hehe
YOU ARE READING
[Complete]Can You Accept Me?
RomanceKisah cinta antara 2 makhluk dari puak yang berlainan iaitu puak vampire dan wolf yang sering berperang. Tanpa disedari, mereka telah dikurniakan seorang anak yang berdarah vampire-wolf. Sehun- separuh vampire separuh wolf yang inginkan kehidupan n...