04 | head

5.4K 801 244
                                    

***

"Wae Yoongi?" Soal Hoseok apabila terpandang Yoongi yang diam memandang phonenya.

"Check Skype korang" balas Yoongi datar

Hoseok mengerutkan dahinya lalu mengeluarkan phone dan terdapat satu noti* dari app Skype.
Hoseok mengigit bibirnya

"Sebab game tu ke nyawa Namjoon melayang begitu je?" Soal Hoseok perlahan setelah membaca pesanan yang di maksudkan Yoongi

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Sebab game tu ke nyawa Namjoon melayang begitu je?" Soal Hoseok perlahan setelah membaca pesanan yang di maksudkan Yoongi.

Satu lagi notification masuk

Kim Taehyung;
Bersedia untuk malam ni :)

Jimin yang dari tadi melirik phone Hoseok lantas menggigit kuat lengan Hoseok kerana takut.

Hampir-hampir saja Hoseok ingin membuang Jimin ke dalam sungai Han tetapi tertahan kerana Jimin memegang kuat bangku yang dia duduk.

"Kita tengok siapa yang mati seterusnya" kata Yoongi lalu memasukkan phonenya ke dalam poket lalu berlalu pergi.

"Pasrahnya Yoongi hyung" kata Jimin sedikit sedih sambil memandang Yoongi yang menjauh.

"Aku pun nak balik" ujar Hoseok mengikuti jejak Yoongi.

Tinggallah Jimin seorang diri ,Jimin memandang di sebelahnya , Jin dan Jungkook juga sudah tiada mungkin dah balik dari tadi.

"Jimin..."

Jimin menelan air liurnya saat terdengar amar-samar ada yang memanggilnya. Perlahan dia menoleh kepalanya ke belakang.

"BOO!!"

"YAAA!!"

"Bhahaha , hyung ni penakut betullah" ternyata itu si maknae yang sengaja menakutkan hyungnya,
Jimin hanya mendengus dan menarik Jungkook untuk pergi dari sungai Han.

***

Jin membuka album beberapa keping gambar bersama sahabatnya.
Masih lengkap 7 orang bersama dengan Taehyung.

Sekarang Namjoon mengikuti Taehyung ke alam lain.

"Mianhe.." Ntah mengapa Jin tiba-tiba mengucap maaf , mungkin dia terlalu sayang akan sahabatnya sehingga air matanya mula bertakung.

Jin memandang jam di laptopnya , baru jam 10 malam.

"Kau selalu ada bila aku minta tolong" kata Jin lalu memandang akaun Namjoon yang sudah di tinggalkan pemiliknya buat selamanya.

"Dan kau ... Kalau aku sedih mesti kau tahu macam mana nak buat aku tersenyum balik" kata Jin pula sambil memandang akaun Taehyung.

Jin meletakkan laptopnya di sebelah lalu berbaring tidur . Matanya perlahan tertutup sampai dia tertidur.

"HYUNG!!"

Jin terbangun dan membuka matanya luas , Jin memandang jam dinding , sudah jam 12 malam.

unfriended ∽ BTS ✔Where stories live. Discover now