Sınav günü gelip çatmıştı. Annem benim çok heyecanlıydı ah bu anneler ne kadar da kutsallar değil mi ?
Annemin dualarıyla sınava girip çıkmıştım. Beklediğim gibiydi zor. Çalışmamıştım zaten iyi geçmesinide beklemiyordum. "Teyzenlere gideceğiz akşam aile yemeği varmış"demesiyle annemin yüzüm düşmüştü. Ne gerek varki bunlara yani ne kadar saçma ve gereksiz ben teyzemden küçüklük anılarını dinlemekten bıkmıştım ama o, bıkmamıştı.
Yemekler yine mükemmeldi sıkıcı olan sohbetlerdi.
"Baban gibi sende mimar olacaksın hayatım"diyen dedeme. "Ben babam değilim bu benim hayatım ve benim kararlarım dede benim hayatımı babam belirleyemez yada hiçkimse benim ne istediğimide önemseyin biraz olur mu bana para vermek yerine sen ne istiyorsun diye sormayı deneyin en azından"diyerek masadan kalkmam dedemi üzmüştü. Ama bende ailemin para verip istediğini al demelerinden yorulmuş ve üzülmüştüm. Ben EGE Bölgesinde bir şehirde okumak istiyordum ve bunun içinde elimden geleni yapacaktım.
1 AY SONRA
Tercihlerimi yapmıştım. Babamın aksine mimarlık kazanamamıştım. Özel üniversitede okumak istemiyordum. Bu yüzden Ege deki aydın izmir denizli kuşadası ve muğlayı yazmıştım.
Her gece sabah akşam yatmadan önce babamın "Gözgöregöre kendi hayatını kararttın sana maddi manevi asla destek olmayacağım hayat!" diyordu.
Ne zaman manevi destek olmuştun ki bana kızın odadan çıkmıyor insanlarla konuşmuyor senin kızın bir eşcinsel ama sen bunun farkında bile değildin baba..(geçirdim içimden)
Tercih sonuçlarım açıklanmış ve istediğim şehri kazanmıştım denizide vardı.
Babam nereyi kazandın diye sorma gereği bile duymamıştı. Annem hazırlıklara başlamıştı ah benim melek annem. "Tanrı kadın olsaydı Cennet gerçek olurdu" derlerdi hep bunu annemi gördükçe anladım..
Hazırlıklarımı bitirmiş amcamla gidip kaydımı yapıp gelmiştim.
Yarın akşam yola çıkıp beni bekleyen denizi güzel şehre gidicektim. Hayallerim gerçek olmuştu.
Gitmeden önce Merti aradım
-Hayat nasılsın?seni çok merak ettim arayıp rahatsız etmek istemedim.
+Mert ben hayalini kurdugum şehrin üniversitesini kazandım ve yarın gidiyorum(Gözlerim dolmuştu)
-Çok sevindim senin adına orada daha mutlu olacağını biliyorum hep mutlu ol benim güzel prensesim hayatının kadınını aşkını orada bulman dileğimle.
+Sende hep mutlu ol dünyadaki en sevdiğim adam kendine iyi bak hoşcakal.
-Hoşcakal meleğim.
Telefonu kapatmıştım. Gözlerim dolmuştu Mert benim çocukluğumdan beri yanımdaydı şimdi ondan kilometrelerce uzakta olacaktım ağladığımda çıkıp gelip beni teselli edemeyecekti. Ah mert güzel kalpli adam umarım herşey gönlünce olur.
Gece bitmek bilmiyordu. Gece saat 3:00 de binicektim otobüse. Odamda sonkez duvarlara bakındım. Fotoğraflara küçüklük fotoğraflarım kazada kaybettiğim kuzenim annem babam ablam dedelerim fotoğraflar seviyorum onları..
Valizlerimi alıp annem ve babamla arabaya bindik. Annem ağlıyordu. Babam ise susuyordu hep susuyordu.
Otobüsüm geldiğinde;
"Hayatım kendine oralarda çok dikkat et anneciğim insanlara çok dikkat et seni seviyorum. (Sarıldım anneme sımsıkı minik prensesi gidiyordu.)
Babamada sarıldım ve otobüse bindim. Otobüs hareket ederken babamın bana bakan dolmuş gözlerini gördüm.
Hoşcakal Baba,Anne
Kızın mimar olmayacak Baba yada kızın asla gelinlik giyemiyecek anne.
Ağlıyordu hayat.. Hiç bilmediği bir şehre giderken ağlıyordu.. Başına geleceklerden habersizdi bir kadın gecenin sessizliğinde susarak ağlarken.Bir kadını ağlatmak çok zor değildir aslında.Kadınlar her şeye ağlayabilir;bir filme,bir şarkıya,bir yazıya...
En az erkekler kadar yani! Ama bir kadını yürekten ağlatmak zordur. Eğer bir kadın yürekten ağlıyorsa,ağlatan onun yüreğine ulaşmıştır demektir.
Ama o yüreğin değerini bilememiş olacak ki ağlatan,
gözünü bile kırpmadan teker teker batırır iğnelerini yüreğe!
İşte o zaman kocaman bir yumruk gelir oturur boğazına kadının.
Yukunamaz,nefes alamaz;çünkü o koca yumruk canını çok acıtır.
Gözleri buğulanır kadının sonra.
Ağlayamayacağım, der içinden. Ama engel olamaz işte.
Çünkü yüreğine ulaşmıştır birileri ve iğneler saplamaktadır... Bu acıya ne kadar karşı koyabilir ki bir kadın. İnce ince süzülür yaşlar gözünden;Önce birkaç damla, sonra bir yağmur seli..Ve Kadın Ağlar;Hemde Çok...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
✨Ege Seninle Güzel ✨
RomanceÖncelikle herkese merhaba Bu benim ilk ve tek hikayem olacak gibi görünüyor. Aslında, bu hikayeyi yalnızlığımı gidermek için yazıyorum. Gecenin en ince yerinde susarken sahi ya, biz kadınlar hep susturulmadık mı? Üniversite öğrencisi olduğum için el...