She's a trouble maker

1K 73 6
                                    

Kai-takkanlah? Ji Hyo!!

Kai berlari ke arah restoran itu..dia dapat mendengar orang berbisik sesama sendiri..

"Kenapa dengan perempuan tu?gila ke?"
"A'ah..muka je cantik..tapi perangai macam kucing..tengok dia gigit ikan dan marah orang yang mendekatinya itu.."

Kai cuba untuk menembusi kerumunan itu dan matanya terbelalak melihat pemandangan di hadapannya..mukanya mula memerah menahan amarah....mana tidaknya,di mulut Ji hyo ada seekor ikan mentah yang didapatnya dari dapur restoran dan  dia pula membuat muka ganasnya dan tangannya dibuat seolah akan mencakar orang yang mendekat.(a/n : macam seekor kucing marah bila orang nak ambil makanan dia..)

"Ish..kucing nie...Ji hyo!!!"
"Huh?"
"Meow!!!master..upps..Kai!!"

Semua mata melihat Kai yang berjalan terus ke arah Ji hyo..

"Lepaskan ikan itu sekarang!!"

Ji hyo melepaskan ikan dari mulutnya...dia berdiri dan mendekati Kai..

"Waeyo mas- erm Kai?"
"Kan aku dah suruh kau tunggu kat sana je.,yang kau nie degil asal?!!"
"Tapi Kai..Ji hyo lapar..."
"Huh...maafkan kami tuan dan puan...sebenarnya dia cuma berlakon untuk lakonan teater sekolah kami.."

Kai membungkuk..ditolaknya tangannya yang berada di belakang kepala Ji hyo dan membuatkan Ji hyo ikut menunduk..tiba-tiba seorang pak cik yang kemungkinan berumur 50-an berjalan mendekati mereka..

"Lakonan dia memang bagus.,,tapi,siapa yang akan bayar ganti rugi semua kekecohan ini?"
"Saya?"
"Huh?Chanyeol hyung?"

Chanyeol yang dari tadi menyaksikan kejadian tadi berjalan mendekati mereka..dia memberikan cek kepada pak cik tadi..pak cik tadi menerima cek dan pergi...Kai pula memandang Chanyeol dengan pandangan yang sulit untuk diterjemahkan manakala Ji hyo pula menjinjing barang belian mereka tadi..

"Hyung...apa yang hyung lakukan di sini?"
"Untuk meminta penjelasan daripada Kai.."
"Penjelasan apa hyung?"
"Tentang dia.."
"Tak ada apa untuk dijelaskan..dia hanya seekor kucing yang berubah menjadi manusia dan wajahnya mirip eomma dan dia nie pembuat masalah.."
"Itu je?"
"Yups..itu je..hyung nak penjelasan macam apa?"
"Cakaplah dia tu alien yang nak culik Kai..pastu hyung tangkap dia dan kurung dia dalam sangkar.."
"Meowwww!!!"
"Ish..tengok tu..dia dah marah..imaginasi hyung terlalu tinggi..."
"Dahlah..jom pergi makan...hei kucing,kau nak makan ikan ke?"
"Meow..ne.."
"Kau pergilah tangkap ikan di sungai...hahahahaha!!!"
"MEOWWW!!huh!!menjengkelkan!!!"
"Huh..hyung nie..."

Pada hari itu,Ji hyo Kai dan Chanyeol menjadi semakin rapat..Chanyeol dan Ji hyo tidak habis bergaduh dan menyakat satu sama lain...keesokan harinya,Ji hyo pergi ke sekolah bersama Kai dan Chanyeol..setibanya mereka di sekolah,Chanyeol dan Kai menghantar Ji hyo ke bilik pengetua dan selepas itu,mereka berdua terus ke kelas masing-masing...semasa di dalam kelas,Kai merebahkan kepalanya di atas meja...kelasnya begitu begitu riuh kerana cikgu masuk lambat ke kelas..setelah mendengar jeritan daripada seorang murid yang mengatakan bahawa guru killer mereka datang kelas yang riuh bertukar menjadi sunyi..

"Ok class..hari nie kita ada 2 pelajar baru dari China..okay,silakan masuk dan perkenalkan diri.."
"Nde..naneun Kris imnida.."
"Naneun Lu Han imnida."

Kai merasakan ada sesuatu yang tidak kena dengan 2 pelajar baru tersebut..

"Kalau bercakap tentang murid baru...tidak?!!mana Ji hyo?"
"Kim Jongin!!!"

#tbc

Hi..
Jangan lupa baca semua ff saya ..

1-can you hear my heart
2-she's my neko
3-I Love You
4-I Love You My Family (newest ff)
5-Clock of Wolf -supernatural ff (coming soon)
6-Black Tinkerbell (coming soon)
7-One in a million

FF NIE DAH SEMAKIN DEKAT DENGAN ENDINGNYA...
PLEASE SUPPORT ALL MY FF...
SILA VOTE DAN TINGGALKAN COMMENT ANDA,,.

She's my Neko,She's my loveWhere stories live. Discover now