New student

991 71 5
                                    

"Kalau bercakap tentang murid baru...tidak?!!mana Ji hyo?"
"Kim Jongin!!!"
"Nde?"
"Kau kenapa?"
"Tak de apa-apa cikgu,.erm,mereka berdua je ke pelajar baru?"
"Erm,tadi masa pengetua panggil cikgu,cikgu ada lihat seorang pelajar perempuan yang guna sweater dan pakai seluar panjang lagi selepas pakai skirt..tapi,dia diletakkan di kelas sebelah.."
"Oo.."
"Kenapa tanya?"
"Tak...dia tu sepupu saya...saya risau dia sesat je.."
"Hmm..Luhan-ssi,Kriss-ssi..awak berdua duduk di kerusi kosong bersebelahan Kai tu.."
"Tapi cikgu,nie kerusi Taemin dan Ravi..kan mereka berdua wakil sekolah untuk dance competition..."
"Takpe...selepas diorang berdua hadir,sediakan kerusi dan meja baru untuk diorang.."
"Nde.."

Luhan duduk di sebelah kanan Kai manakala Kris di sebelah kiri Kai..Kai tidak nyaman kerana dia masih canggung dengan mereka berdua..entah mengapa,Kai merasa ada aura yang mengerikan menguar di seluruh tubuh 2 namja baru tadi..bunyi loceng rehat membuatkan semua pelajar berborak gembira..Kai segera beranjak dari mejanya dan keluar dari kelas untuk pergi berjumpa Ji hyo dan Chanyeol..tanpa dia sedari,2 orang namja baru tadi menyeringai tipis ke arahnya..

"Akhirnya..kita dah temu 'dia'.."
"Tapi Luhan hyung yakin 'dia' berada dekat dengan budak bernama Kai tadi?"
"Ya hyung yakin..kerana hyung dapat hidu bau dia pada budak tu..Kris ,mula sekarang tugas Kris adalah mengawasi budak Kai itu..hyung akan cari tahu tentang 'dia'..dia dari bangsa apa.."
"Nde hyung..dan selepas kita mendapatkan 'dia'...kita akan terkenal dan kaya.."
"Huh..terbaiklah...

Kedua lelaki tadi berdiri dan keluar dari kelas itu..manakala,Kai pula sedang menghampiri Ji hyo dan Chanyeol yang nampaknya sedang bergaduh..

"Ya,korang berdua boleh tak stop.."
"Tu dia yang mulakan dulu Kai..."
"Mana ada!!kau yang marahkan aku dulu.."
"Mwo?!!ya!!aku cuma tegur kau sepaya tidak kata 'meow' tu..kau nak orang tahu kau nie kucing ke pabbo?!!"
"Huh..master-nya!!Ji hyo lap-kau..."
"Ji..Ji hyo..wae?"

Entah mengapa,Kai dan Chanyeol dapat melihat perubahan pada wajah Ji hyo berubah..Ji hyo yang tadi manja menatap Kai dengan pandangan yang membunuh..

"Ji..Ji hyo..waeyo?.."
"Woi,kucing..kau kenapa?"

Ji hyo menyorok di belakang Chanyeol..Kai dan Chanyeol mengernyit hairan..

"Dahlah...sekarang nie jom kekantin..kita beli ikan untuk Ji hyo nde.."

Kai cuba untuk mendekati Ji hyo tetapi Ji hyo masih lagi mengelak dan menjadikan Chanyeol sebagai bentengnya..

"Ya!!kau nie kenapa?!!kau ingat aku nie tembok ke?!!"
"Ja..jauh.."
"Nde?Ji hyo-ah..waeyo?.."

Entah mengapa Kai merasakan ada sesuatu yang tidak kena pada Ji hyo..dan ketika Kai melihat tepat pada mata Ji hyo,dia dapat melihat tatapan ketakutan,benci,dan terluka di situ..entah mengapa tatapan itu amat mirip dengan eommanya disaat appanya meninggalkan mereka..

"Baiklah,.kalau kau tak mahu,aku balik ke kelas dulu.."
"Kai.."
"Gwenchana hyung.,tapi,Kai minta tolong hyung tengokkan dia..dan bawa dia balik sekolah sekali nanti.."

Kai keluar dari kelas Chanyeol dengan Ji hyo..entah mengapa dia berasa sangat sedih kerana Ji hyo terkesan menghindarinya dan takut akannya..Ji hyo dan Chanyeol duduk di tempat masing-masing..

"Woi kucing,kau apasal?"
"A..aku.."
"Kenapa kau takut pada Kai?"

'Tak..aku..aku cuma..'batin Ji hyo..

"Takpelah.,kalau kau belum bersedia bercerita tak payah cerita..tapi aku nak ingatkan kau...jangan pernah lukakan hati dan perasaa Kai kerana dia sudah penat terluka.."

'I..itu bukan niat aku..cuma..'batin Ji hyo..

"Huh..dahlah.."
"Meow..mianhe.."
"Kau tak sepatutnya minta maaf pada aku.,tapi minta maaflah pada Kai.."
"Meow..nde.."

'Master-nya..Mianhe...Ji hyo tak bermaksud hendak membuat master sedih..Ji hyo cuma takut akan......
.
.
.
.
.
Hunter...'-batin Ji hyo.,

#tbc

Hi..
Sorry lambat update..
Now busy dengan school..
N homework banyak..
Saya akan cuba update cepat k..
Comment n vote to support my ff,.

She's my Neko,She's my loveWhere stories live. Discover now