Part 5

22 5 0
                                    

Halla berjalan ke tempat duduknya. Dia meletakkan kepalanya di atas meja. Dan mula melelapkan mata. Jaejin memerhati setiap inci muka halla.

Jaejin pov

Aku sedar yang aku mula jatuh cinta dengannya. Aku nak selalu dengannya. Melihat dia tersenyum buat aku gembira. Aku nak sangat tahu perasaan dia. Aku cuba nak luahkan apa yang tersirat tapi aku tak boleh. Kalau aku luahkan masa depan akan berubah. Aku akan pendam perasaan aku. Hati aku hanya untuk kau.

End pov

Halla : dah habis belek muka aku? Taulah aku ni cantik.

Jaejin : aku suka tengok kau tidur. Comel sangat!! *senyum*

Halla : ma..ma..mana ada. *blushing*

Jaejin : wah kyeopta!! *senyum* jom!!

Halla : pergi mana?

Jaejin : aku nak tunjukkan kau sesuatu. Cepat nanti terlepas pulak. *pegang tangan halla* *tarik halla pergi*

Jaejin membawa halla ke taman bunga sekolah. Mulanya halla pelik tetapi selepas nampak omma dan appanya baru dia faham.

Jaejin : halla!! Sini!! Nanti diorang nampak.

Halla pergi ke arah jaejin yang berada di sebalik pokok.

Jungkook : minju-ah sebenarnya aku dah lama sukakan kau. Aku nak kau jadi teman hidup aku. Omma kepada anak kita. Please minju.

Minju : ha?? Apa yang awak cakapkan ni?

Jungkook : aku tahu kau takkan terima aku. Aku just nak bagitau apa yang aku rasa. Tapi kau tak terima it's ok. Aku faham takde siapa yang nak bersuamikan seorang pembulikan. Takpelah aku pergi dulu.

Minju : jungkook!! Kau silap. Aku tau seorang pembuli pun ada perasaan lagi-lagi bab cinta. Aku terima kau.

Jungkook : aku rasa aku tak salah pilih orang. Gomawo sebab sudi terima aku. Saranghae jeon minju.

Minju : nado saranghae.

Di sebalik pokok

Halla : oh my appa!! You make me cry. Sedih betul kisah cinta parents aku.

Jaejin : hai!! Dramatik betul kisah cinta diorang. Apa nama kisah cinta diorang ek?

Halla : mr.kingka vs mrs nerdy!! Wow cantik juga tajuk tu.

Jaejin : dah jom pergi kantin. Aku lapar. Lepastu kita pergi rooftop.

Halla : ok!!

*Bersambung*

Agaknya apa pengakhiran cerita ni ye? Sama ada jaejin luahkan isi hatinya atau dia pendam sahaja? Kalau nak tau tunggu part seterusnya.



My Yeochin From Avintage!!Where stories live. Discover now