Di Korean Food Restaurant
Waiter : yes!! Nak makan apa?
Jaejin : erm halla nak makan ape?
Halla : jjangmyeon satu,kimchi satu dengan bibimbap.
Jaejin : nak kimchi je.
Waiter : wait for 15 minute.*pergi buat kerja*
Jaejin : halla!!
Halla : nae?
Jaejin : dekat dimensi kau, kau ada suka sesiapa ke?
Halla : *senyum* nae!! Aku tak pernah jumpa dia. Tapi appa aku ada gambar dia. Dia memang dah buat aku fall in love.
Jaejin : *senyum tawar* oh!! Macam tu.
Halla : tapi sayangnya dia tak tau perasaan aku. Suatu hari, aku tekad yang aku nak sangat jumpa dia depan aku. Aku jumpa dia. Dia sama macam dalam gambar. Aku nak luahkan perasaan aku dekat dia tapi tak boleh.
Jaejin : //aku tak dapat nak pendam lagi. Halla jangan buat aku sakit.//
Halla : kau pula?
Jaejin : aku pun sama. Dia seorang yang cantik,comel. Lepastu dia suka temberang cikgu. Aku nak sangat luahkan perasaan aku dekat dia..tapi aku tak mampu.
Halla : //ha!! Dia suka orang lain? Alah..melepaslah aku.//
Mereka berhenti berbual apabila makanan sudah tiba. Mereka melayan perasaan sendiri.
Jaejin pov
Dia suka orang lain. Maknanya aku kena lepaskan dia. Lagipun usia kami berbeza. Dekat dimensi dia mesti aku dah sama umur dengan appa dia. Aku nak dia tapi aku taknak paksa.
End pov
Halla pov
Alah!! Melepaslah aku. Baru je nak fall in love. Tapi ciri-ciri perempuan tu macam aku je. Haih!! Perasan.
End pov
Selepas makan halla pun balik ke dimensinya semula. Jaejin mula patah hati. Dalam hidupnya hanya sekali sahaja dia jatuh cinta. Dan hatinya hancur apabila dapat tahu yang orang yang dia cinta suka dekat orang lain. Malang sungguh.
Tiba di rumah
Jaejin : aku dah balik!!
Chanyeol : yah!! Kau kenapa? Tadi punyalah happy. Balik tetiba macam ni.
Sehun : hyung kau kenapa? Putus cinta ke?
Jaejin : memang pun.
Jungkook : jangan cakap yang kau putus cinta dengan future daughter aku.
Jaejin : *angguk* tapi dia suka orang lain. *sedih*
Luhan : alah biasalah tu.
Jaejin pov
Kalaulah aku ada mesin untuk pergi ke dimensi dia. Eh?? Yelah!! Mesin tu kan aku ada. Aku akan pergi ke dimensi dia esok memandangkan esok hari minggu.
End pov
*Bersambung*