Belum sempat jaejin ingin menerangkan segalanya pintu utama diketuk. Semua memandang ke pintu. Halla sudah cemas. Dia dapat rasakan itu parentsnya.
Halla : jaejin aku nak menyorok mana ni?
Jaejin : alah..mana-mana je. Pergi cepat.
Halla segera naik lift. Dia menekan punat lift ke tingkat tiga. Tiba di tingkat tiga halla mencari tempat yang sesuai untuk menyorok.
Tiba-tiba matanya tertancap di sebuah bilik. Bilik itu tiada tulisan seperti bilik lain. Halla yang ingin tahu cuba membuka pintu itu. Malangnya pintu itu berkunci. Halla mengeluh berat. Dia mencari tempat persembunyian lain.
Sementara itu
Jaejin membuka pintu utama. Dia tersenyum tawar apabila jungkook dari masa depan bersama isterinya minju datang ke rumah itu.
Jaejin : hai!! Ada apa datang sini?
Jungkook : kami datang nak melawat. Dah lama aku tak masuk rumah ni.
Jaejin : ohh!! //aku tau kau datang untuk jemput anak kau.//
Jungkook : erm..aku nak tanya dalam rumah ni ada perempuan ke?
Minju : yeobo!! Ni bau minyak wangi halla lah.
Tiba-tiba chanyeol bersuara.
Chanyeol : sebenarnya dalam rumah ni ada lelaki je. Bau minyak wangi perempuan tu kawan kami yang pakai nama dia baekhyun.
Jungkook : ohh!! Arraseo. Aku nak jalan dekat sekitar rumah ni.
Jaejin : biar aku teman kau.
Jungkook : erm..kajja.//aku tau kau sorok anak aku jaejin//
Jungkook dan jaejin menaiki lift. Jungkook menekan punat lift ke tingkat tiga. Dia mencari halla di setiap bilik. Akhir sekali bilik jaejin. Jungkook masuk ke dalam diikuti jaejin. Tiba-tiba jungkook bersuara.
Jungkook : halla!! Keluarlah. Appa tau kamu ada dekat sini.
Jungkook menghampiri almari baju jaejin. Dia membuka dan hanya terdapat baju sahaja. Selepas penat berkeliaran di rumah itu jungkook dan isterinya kunjungan pun balik ke dimensinya.
Jaejin : pandai kau menyorokkan. Dah kau boleh jadi manusia balik. Tak payah nak halimunan sangatlah. *senyum*
Halla : hah!! Takutnya. Nasib appa tak jumpa.
Jaejin : dah jom turun.
Mereka turun ke bawah. Turun je semua mata memandang mereka dengan banyak soalan.
Suho : what's going on?
Kookie : hyung!! Kenapa tadi tu?
Jaejin : sebenarnye.....
*Bersambung*
Sorry saja je bagi suspen. Kalau nak tahu apa yang jaejin akan bagitau bacelah next part. Bye