Part 11(last part)

26 4 1
                                    

Halla pov

Dia tak pernah tengking aku. Tapi disebabkan salah faham dia berubah. Aku tak kira. Aku akan pergi ke dimensi dia dan pujuk dia.

Aku mengemas barangku dan menekan punat pada jam merentas masaku. Aku tiba tepat-tepat di dalam bilik dia. Dia tengah tidur. Comel.

End pov

Halla berjalan mendekati katil jaejin. Di perhatikannya setiap inci muka jaejin itu. Dari mata turun ke hidung akhir sekali bibir jaejin yang kemerahan itu.

Halla mengusap rambut jaejin. Jaejin terjaga dari tidurnya. Dia rasa ada tangan yang mengusap rambutnya. Perlahan-lahan dia membuka mata. Terkejut dia apabila memandang perempuan di depannya.

Halla : jaejin!! *himpit badan jaejin*

Jaejin : yah!! Sakitlah. Janganlah himpit aku.

Halla : janganlah tinggalkan aku. Jangan marah aku. Kau buat aku takut. Janganlah bencikan aku.*menangis teresak-esak*

Jaejin : siapa cakap aku benci kau? Aku tak pernah bencikan kaulah. Bangun aku sakitlah.

Halla : taknak!! Nanti kau tinggalkan aku.*peluk leher jaejin erat*

Jaejin : yah!! Kau buat aku sesak nafaslah. Hyung!! Tolong!!

Dengar je jaejin memanggil kesemua lelaki yang berada dalam rumah itu berlari ke bilik jaejin. Sampai je mereka semua terkejut.

Luhan : *tutup mata sehun* sehunnie tak boleh tengok.

D.o : *tutup mata jungkook* kau pun jungkook.

Sehun : ada apa lulu?

Jungkook : kenapa hyung? Future daughter aku ada ke?

Halla : *bangun dari himpit jaejin* kenapa kau panggil diorang?

Jaejin : kaulah!! Datang je terus himpit aku apahal. Dah himpit kau cekik aku mana aku tak menjerit.

Jungkook : *lari dekat halla,peluk halla* halla my daughter!!

Chanyeol : *tarik jungkook* kau jangan nak buat hal. Dah jom keluar. Biar diorang settle kan.

Mereka pun keluar dari bilik jaejin. Halla dan jaejin memandang antara satu sama lain. Agak janggal di situ. Jaejin menepuk tilamnya mengajak halla duduk di sebelahnya.

Jaejin : halla!! Janganlah pergi dekat orang lain.

Halla : *senyum* takdelah. Sebenarnya halla suka jaejin. Halla datang sini sebenarnya nak cari jaejin.

Jaejin : kenapa pulak?

Halla : sebenarnya halla jatuh cinta dengan jaejin bila tengok gambar graduate appa. Halla nampak jaejin dalam tu comel sangat.

Jaejin : halla!! Saranghae!!

Halla : nado saranghae!! Tapi kalau orang tanya siapa yeochin awak, awak nak jawab apa?

Jaejin : saya akan jawab My Yeochin From Avintage. Saranghae halla.

Maka bertemula bibir dengan bibir.

Sementara itu di balik pintu

Tao : tepilah sikit. Comelnya halla.

Sehun : nak tengok jugak sanalah.

Xiumin : eh?? Diorang buat ape tu? Ish tepilah sikit. Hyung tak nampaklah.

Kris : jangan bagi diorang tengok. My panda jangan tengok.

Chanyeol : baekhi jangan tengok.

Luhan : sehunnie tak baik tengok orang dewasa bercumbu.

Sehun : fuyooo!! Hyung jaejin bercumbu. Daebaklah.

Jungkook : berani betul hyung cium anak aku.

Baekhyun : tak lama lagi diorang kahwin and then apa chan?

Chanyeol : and then kita bakal jadi uncle. Yahoo!!

Semua : yeay jadi uncle!!

The end

My Yeochin From Avintage!!Where stories live. Discover now