CECAIR LIKAT

2.2K 6 5
                                    

Semalam, aku, cipa dengan haha duduk dekat ruang tamu. Konon nak buat esaimen (tapi aku memang buat esaimen pun).

Aku bangun dari kerusi-reput-buruk-kab menuju ke 'syurga dapur'. Masalahnya aku rasa macam tak patut panggil benda-alah kecik tu dapur? Sebabnya benda alah tu tak menggambarkan dapur. Dia macam stor kecik yang boleh korang simpan sampah. Oklah. Aku bersyukur ada benda alah tu. Kang engkorang cakap aku tak bersyukur. Hm hm hm.

Jarak antara ruang tamu dengan dapur tu ibarat sekangkang kambing ja. Tapi sekangkang babun pun ok gak. Comei. Aku bukak penutup milo dengan gula secara berkala? Lepastu aku masukkan bahan tu dalam cawan tupperware yang bukan tupperware sebenar. Tupperware aku bukan tupperware yang mak mak korang tak bagi guna tu.

Milo 3 minit siap. Aku minum sampai habis dan sambung buat esaimen. Aku memang suka buat esaimen last minit. Jadi no wonder luls.

Aku buat kerja dalam keadaan stress sebenarnya semalam. Jadi aku decide untuk teruskan hidup dalam 'kestressan'?

Aku bukan budak bahasa. Maaf. Hihi

Masa buat esaimen semalam, aku masih berjimba dengan geng macai. Jadi ok. Aku selitkan stress aku dengan benda sia-sia.

Actually, geng macai jadi hambar sejak akhir akhirni. Yelah dah nak final lect tambah esaimen lagi. Cis! Aku rasa macam nak gigit gigit je cekelet hacks!

Dorang cerita pasai cerita aku budak palapes yang aku tulih. Tapi entahlah nak. Ada jugak makeluk tak mau nak baca buku aku macam si aten dengan cincinnya dan tasya dengan mikronya yang tak sudah. Wuwuwuwuwuwuwuuw.

Sekarang aku ada kelaih pasni aku sambung.

**********

Ok. Masih dalam kelas. Tapi aku tak boleh nak fokus sebab sekarang ada pembentangan. Hihihi

Siap minum, aku biarkan bekas minuman atas meja.

Dok sok-sek-sok-sek, aku tak fokus. Yelah, semalam hajat aku nak siapkan esaimen ekonomi malaysia yang memerlukan masa untuk baca buku. Tapi Buku ekonomi malaysia ni nauzubillahminzalik!

Keji gila editor. Dia guna bahasa omputih yang high. Aku baca buku makro dari uk pun tak cam gitu ayat dia. Pasrah jelah. Dia tak tahu ke nitizen yang baca buku dia tu tahap aku, yang ni ben10. *bak kata aten*

Aku tak baca pun. Search jelah kat internet pa susah. Kan?

Semua dok buat lagutu. Kan?

Dekat dalam rumah akuni ada 'speaker'.

Speaker bergerak. Moden. Mujur ada speaker bergerak. Kalau tak cengkerik pun taknak bertandang ke rumah.

Tekalah siapa speaker tu? Kui kui kui

"Wei, korang tak bosan ke kak tini takda? Tak dengar dia membebel, tak dengar dia bergaduh dengan tunang. Wiwiwiwi" merujuk kepada nada sedih.

"Entah. Sama ja"

"Hm yang sama tu bila kak ita ada atau tak."

Noktah.

Sejujurnya aku tak tau apa fungsi kak ita dalam rumah. Dah nak habis sem dahni. Aku dok selongkar je apa fungsi kak ita nih?

Hm mungkin lately nih dia rajin 'ada nak beli apa apa tak? Kak ita nak pergi cafe" hehehehehehehe

Aku angkat bekas minuman terus ke dapur. Nak cuci bekas minuman tu. Tapi sadis takda pencuci pinggan. Aku sedih tetiba. Sedih sebab semua barang dalam rumah dah habis. Cam mana?

Aku rindu nak main cecair likat tu. Rindu di mana aku nak basuh pinggan dengan buih yang banyak. Hm hm hm. Itulah cerita cecair likat nan sooociii di hatikooooo.

*******

Pagini aku bangun, haha pesan

"Athirah jangan lupa kunci pintu tau time malam"

"Bakpe?"

"Semalam sebelum cipa nak tidur kat luar ada orang goncang pintu. Bila cipa tanya mimi ke? Makeluk tu diam"

Dan aku pun berhuhuhuhuhu sebab sebelum nak tidur tu cipa tegur aku. Tapi aku tak tahu bahasa apa cipa guna. Bahasa uzbekistan mungkin.

Cilaka, dahlah akuni jenis penakut gila-nak-mati

Habis je aku taip, tetiba aku wonder. Aku nak tulis cerita kelakar ke cerita seram? Nokhorom.

LIARWhere stories live. Discover now