"Arghhhh.." Kedengaran lagi jeritan Mak chucky iaitu Cikgu Riana. "Az, maafkan mak sayang..argghh.." rayu Cikgu Riana yang kesakitan terasa ditulang temulangnya yang seperti diletakkan ais dan terasa seperti jarum mencucuk-cucuk kepada anaknya Chucky a.k.a Az. Chucky yang sejak tadi termenung mengenang kembali apa yang dia lalui sehingga membuatkan airmatanya berlinangan tersentak dari lamunan apabila mendengar maknya merayu.
"Hehe.." gelaknya apabila mendengar maknya mengungkapkan kata maaf dan rayu. Dia yang berdekatan dengan jendela terus menuju ke pintu yang bertentangan dengan jendela tempat berdirinya tadi. Sambil melangkah dia ketawa sinis.
**********
"Akak Jia tolong Ai akak.. " kedengaran suara ketakutan Aina a.k.a Ai di talian."Adik kat mana ni?" Jia kerisauan.
"Ehek..ehek.." tersedu sedan Ai bersuara, "Adik ada dekat~..."
*dushhh*
Kedengaran bunyi seperti hentakan.
*tututttut*
Talian termati.**********
Di perpustakaan"Adik~~ adik~~" jerit Jia apabila tiada respon dari adiknya.
"Siapa tu Jia?kenapa dengan dia?" Ain kerisauan.
"Adik aku. Dia macam dalam masalah. Jom cari dia wei aku risaulah." Muka Jia yang sudah cuak.
"Ok. Kite akan cari adik awak dulu." Khai memberi arahan.
Mereka semua keluar dari tempat persembunyian dan memulakan pencarian berdekatan perpustakaan terlebih dahulu. Bangunan perpustakaan ada 3 tingkat, dan perpustakaan di tingkat 2.
Bermula di tingkat 3. Setiap pintu bilik di tendang dan dicheck dengan teliti tapi tidak jumpa apa-apa. Melainkan hanya terjumpa satu mayat yang di kerat-kerat. Dan setiap anggotanya bertaburan satu bilik itu. Khai yang melihatnya terlebih dahulu, menghalang yang lain untuk menjengah masuk ke dalam.
"Tak payah tengok, jom tengok bilik lain pula." Khai memberi arahan. Mereka yang lain tidak berpuas hati.
Ain dan Nai yang degil dan berada di belakang terus menjengah. Rekasi mereka apabila nampak itu semua? Tak boleh nak kata, mereka berdua yerus muntah dekat situ juga sebab bau darah yang hanyir. Mereka berdua terus lari dan ikut balik belakang cikgu mereka.
Khai yang perasaan akan keadaan itu hanya tersenyum menahan gelak. ' padan muka! Degil sangat' dia berkata di dalam hati.
***********
Chucky pergi ke bangunan yang berdekatan dengan bangunan yang ditinggalkan. Dia rasa ada lima orang dibangunan itu. Dia tersengih. Sambil membawa pisau di tangan dia menaiki tangga satu persatu. Mencari.Setiap ruangan kelas dia cari. Tiba-tiba. "Hukhukhuk" kedengaran suara seseorang menangis teresak-esak. Dia cari di belakang kelas. Tapi tiada.
Di bawah meja guru.
"Hukhukhuk" Ai dan Zai menanggis teresak-esak. Kerana mereka ketakutan. Kerana semasa mereka hendak turun ke tangga, mereka terlihat kelibat chucky.
Disebabkan itu mereka terus menuju kelas paling berdekatan dan sembunyi di bawah meja guru yang paling tertutup.
#Ai Pov#
*drap..drap*
Kedengaran bunyi tapak kaki menuju masuk ke dalam kelas tempat persembunyian kami.Bunyi derapan kaki itu kedengaran seperti menuju ke belakang kelas. Aku yang merasa dia menjauh sikit, aku mengambil telefon aku, lalu aku mendail nomber akak aku.
Dengan suara yang perlahan
"Akak Jia tolong Ai akak.. ""Adik kat mana ni?" kedengaran suara kerisauan akak Jia di talian
Sambil aku menelefon, Zai menghendap-hendap melihat-melihat jika Chucky ada berdekatan kami.
"Ehek..ehek.." aku menahan tangis. "Adik ada dekat~.." belum sempat aku habis bersuara *dush* terlihat depan mata aku, kepala Zai diketuk dari atas meja. Aku yang terkejut, terlepas telefon itu dari tangan aku. Zai kepalanya terlihat banyak darah kerana pisau terpacak betul-betul di atas telinga.
"Chakk" chucky di atas meja secara terbalik telah mengejutkan aku.
"Arghhhh." aku terus keluar dari bawah meja dan lari sepantas mungkin tanpa menoleh kebelakang lagi.
#endPov#
Zai yang telah dicucuk oleh pisau, telah mati di situ juga. Chucky mencabut pisau itu dengan ganas.
*cretcret* memancut darah keluar. Dari pisau yang dicabut dengan ganas itu terikut sekali telinga Zai. Chucky mencabut telinga itu lalu dia letak balik ditepi telinga mangsa."Ngehngeh" dia ketawa kegirangan melihat hasil seninya, telinga yang dia letak kembali.
Dia keluar dari kelas tersebut. Memandang ke kiri dan ke kanan lagak seperti melintas jalan padahal mahu mencari mangsa yang seterusnya.
"Hurm.. Kan best kalau aku boleh terbang. Tak pon menghilang. Taklah penat jalan dengan kaki yang kecil ni." rungutnya.
"Harghh.. Biarlah aku nak cari mangsa seterusnya." dia berjalan lagi.
Tbc
Readers sekalian ok x? Kalau tak ok bolehlah komen. Kalau ada cadangan pon bole juga.. Mana tahu lebih kejam dari author..
YOU ARE READING
Chucky Menyerang Sekolah?!
Fiksi PenggemarDia datang tanpa diduga, kedatangannye membawa huru hara. apa semua ni? kenapa dia datang ke sekolah aku?..kawan-kawanku..rakan sekelasku..korang bertahanlah..janganlah mati ditangan mahluk yang tidak berhati perut itu.. 'kite akan berusaha mencari...