Even på bildet
____________
Det er et vanskelig valg. Et valg om liv å død. Et valg som nå er vanlige i min hverdag. Skal han lever eller dø? Som regel er svaret dø, men er jeg glad er det leve. Noe jeg aldri er. Det er så kjedelig å sitte dagen lang og se på menneskene små skapninger som lider. Som blir torturert av mine hjelpere. Det samme i over 1000 år. Jepp jeg er 1020 år gammel. Ser ut som jeg er 20 i menneske år. Noe jeg ikke er. Et menneske er et liten vesen som ikke kan ta vare på seg selv. Jeg dreper vær dag. Du kommer til meg får å få kona de drept eller en liten unge. Min jobb er kjedelig. Jeg har kun måte drepe noen ganger. Som regel lar de prinsessen sin velge. Hvorfor måte min far være så mektig og farlig? Kunne ha ikke være som min mor. En drage som er på den gode siden. Ikke en som dro fra den 3 år gamle datteren sin til underverden. Eller som jeg kaller det helvete. Mamma ble drept under den 3 krigen mellom magi og mennesker. Jeg hater magi. Jeg hater egentlig alt.
"Mor. Hvis du hører meg fra gudene kan du hjelpe meg? Jeg vill ikke dette noe mere. Jeg er lei å drepe uskyldige mennesker. Mor er du der?" Sier jeg og ser opp på himmelen. Den klare himmelen. Ingen skyer i sikte. Det kalde vannet som er rundt meg killer i beina min. Mest for at det er kaldt. Det mørke lilla håret mitt som rekker meg til rompa ligger må lit i vannet. Tårene render nedover de bleke kinna mine. Jeg kan se mitt egent speilbilde i vannet. Den svarte kjolen henger over den ene skuldra. Den andre skuldra er det klore merker etter en sint ulv. Kjolen henger så vit på meg. Dekker de vise tinga, men ikke noe annet. Håret henger over den ødelagte skuldra. De røde øyene lyser trist."Sss skuldra svir som faen" mumler jeg og prøver å vaske vek det tørket blodet på skuldra.
"Trenger du hjelp med det?" Sier en ertene stemme. Jeg stivner til og løfter blikket til en ung gutt med langt blondt hår. Han har noen striper av grønt i det. Grønne øyne som venter på utrykte mitt. Han har lange spise ører. Med lit pynt. Han har på seg en kappe som suller hva han har under. Kappa er gul og lysende grønn farge i et mønster som går rundt. Han har på seg hvite hansker med en grønn edel sten på degge. Han står på land med en kurv i høyere hånd.
"Nei" sier jeg sint.
"Kom igjen du trenger en helbreder" sier han og setter fra seg kurven og går ut i vannet.
"Ikke kom merrene meg" freser jeg.
"Jeg vet hvem du er prinsesse, men jeg bryr meg i potta. Så la meg hjelpe meg. Drep meg om du vill etter på" sier han høyt og klart.
"Greit" sukker jeg og fjerner håret fra skuldra igjen. Han setter seg ned og tar hånda på skuldra mi.
"Det kommer til å gjøre vondt. Siden jeg har jord evne og ikke vann" sier han og da kommer en sjokk smerte i kropp. Jeg biter tennene sammen for å ikke skrike.
"Jord sa du?" Sier jeg og prøver å tenke på noe annet.
"Ja, jord. Jeg fant det ut når jeg var 14 år og når er jeg 25 år. Som tiden flyr" sier han.
"Jeg har aldri møtt på en med jord som sin evne før" sier jeg og ser på han.
"Så klart ikke. De fleste er gjemt seg i skogen og kommer aldri frem" sier han og begynner å vaske vek blodet.
"Hvorfor gjør ikke du det?" Spør jeg nyskjerrig.
"For jeg så en pen jente som trengte hjelp. Dessuten har jeg ikke noe annet å gjøre" jeg rødmer av orda hans. Jeg har aldri gjort det før.
"Jeg liker den kjolen" sier han drømmene.
"Perverse unge" mumler jeg og tar den friske hånda over brysta.
"Skal jeg følge deg hjem" sier han som en ordre.
"Sukk ja" sier jeg og reiser meg opp.
"Det er 6 timers gåing" sier han og går til kurven. I kurven ligger det urter.
"Kom igjen" sier han og jeg ser opp. Han har allerede begynt å gå.Etter 4 timer.
"Jeg orker ikke mere" klager jeg.
"Så hold kjeft" Sier han surt.
"Hva heter du da?" Spør jeg.
" Jeg heter Even" sier han som tydelig heter Even.
"Fint navn jeg heter Yoy og er en djevelsk prinsesse" sier jeg og mumler det siste.
"Jeg vet hvem du er" sier han grettent.
"Samme det jeg er eldere en deg" sier jeg ertene.
"Oja hva da 4 år?" Sier han drømmende.
"Jeg er 1020 år gammel så den du" sier jeg stolt.
"Okey du vinner med noen tusen år" sier han overrasket.
"Så siden jeg hjelper deg trenger jeg hjelp tilbake" sier han.
"Jeg lytter" sier jeg.
"Kan jeg bo hos deg i to dager?" Sier han.
"Hvorfor?" Spør jeg.
"Det er fullmåne og jeg vil ikke bli drept under krigen mot ulver og vampyrer vel" sier han. Sant det. De kriger alltid to dager etter fullmåne så er de borte og kommer tilbake ved neste fullmåne.
"Greit" i så fall så redet han meg. Et bit eller klor fra en ulv er giftig. Så lenge jeg har hørt så ble faktisk bestefar drept av en ulv. Det er det værste du kan tenke deg. Først så svir det som faen så begynner det å etse inn i huden. Det har gått 5 min så har giften spred seg til hjertet og hjernen. Da er alt forskjent, men min art kan tåle det. Du kan miste en armen men ikke mere en det. Jeg er halt da så jeg tåler ikke like mye. Jeg er noe som kalles en halv blots djevel. Min far er helt og jeg er halt djevel og drage. Så heldig jeg er så er jeg ikke fullt utviklet drage endå. Jeg kan kun puste ild og høre ekstra gått enn mennesker. Jeg kan høre en mus minst 5 kilometer unne. Ikke alltid jeg hører noe som helst da. Halvt djevelen inni meg kan kontrollere blod i andre skapninger og ild. Kontrollering av blod er et sjeldent evne. Jeg kan også finne ut om du har gift i blodet og få mennesker til å tørke ut. Uten å ta på de. Ja, og ild kan jeg lage ildkuler og flammer ut av henda mine. Siden jeg er halvt dragen kan jeg puste ild. Det er egentlig ganske kult.
"Å nei han kommer til å drepe meg!" Sier jeg og får panikk.
"Hvem?" Spør Even og stopper opp.
"Ehh... Læreren min. Han er en lærer siden pappa er i helvete. Så passer han på meg" sier jeg. En lærer er en mann som trener deg fysisk og psykisk. Uten han hadde jeg ikke kunne snakke engang ute at det kom ild ut.
"Å da så" sier han og forsetter å gå. Heldiggris jord evne er litt eller MYE lettere å kontrollere en mine. Så de trenger ikke en lærer. De bruker naturen i seg selv til å lære noe. De kan snakke med planter og ja alt med jord å gjøre. De kan også kontrollere det. Siden metall er noe som er fra naturen så kan de kontrollere det også. De kalles for metalltemmere.
"Kan du kontrollere metall?" Spør jeg.
"Ja, jeg er en av de få søta" sier han.
"Så kult! Du er heldig jeg kontroller kun blod og ild" sier jeg og ignorer at han kalte meg "søta".
"Det er mye kulere spør du meg" sier han.
"Kult. Degge evnene dreper" sier jeg.
"Kanskje for du er datteren til djevelen?" Sier han.
"Det har jeg ikke tenkt på. Det stemmer vel" sier jeg tenkende.
"Mmm" mumler han.Slottet( hun bor på et slott)
"Hvor har du vært frøken?" Sier en sint mann. Dette min damer og herrer er herr. Snut. Den strengeste du kan komme borti. Han er min lærer en mann i 30 åra altså han er 2487 år. Men han ser ut som en som er 30 år. Han har store muskler og brunt hår og brune øye. Han evne er styrke og kunnskap. Heler styrke og strenghet vis du spør meg. Dessverre fins det ikke noe som heter det.
"Ehh med Even" sier jeg.
"Løyner" sier herr Snut.
"Faen. Det er sant hun reddet meg og klarte med et uhell å bli skalder av en ulv. Jeg redda henne med å helbreder henne" sier Even. Flink løyner. Jeg trodde de med jord eller natur evne som det egentlig heter sier alltid sannheten. Så feil kan man ta.
"Å da så. Vis denne unge helten et rom og du unge dame tar det et bad" sier han strengt å går nedover den hvite gangen med røde tepper på gulvet. Det henger gamle bilder på veggen. Aner ikke hva det er blide av. Har aldri stoppet opp for å se på de.
"Kom med meg sør" sier en tjeneste pike og går inn i dør.
"nå skjer det endelig noe" sier han og gliser.
"Perverse unge" roper jeg og går til rommet mitt som ligger i slutten av gangen. Det er en stor dør og der er rommet mitt.Jepp. Jeg har begynt på en ny historie. Bilder kommer på neste da får du se slottet og rommet henne. På toppen ser du Even. Det er kanskje jeg kommer til å opptattere historien en gang i mellom. Jeg kommer til å fokusere mest på Last love. Les de andre historiene mine hvis du vil. Skriv ifra når jeg skriver feil da. God kveld.
~Anna
YOU ARE READING
Djevelen's Datter
FantasyEn jente som ikke har sett si far på over 10 år kommer tilbake. Hun var 3 år når han dro. Nå som hun er 20 år er hun mektig. En mektig skapning. Hun er meling datteren til djevelen selv. Hvorfor kommer faren tilbake til henne?Hva vill han ha gjør me...