Yoy p.o.v
For hvor lenger inn vi går i gatene så mindre folk møter vi på. Vi stopper opp foran en stor rød dør. Kalle banker på tre ganger før han så slår på den en gang. Det komme de samme lydene som han lagde tilbake til oss. Fra den andre siden. Malle gir oss klar signal på at vi kan gå inn. Vi går inn. Det første som jeg ser er en stor og lang kjedelig grå gang. Den ser ut til å bli smalere for hvor lengere inn du går. Begynner å føle meg fanget. Vi kommer ut i en større gang. Tjenere haster frem og tilbake. Riddere som kommer ut fra en stor sal. Sikkert et møte. Det kommer en rødhåret høy mann med en rusting med en krone på. Og en krone på hodet sitt. Han er høyere enn de fleste av mennene som er her.
"Sør!" Roper M & K i kor. Mannen snur seg elegant rundt og de røde øyene stopper opp på meg. Et smil former seg hos han. Han går sakte, men han holder blikket hele veien. Han stopper opp foran oss.
"Deres høyhet" sier alle de tre guttene( M&K og Even) og duker for han. Det er da det går opp for meg det er kongen min onkel. Bror av min mor. Jeg lener meg heler inntil den kalde mur vegen.
"Skal du ikke være høflig Yoy?" Spør Even.
"Hvorfor? Vi er i familien uansett. Så hvorfor måte jeg komme?" Jeg spør rett ut. Gidder ikke å drøye det. Alle ser overrasket på meg. Selv onkel og Even.
"Hva? Forventer dere en liten harmløs jente eller?" Gliser jeg. Jeg forvandler meg og vingene mine lyser opp det hjørnet vi står i. De virker større enn de egentlig. Det kalles for makt.
"Har dere knotter glemt hvem jeg er eller? En halv djevel og halv drage? Den første av sitt slag?" Spør jeg og ser på de en etter en. De rister lamslått på hodet sitt og kommer til virkeligheten
igjen.
"Yoy drage Datter av en Satan selv. Det finnes tre Sataner i alles verden til sammen. Din far er en av de få. Han er den nest mektigste av de" onkel tar en puse. Det er kun tre Sataner. De har en duell om hvem som skal styre alle de mørke skapninger. Pappa kom på andre plass. Hadde han vunnet hadde jeg mest samsynelig ikke vært født.
"Datter av dragenes mektige dronning på flere tusen år. Og sett på som min lillesøster" avslutter han.
"Og så?" Spør jeg. Hva var viten i å si noe jeg alt vet? Jeg snur meg og ser Even som rister på hodet som om det som skjer er alvolig. Veldig alvolig. Liv å død. Hva er det jeg ikke vet?
"De to andre Satan er syke. Syke av makt. De ønsker å fjerne alle som kan stoppe de. Din far kan stoppe det samme kan alle skapninger med mystisk magi. Din magi Yoy er helt unik. Du er den eneste av ditt slag"Noen som vil jeg skal forsette?
~Anna
BINABASA MO ANG
Djevelen's Datter
FantasyEn jente som ikke har sett si far på over 10 år kommer tilbake. Hun var 3 år når han dro. Nå som hun er 20 år er hun mektig. En mektig skapning. Hun er meling datteren til djevelen selv. Hvorfor kommer faren tilbake til henne?Hva vill han ha gjør me...