Part 8 (Bye...)

22 2 0
                                    

Sepanjang Ain belajar disitu... Ammar sentiasa mengacaunya didalam kelas dan dekat kantin.. Ada sahaja cara dia mengacau Ain.. Ain pula hanya berasa marah dan semakin membencikan diri Ammar... Nasib baik ada Azwa kawan karibnya sentiasa ada di sisi Ain apa bila diperlukan... Zairul pula terus dengan penyelidikannya...

Sebulan yang lalu....di rumah Ain dan Azwa. Di dalam bilik Ain. " Ain... Ada apa-apa yang tertinggal tak? Ko dah packing semua barang ko dah?" kata Azwa dengan nada sedih.. " Dah... semua aku dah settle kan..." kata Ain... Azwa mendekati Ain di katil yang sedang mengemas baju... " Kenapa dengan ko? Muka sedih je... Kenapa?" Ain perasaan dengan reaksi muka  Azwa... " Nanti bila ko dah pergi sana.Aku tinggal sorang-sorang kat rumah ni." Azwa mula sebak.. " Alaaa... Nanti ko ajaklah orang tinggal dengan ko..." Ain ingin menghiburkan hati Azwa. " Tak bestlah tak ada ko." Azwa mula menangis... " Alaaa... janganlah nangis." Ain memeluk Azwa..." Hisk....hisk...  Nanti aku rindu ko..  hisk....hisk..." kata Azwa menangis teresak-esak.. " Nanti chatlah ko kat wechat ke whatsap ke ataupun kat facebook..." kata Ain... " Hmmm"... Azwa hanya menganguk. Ain meleraikan pelukkannya." Sebelum aku pergi.. ko boleh tunaikan permintaan aku tak?" tanya Ain." Apa?" Azwa berasa pelik... " ko tolong masakkan aku makanan kegemaran aku. Aku teringinlah." Pinta Ain. Azwa tersenyum mendengar permintaan Ain dan mengangguk.
Kenapa Ain kena tinggalkan Azwa?

Flashback.... seminggu yang lepas...

~Aku tak bisa.... menidakakan rasa cinta~~~Meski ku tak bisa... melupakan...salahmu...resah hatiku~~~…… Maafkan...diriku...melupakanmu....
(Telefon berbunyi)

" Hello... waalaikumusalam." Ain menjawab panggilan. " Ain... ni Mummy...ni" Ain terkejut. " Mummy!.."jerit Ain. " Ye.. ni mummy.. kamu janganlah jerit sakit telinga mummylah." Bebel mummy Risyah iaitu ibu Ain. " Sorry... mummy... Ain terkejut. Tak sangka mummy call" Ain tersengih-sengih. " Yelah... Ni anak kesayangan mummy macam mana? Sihat?" Tanya mummy Risyah." Sihat... mummy dengan daddy macam mana? Sihat?" Ain menanya kembali. " Sihat.. Ni... Ain... mummy nak bagi tahu... dalam bulan ni. Mummy nak Ain datang ke Amerika tinggal dengan kami." Mummy Risyah menyampaikan hasratnya mengajak anak kesayangannya me sana. " Tapi mummy... Ain masih belajar di sini." Ain tidak merelakan." Kamu boleh sambung belajar di Amerika." mummy Risyah dengan nada tegas. Ain yang mendengarnya pun terpaksa merelakannya. "Baiklah.. mummy..." Ain terpaksa akur dengan permintaan mummynya. " Ok! Mummy tunggu di lapangan terbang. Nanti dah sampai call mummy.Bye...Assalamualaikum." kata mummy Risyah dengan ceria." Yelah... bye.Waalaikumussalam." Ain mematikan talian.
Flashback end...

Aku Sudah Jatuh Cinta?Where stories live. Discover now