Bab 1

5.9K 120 1
                                    

" Arghh !! Bosannya !! " , raung Isyha sebaik sahaja dia menyidai baju di ampaian tadi . Dia duduk termenung sambil membaca novel yang bertajuk " Kahwin Muda ? Aaargh !! Tidak !!! " .

" Wuishh .. Sweet + Sedih + Romantik lah cerita ni !! " , bisik hati kecilnya seusai membaca novel itu . " Hmm .. Macam best jaa pulak aku tengok kahwin muda ni .. Haraplah " Isyha mengelamun . " Ish ! Tak kan lah .. Hei mulut kau ni Isyha !! Celupar betul !! Cakap tu dah lah doa . " , kata Isyha sambil memukul mukul mulutnya .

" Isyha ! Kamu buat apa tu menampar nampar mulut bagai ! Nak mama tambahkan lagi ke ?? Haa .. Meh sini mama ketukkan mulut tu pakai lesung batu ni . Lagi sedap . Daripada kamu dok menampar mulut tu , baik kamu tolong mak tumbuk sambal belacan ni . " , bebel Puan Zalishna , mama Isyha .

" Ish ! Apa mama ni ! Yela yela .. Isyha tolong .. Tadi Isyha tercakap KALAU Isyha kena paksa kahwin muda macam novel yang Isyha baca tadi .. " , terang Isyha . " Tulah kamu ! Terpengaruh dengan novel . Tapi , kalau mama kahwinkan kamu muda pon .. Apa salahnya kan ?? Hee .. " , usik mamanya kembali . " Mama !! " , jerit Isyha kerana dia tidak mahu kahwin muda . Lagipun dia tahu , mama dia bergurau dan dia takkan lakukannya ..

Puan Zalishna hanya tergelak kecil . Tiba tiba dia teringat akan kawan baiknya yang sudah lama terpisah dengannya sejak 16 tahun lepas selepas dia berkahwin dengan Dato' Zamrul iaitu papa kepada Isyha . Dia ingat hendak menuju ke rumah kawannya itu . Kawannya itu bernama Puan Badriana dan suaminya Dato' Zamril . Mereka satu kolej suatu ketika dahulu . Oh ya , mereka juga mempunyai anak tunggal lelaki yang sebaya dengan Isyha . Puan Zalishna segera menyatakan hasratnya untuk pergi ke rumah kawan baiknya itu .

" Abang , saya rasa kita perlu jodohkan Isyha la abang .. Saya risau kalau apa apa terjadi kat Isyha .. Lagi lagi selepas mendengar kejadian kawan baik Isyha dirogol kat sekolah tu .. Saya risau la abang .. " , rayu Puan Zalishna . Dia memang amat menyayangi Isyha sejak Isyha ada didalam perutnya lagi . Jika dia ada suami di sekolah dan di mana mana , senang untuk si suami nya menjaga dia . " Hmm .. ia jugak kan .. Tapi , ada ke calon untuk Isyha tu .. " , soal Dato' Zamrul . " Ada . Dia anak kawan baik saya . Alaa anak Dato' Zamril tu .. Kan awak jugak kawan baik dia ?? Tak ingat ke ?? " , soal Puan Zalishna . " Haa ingat ingat . Kalau macam tu , Ahad nanti kita pergi berdua kerumah mereka . Supaya anak kita tak tahu . " , ajak Dato' Zamril . Puan Zalishna berasa amat gembira dan bersyukur kerana suaminya setuju untuk menjodohkan Isyha .

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

" Papa !! Mama !! Nak pergi mana tu ?? Isyha nak ikut !! Kejap kejap , bagi Isyha 10 minit nak siap !! Tunggu tau !! " , jerit Isyha selepas mendengar Abang Aiman menghidupkan enjin kereta . " Tak payah lah Isyha .. Isyha tinggal je dengan Kak Santrina tu .. Akak !! Tolong jagakan Isyha kejap ye .. Kami berdua mahu ke rumah Dato' Zamril . Mungkin balik petang atau malam .. " , arah Puan Zalishna . " Baik puan .. " , jawab kak Santrina yang merupakan orang gaji dirumah itu . Isyha tidak membantah . Lagi pun dia ada 'date' dengan kawan baik keduanya iaitu Balqis . Kawan baik pertamanya ? Isyha diarahkan supaya jangan berkawan dengan dia lagi selepas kejadian minggu lepas ..

**Flashback**

"Narnina , kau nak balik dengan kitaorang tak ? " , tanya Balqis . " Tak nak lah . Lagipun aku ada date dengan Amril . Hehehe .. Katanya nak tunjuk aku sesuatu .. " , balas Narnina . " Hmm .. Okk , bye .. Assalamualaikum . " " Waalaikumusalam . "

Balqis dan Isyha terus beredar dari situ . Tiba tiba ...

" Weih , aku rasa tak sedap hati lah .. Apa kata kita intip Narnina . Aku takut dia kena rogol . Dia tak tahu agaknya Amril tu pernah rogol adik kandung dia sendiri .. " , kata Isyha kepada Balqis . " Actually , aku pun rasa perkara yang sama doe . Jom lah . " . Balqis terus menarik tangan Isyha dan mengekori motor Amril yang diatasnya terdapat Narnina berkepit dekat dekat dengan Amril ! Panas hati mereka melihat adegan meraba raba tu . Astaghfirullahal'azim ! Sesampai sahaja mereka di rumah kosong di hujung kampung , Narnina ditarik dan dibaringkan oleh Amril . Mereka berdua membuat zina disitu sementara Isyha dan Balqis sedang menelefon pejabat agama dan parents Narnina untuk memberitahu keadaan mereka berdua ! Tiba tiba Balqis terpijak ranting dan menyebabkan Amril bangun lalu mengejar mereka laju kedalam hutan . Narnina yang tersedar daripada lamunan nafsunya terus kesal dan menangis nangis dan memberitahu polis yang Isyha dan Balqis dikejar oleh Amril laju kedalam hutan . Mereka lebih risau kerana Amril mempunyai pisau lipat dan juga parang . Hari mulai gelap . Isyha dan Balqis bersembunyi di sebalik semak yang tebal itu . Mereka terlelap seketika . Apabila mereka terjaga , mereka didalam sebuah rumah usang yang terdapat didalam hutan itu . " Wei Balqis , kita kat mana ? " soal Isyha yang sudah menangis itu . Tiba tiba kedengaran suara seorang laki berkata kata " Aha .. Bangun pun sarapan aku ni . Aum .. " kata kata itu menyebabkan tiba tiba kedengaran tembakan pistol dan tembakan itu tepat kearah dada Amril . Mereka melihat diluar pintu dan ternampak orang kampung termasuk papa , mama , Narnina dan parents Balqis disitu . Kami segera menerpa kearah kesayangan masing masing . Mereka menjeling mara kearah Narnina yang masih tertunduk malu itu . Sejak dari hari itu , Narnina di buang keluarga , sekolah , sahabat dan lagi teruk dibuang daripada kampung itu . Memang patut pon ! Huh ! Sanggup kawan baik sendiri buat begitu !

** End Flashback .**

Dia mengelamun seketika dan berasa aamaaatt rindu dengan Narnina sekarang . Entah kat manalah dia , selamat atau tidak , ataupun .. Dah tiada dimuka bumi ni ? Ehh mulut celupar lagi . Tanpa dia sedari , misscall sebanyak 14 kali daripada Balqis Gediksxx ;) .

On call

" Sory sory , aku mandi tadi . " bohong Isyha . " Hei kau ni ! Cepat lah ! Aku da kat depan rumah kau ni ! ", marah Balqis . " Hah ?! Yeke ? Jap jap aku salin baju . " . Ketawa kecil dia didalam kereta melihat gelagat Isyha yang memang kelam kabut sejak kecil lagi .

" Sorylah Qis .. Alaa , jangan merajuk .. Haalaahh .. Showyylaa ... Huwaa !! Ha tengok ni tengok ni , aku nangis ni ! Huwaaa !! Huhuu !! Mama !!! Huwaaa !! Iman !!! Eh , jap . Aphal aku sebut nama Iman ni ? Aku kenal ke ? " , Isyha berfikir sejenak lalu membuatkan Balqis ketawa . " Haish .. Ada ada jela kau ni . Dah jom makan kat Domino's . " ajak Balqis . " Jomm !!!! Yeyy !!! Yeyey ! Yeyey ! Ok , kau belanja . Apa dia ? Deal ? Ok deal aje ! Ahahahahahaha " , sorak Isyha kecil . " Hish ! Yelah ! " , Balqis pura pura merajuk persis bae merajuk lalu dipujuk gitu . Tapi dia tahu kalau dia merajuk bukannya si Isyha tu nak pujuk pon .. Huh !

" Weii , kau teringin tak nak kahwin muda ni ? " , soalan cepumas dari Balqis menyebabkan tersedak Isyha ketika ingin meneguk sedikit air cofee sejuk tadi . " Woi ! Mengarut hape tah kau ni ? Ke , kau nak kahwin muda ? Ha ?? Ha ?? Da ambil SPM ke belum yer puan ?? " , sindir Isyha . " Tak dela .. Saja je tanya .. Aku janji , kalau kau kahwin muda tahun ni , aku akan bagi kau jumpa dengan Taylor Swift . Yes .. Taylor Swift menjadi kegilaan Isyha sejak azali lagi . Cewwaahh .. Hahahaha .. Tang tu juga terbeliak mata Isyha . " Heleh . Aku sanggup tak dapat jumpa Taylor daripada kahwin dalam usia cenggini . " , jawab Isyha ringkas sambil tak peduli pasal kahwin usia 16 tahun . Hahahah . Selepas makan , mereka pulang kerumah masing masing ..

! Mr. Singa VS Mrs. Cerewet !Where stories live. Discover now