Jag hörde dova röster. Kastruller skramlade och ett dämpat skratt spred sig i rummet. Jag svepte den mossgröna filten om kroppen och satte mig på soffkanten. Någon harklade sig bakom mig, och när jag vände mig om satt både Lou och Niall där och smålog emot mig. "Mornin' pumpkin" utbrast Louis och jag tassade dit, fortfarande med filten som morgonrock. På bordet emellan dem stod ett Monopol där Niall hade gått loss och köpt alla hotell i hela staden. Han skrattade högt när jag nickade mot hans förmögenhet. "This isn't funny, Haz" sa Lou med ironi i rösten, "Niall's cheating... When are we going home?" Jag kollade på honom. "We can go home anytime we want it. I'm just gonna get dressed first."
Tre kvart senare var vi hemma i den gemensamma takvåningen igen. Jag började genast steka ägg som lunch, jag var vrålhungrig. Louis tog en dusch och dukade fram samtidigt som jag la upp all mat på fat och ställde dem på bordet. Vi pratade om nyår och om vi skulle boka Hawaii, vilket vi sedan slog oss ner och gjorde. "I think Honolulu is a good place. We can both surf, shop, swim in the ocean and relax at the same time. I mean, it's perfect. There's golf for Nialler as well!" nämnde Lou och lät mer positiv än han varit på länge.
The Ellen Show gick på TVn, men vi tittade inte så noga. Lou höll på med RBB's Twitter och jag chattade med Gemma. "Shall we get sushi for dinner, love?" undrade han efter en stund. Jag nickade, kände mig trött. Han märkte det tydligt antagligen, för bara sekunder senare frågade han om jag inte kunde ligga i hans knä istället för i fåtöljen fyra meter ifrån honom. Jag la mig ner och han la sin arm på min mage, innan jag somnade.
När jag öppnade ögonen igen var det första jag såg en garderob. Jag låg mitt på sängen i sovrummet, fastän jag somnat i soffan. Louis smög in och närhan såg att jag var vaken sprack han upp i ett leende. "I thought you maybe didn't want to hear the noise from the vacuum cleaner, so I carried you in here to the bedroom,love" Jag gav honom ett roat ansiktsuttryck tillbaks och ställde mig upp. Han började lägga in T-shirtar i byrålådorna, men stannade upp när jag gick fram till honom och kramade honom. "Thanks for everything, Louis" viskade jag och luktade på hans hår. "Oh, I haven't done so much though. I just did the washing and..." Jag tystade honom och flinade. "You're so silly. I don't mean what you did today, even if it was great of you to take responsibility for it. But thank you so much for being by my side, when I feel down you help me up again, and I can never thank you enough for being you. I love you, and that'll never change" Han vände ansiktet ifrån mig, torkade sig på kinden med pekfingret och omfamnade mig igen, hårdare men mjukare på samma gång. Efter några minuter av bara kramar och värme från varandra sa Louis lågt i mitt öra: "I love you more than you can ever imagine, Harry Styles. And I can not wait till we get married"
KAMU SEDANG MEMBACA
Secret husbands ❥ (swedish fanfic)
Fiksi PenggemarLouis, Harry, Niall och Liam ska snart ta sitt break. Harry och Louis bor ihop, i hemlighet för alla fans. Men under uppehållet tänker de komma ut, och Niall och Liam tänker stötta dem.