Simon ne evi ne de kendine ait toprağı olan bir kunduracıydı, karısı ve çocuklarıyla birlikte birkulübede yaşıyor ve kendi emeğiyle geçiniyordu. Emek ucuz, ekmek ise pahalıydı; nekazanıyorsa yiyeceğe harcıyordu. Adam ve karısının kışları ortaklaşa giydikleri koyunpostundan paçavraya dönmüş tek paltoları vardı. İki senedir yeni bir paltoluk koyun postusatın almak istiyordu. Simon, kıştan önce biraz para biriktirdi; karısının kutusunun altındasaklı duran üç ruble kağıt para ve bir de köydeki müşterilerinin ona borçlu oldukları beşruble, yirmi kapik.
Bir sabah köye gitmek için hazırlandı. Artık bir koyun postu satın alacaktı. Gömleğinin üstünekarısının yıpranmış pamuklu ceketini, onun da üstüne kendi kumaş paltosunu giydi. Cebine üçruble koydu, değnek olarak kullanmak için bir dal parçası kesti ve kahvaltıdan sonra yola çıktı."Hakkım olan beş rubleyi alacağım" diye geçirdi içinden, "elimdeki üç rubleyi de ekledim mi,kışlık palto için koyun postu almaya yeter."Köye inerek, alacaklı olduğu adamın evine uğradı, fakat adam evde yoktu. Köylünün karısı,parayı şimdi ödeyemeyeceğini söyleyip, gelecek hafta için söz verdi. Simon başka bir köylüyeuğradı, o da hiç parasının olmadığına yemin etti ve yalnız Yüz kapik bir ruble yapar.Simon'un onardığı bir çift çizme için borçlu olduğu yirmi kapik ödedi.
Simon koyunpostunu borçlanarak almak istediyse de, satıcı ona güvenmedi. "Paranı getir" diyordu adam,"o zaman postu alabilirsin". Simon köyden sadece bir çift keçe çizme alabilmişti.Yüreği daralmıştı. Kalan yirmi kopeki votkaya harcayıp, post filan almadan evin yolunu tuttu.Sabahleyin ayazdan donar-casına üşümüştü; ama şimdi, votkayı içince ısınmıştı. Bir eliyledeğneğini donmuş toprağa vuruyor, diğer eliyle de keçe çizmeleri sallıyor ve kimseylekonuşmadan yürüyordu.
Ruble:Para Birimi
Kapik:Rublenin yüzde biri kadar para birimi
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İnsan Ne İle Yaşar
Short StoryÇok değişik bir hikaye olan insan ne ile yaşar, ayakkabı tamircisi olan Simon'un kürk almak için evinden çıkmasıyla başlıyor. Kürk almak için dışarı çıkan simon eşinin istediği kürkü alamıyor evine gitmeden önce üzüldüğü ve efkerlandığı için içiyo...