Madelines perspektiv:
Vi hade åkt från barnhemet igår, huset är hur fint som helst.
Det är ganska stort med övervåning, vind och källare och förstårs nedervåning. Jag och Andreas har våra rum på övervåningen så man kan säga att hela övervåningen är våran, Andreas berättade igår får mig att han har en storasyster, men att hon inte bor hemma utan me sin man och sitt barn, jag tror hon hette Lisa... jag fick också veta va mannen och kvinnan hette, dom precenterade sig som Erik och Wilma (om det e någon skyscraper som sitter och läser och tänker att så heter inte alls Andreas syster eller föräldrar... men jag tar bara några namn okej?!)
På övervåningen är det 4 rum jag har på vänster sida och första dörren, rummet berdvid mig är gästrummet, rummet mittemot är toan, och mittemot mig är Andreas rum. På nedervåningen finns ett kök som är hyffsat stort, ett tvrum och Erik och Wilmas rum. Mitt rum ja det finns inte såå mycket att säga om... det finns en tv, soffa, skrovbord, sminkbord, gaderob och en dubbelsäng. Självklart är jag nöjd med mitt rum, men det finns inte så mycket där just nu men Wilma sa att vi skulle åka och fixa mer kläder och det som jag vill ha i rummet, för dom ända kladerna jag har är det som jag hafft på barnhemmet.Det knackar på min dör.
"Kom in..." sa jag tyst, dörren öppnas och in kommer Andreas
"Hej, va gör du?" säger han med ett stort leende på läpparna, jag kan inte motstå att inte lee själv.
"Jag skrev precis" säger jag tyst och kommer på att jag sitter med min dagbok i fammnen, jag gömmer den så diskret som möjligt under kudden."Skriver du dagbok?" säger han förvånat som om man inte fick göra det när man var 14...
"Eh... aa" säger jag
"Kul" säger han, han fortsätter att prata "vill du hitta på någonting?"
"Aa" säger jag med ett leende på läpparna som han är snabb med att besvara. Det är första gången någon kille förutom William som jag och Elinore var med ganska mycket på barnehemmet med för vi var dom ända i våran ålder."Vad vill du göra?" säger han
"Venne, va brukar du gö me dina kompisar då?" sa jag
"Vi brukar typ spela fifa" sa han
"Va e det?" säger jag fundersamt
"Det är ett fotbolls spel" sa han
"Jaaaa fotboll" sa jag
"Haha gillar du fotboll eller?" sa han
"Aa, sjunga och dansa gillar jag me. Men är inte så bra på att sjunga" sa jag
"Jag gillar också det" sa han
Vi började gå ner till tvrummetSå detta var del 3 hoppas ni tyvkte om det isåfall kommenter, rösta så jag vet om det är någon idé att ha kvar denna novell om någon läser den osv❤
YOU ARE READING
Är det rätt eller fel familj?
FanfictionJag heter Madelen kallas även för Madde och är 14 år, jag gillar att rita, lyssna på musik och sjunga iallafall va jag vet för jag har inte så mycket annat att göra här på barnhemmet, och sen skriver jag dagbok lite då och då. Annars finns det väll...