// - reaksi yang cast buat
("") - cast bercakap dalam hati
#.. - author bercakapPada pagi yang indah lagi nyaman udaranya tiba-ii bertukar menjadi huru hara . Mana taknya kalau si Yieun tu merengek sebab dapat lagi tugasan daripada omma nya tu ~
Yieun : alahhh omma .. omma kata just bagi kunci rumah dan ambil duit sewa rumah je , ni kenapa kene bersihkan rumah diorang pulak . Ishh omma ni .. walau apa pun terjadi , Yieun takkan datang untuk bersihkan rumah jiran baru tu ..
Omma : alah sayang , tapi omma dah janji dengan jiran baru tu yang omma akan hantarkan seorang maid untuk bersihkan rumah diorang . Takpa , omma bayar lebih ..
Yieun : d .. d .. dah janji ?!! Yahhh !! Omma knp omma berjanji bagai pulak .. haishh nak taknak kene jugak buat .
Omma : macam ni lah anak omma :D . Dah-ii pergi rumah jiran baru tu , bersihkan rumah dia .
Yieun : iyalahhhh ~ // terus keluar //Yieun pun datang ke rumah tu , sampai je didepan rumah baru tu ...
Yieun : eh jap , kenapa aku patut merengek sebab taknak bersihkan rumah ? Sepatutnya aku kene bangga dan gembira , sebab jiran baru yang pindah kat sebelah rumah aku ialah group kesayangan aku Bangtan Sonyeondan . Haishh ape lah aku ni . Tapii , mana tak bengang kalau aku tengah bersihkan rumah , meanwhile diorang tengah duduk rehat-ii n then diorang perhatikan aku . Dah lah si Park Jimin tu byuntae . Entah-ii nanti dia pandang tempat lain , haishh naya aku .. // mengelap peluh didahi yang tak seberapa tuh //
Suga dan Jin yang baru balik dari market , terkejut beruk sebab ada yeoja tunggu kat depan rumah mereka . Kot-ii kalau sasaeng fans berdiri kat situ , mana tak naya diorang kene kejar nanti . Tapi suga memberanikan diri untuk menegur Si Yieun tu ~
Suga : cik .. // cuit bahu // cik buat ape kat sini ?
Yieun : err tak saya kene .. // toleh belakang // (" om .. om .. omo .. Suga from BTS , yaa . Memang tak salah , dia Min Yoon Gi yang aku tergila-gilakan tuh .. omo , dia pakai masker pun aku dah boleh kenal . Aku ni mimpikan ke ?! Hei Park Yi Eun wake up !! ")
Suga : miss , are u okey ?
Yieun : ya .. i'm .. i'm .. i'm okay .. saya diberi tugas untuk membersihkan rumah ni .. wait .. awak Min Yoon Gi dan sebelah awak tu Kim Seok Jin right ?
Jin&Suga : err ..
Yieun : takpe , memang saya tergilekan BTS , tapi jangan risau . Saya bukan sasaeng fans . Kat area sini , kebanyakan budak-ii perempuan tu tergilakan EXO & BB , so korang berdua jangan risau .. actually saya sebenarnya yang akan ambil duit sewa rumah setiap bulan ..dan omma saya yang suruh saya bersihkan sekali rumah ini . Asalnya ini rumah peninggalan datuk saya . Btw , rumah saya kat sebelah je .
Jin : oket thanks sebab bagitahu . Dan ... err .. kami memang daripada BTS . Saya Jin yang ni suga . Member yang lain kat dalam . But ! Ada beberapa syarat kalau awak nak kemas rumah ni .. ehehe . Now jom masuk , lagipun rumah ni kitaorang tak sempat nak kemas .
Suga : yeahh ..jap satu lagi .. what's ur name ?
Yieun : Park Yi Eun imnida // bow //
Jin : sedap nama .. haha , k jom masuk , kitaorang kenalkan awak dengan yang lain ..
Yieun : nae .. (" tak sangka, diorang ni peramah jugak .. kuikui :3 )Didalam rumah
Mana tak bengang si Yieun tu , semua member BTS tengah santai-ii , yang sana main game , yang situ tengah makan .
Jin : guys , ni .. // tak habis cakap //
Jimin : eh ! awak yang bagi spare kunci rumah tu kan , dan awak yang cari kitaorang sampai depan toilet , n then awak siap dengar siapa yang tengah mandi tu.. kan kan ?!
All member kecuali JiKook ; huh ? // pandang Yieun //
Yieun : (" aduh !! Kantoi pulak .. ish Jimin ni .. asal lah mulut dia puaka sangat ㅠㅠ . Haish . ")
Jin : ish kau ni Jimin ! ape cakap macam tu dekat tetamu kita , kau ni -_-! .
Suga : Yieun awak jangan layan sangat mamat becok tu , dia memang macam tu . IQ dia rendah sangat .
Jimin : eh-ii pakcik gula ni . Tampo kang . Sia-ii je -_-! .
Rapmon : Jin-hyung , dia bukan sasaengkan fans kan ? // ragu-ii + takut //
Jin : aniya .. dia memang lah minat kita , tapi dia bukan sasaeng fans . Jangan salah anggap pulak ..
V : apa nama awak ?
Yieun : Park Yi Eun imnida // bow //
Jhope : awak minat kitaorang sikit-ii ke atau terlebih minat ?
Yieun : boleh dikatakan terlebih minat .. hee ..
Jimin : mesti dalam BTS awak minat saya kan .. // bangga diri //
Yieun : erk .. aniya . Dalam BTS saya minat Min Yoon Gi . // malu-ii //
Suga : me ? Muahahaha , ada jugak orang minat aku . Huhu .tu lah En.Park Ji Min , lain kali jangan perasan sangat ea . Hahahaha ..
Jimin : eleh ..
Jin : okey , ada beberapa syarat yang awak perlu tahu semasa nak kemas rumah kitaorang ..
Yieun : nae , apa syaratnya ..
Jin : syaratnya ..BERSAMBUNG
Mianhae kalau banyak sangat typo .  ̄ω ̄ . Kalau diikutkan panjang lagi , tapi disebabkan battery hp dah nak mati . Sempat buat sampai situ je . 745 patah perkataan .-. . Hope korang vote ツ . Komen sekali ya ^^ . Mana lah tahu author dapat idea yang lagi menarik kan . Hahaha perasan pulak author ni xD . Kk pape pun enjoy ya ^^ . Keep supporting BTS NEXT DOOR ★ . XOXO YALLS ♡♥♡♥♡♥
YOU ARE READING
[COMPLETE] BTS NEXT DOOR X READER
Teen FictionWhen you meet BTS in your real life Start : 9 December 2015 End : 16 January 2016 @jaehwanaruto-