BAHAGIAN 9 ( KEDUA TERAKHIR )

495 37 0
                                    

Sudah genap 5 bulan BTS duduk di Rumah itu . Kini , mereka hanya tinggal 2 hari sahaja untuk mereka duduk disitu .

(# mian , author skip kan nak tulis sampai 5 bulan depa dok kat situ , memang ff ni akan habis pada 2017 xD , Hahahaha , just kidding #)

raut wajah Yieun kelihatan sedih .

Jin ( Eonnie ) : Yieun-sshi .
Yieun : Nae ?
Jin : kenapa sedih je ? Ada yang tak kena ke ?
Yieun : aniya . // fake smile //
Jin ( eonnie ) : tipu arr ! Mesti sedih sebab Abangtan kesayangan adik tu kan // smirk //
Yieun : macam mana eonnie tahu?
Jin : hehe , eonnie main jawab je . Hahaha .
Omma : Yieun ! Jin ! Turun makan !

Omma kesayangan mereka sudah pun panggil mereka untuk turun makan .

Omma : yieun tak pergi rumah sebelah ke ?
Yieun : nope ! // suap kimchi fried rice kedalam mulut //
Omma : waeyo ?
Yieun : lagipun diorang takde kat rumah .
Chanyeol : takde kat rumah OR dah nak pindah ?

Chanyeol menekan sedikit perkataan ' OR ' , lebih kurang nak tarik perhatian adik dia tu juga  ̄ω ̄ .

Yieun : yahh oppa !
Chanyeol : betul kan ?
Yieun : (" eii orang tua ni , aku sumbat kimbab ni dalam telinga dia tu , saja je . ") eleh , oppa jealous kan ?
Chanyeol : buat apa nak jealous .

Yieun seakan-ii tersentak dengan ayat Chanyeol yang agak pedas tu . Mana tak nya , Si-Abang sulung itu , memang suka menyakat orang , memerli , mengusik dan macam-ii lah .

SKIP

" NEW MESSAGE "

Yieun : siapa pula yang mesej aku ni ?

" annyeong , saya nak jumpa awak di Tasik Han pukul 8.00 malam ni . "

- From : xxx
- time : 5:58 p.m

Yieun : sape ni ? Nak jumpa ke tak ? Emp ... jumpa je lahh , mana tahu number baru Irene kr ape ke .
Chanyeol : siapa yang mesej tu ? secret admire ke ? // ketawa kecil //
Yieun : ada jugak yang kene tendang kejap lagi .
Chanyeol : yelah-ii , siapa yang mesej ?
Yieun : molla .
Chanyeol : malam ni nak ikut pergi SM tak ?
Yieun : pukul berapa ?
Chanyeol : 10:30 .
Yieun : nae . Tapi pukul 8.00 malam Yieun nak keluar jap .
Chanyeol : pergi mana ?
Yieun : perlukr tahu ? XD
Chanyeol : eii budak ni --"

SKIP

Malam tu Yieun memakai seluar berwarna hitam dan gaun berwarna Pink hitam paras lutut . Dia memakai masker dan spect hitam .

(# aigoo , Yieun ni dah macam artist pula -_- ")

Di Tasik Han

Yieun mengambil tempat duduk di bangku yang berdekatan dengan tasik tersebut . Yieun melabuhkan punggungnya diatas bangku tersebut . Dia mengluarkan iphone 6 nya , dan membuka twitter . Dia menaip username Bangtan . Lalu dia melihat gambar-ii yang dipost oleh salah seorang member bangtan iaitu Si Maknae Jeon Jung Kook . Dia hanya mengeluarkan keluhan . Dan berkata ..

Yieun : Suga tak update ke ?

15 minute ..

Yieun : yes ! Abang gula aku update xD .

Semua orang yang duduk rehatkan diri di tasik itu , hanya melihat gelagat Yieun seperti orang sawan xD . Yieun hanya membiarkan sahaja , kerana sekarang dia tengah berfangirling dengan bangtan .

Tiba-ii ada orang telah menutup mata Yieun . Kehangatan tangan tersebut dapat dirasai oleh Yieun .

Yieun : Nuguya ?
Xxx : cubalah teka ~
Yieun : saya tak tahu lah .
Xxx : seorang namja .
Yieun : Chanyeol oppa jangan nak main-ii lah -,,- .

Tak lama kemudian tangan itu dilepaskan daripada mata Yieun .

dan ~ apabila Yieun toleh kebelakang , orang itu ialah MIN YOON GI !!

Yieun : err .. yoon .. yoongi , awak buat apa disini ?
Suga : nak jumpa awak . Dan sebenarnya mesej tu ..

Belum sempat Suga menghabiskan ayatnya , Yieun telah memotong .

Yieun : awak yang send ?
Suga : yeah , good girl . Hahaha .
Yieun : mana awak dapat number phone saya ?
Suga : daripada oppa awak .
Yieun : aigoo ~ , btw duduk lah sini .

Yieun mempelawa suga untuk duduk di banngku itu dengan isyarat menepuk-ii tempat duduk kosong disebelahnya . Akhirnya Suga akur dengan pelawaan Yieun . Suga melabuhkan punggungnya diatas bangku tersebut . Kakinya disilang , iaitu kaki kanannya diletakkan diatas kaki kirinya . Tangannya diangkat lalu membetulkan rambutnya yang berwarna hijau kebiruan itu . Yieun hanya memerhati apa yang dilakukan oleh Suga . Secara tidak sengaja mereka ber-eye contact disitu . Tiba-ii eye contact itu terhenti . Lalu Suga terus mulakan conversation diorang

Suga : so , Yieun dah tahu lah yang kitaorang akan pindah ?
Yieun : ya .
Suga : Yieun tak marah ?
Yieun : buat apa nak marah ?
Sugar : sedih ?

Perkataan ' Sedih ' terlah membuatkan Yieun tertunduk . Mata Yieun mula berkaca , air mata Yieun hampir mengalir , tetapi tetap ditahan kerana dia tak mahu tunjukkan kesedihannya didepan Bias dia .

Suga : hey ~ kenapa tunduk ni ?

Tangan Suga menyentuh dagu Yieun lalu mengangkat sedikit muka Yieun . Suga seakan-ii boleh membaca fikiran dan perasaan Yieun . Lantas , ibu jari Suga yang agak kecil itu , mengelap air mata Yieun . Muka Yieun hampir menjadi merah padam .

Suga : janganlah nangis . Kami akan datang semula . trust me , okay ?
Yieun : okay .

BERSAMBUNG

Annyeong guys , sorry sebab lambat update . Huhuhu ~ mianhaeyo .. data habis , wifi lembab , internet slow namatey , hotspot slow namatey , line slow namatey . semua lah ada  ̄ω ̄ . Huhu , typo ? Korang abaikan jelah , tak menarik ? Tak enjoy ? Pendek sangat ? Mianhae ~ hope korang enjoy . Don't forget to vote and comment . ♥♥♡♡

[COMPLETE] BTS NEXT DOOR X READERWhere stories live. Discover now