BAHAGIAN 7

546 47 0
                                    

Yieun : aku kat mana ni ? Ni bkn dorm BTS !! andwae !! Aku nak balik !! Omma !! Yeollie oppa !! Jinnie Eonnie !! Saeng nak balik !!

Yieun menangis didalam bilik itu .

# Wait ! Author nak cakap sat !

Jimin : sebenarnya bilik tu .. // tak sempat nak habiskan //
Author : jiminnie ni sebok lah , bagi lah author terangkan .
Suga : be swag author meh Suga yang author sayangi ni terangkan .
Author : tapayah !
Suga : eleyh , shuga nak majok arr dengan author // buat muka merajuk+gedik //
Author : gediklah shuga ni -,- . Kk meh author terangkan sikit pasal bilik tu .

⇨Okey , sebenarnya bilik tu ialah bilik bawah tanah . Ada apa dalam bilik tu ? Sebenarnya tu rumah peninggalan arraboji Yieun . So , semua barang-ii arraboji Yieun disimpan kat bilik bawah tanah tu . Tapi perkara tersebut tidak diketahui oleh Yieun . ( bilik lama ofc lah berhabuk , banyak sawang ) . BTS juga tak tahu rumah yang mereka duduk , ada bilik bawah tanah . Okey dah ! Tu je .

Jhope : pandai author terangkan .
Author : gumawo hobie-sshi .

P/s : abaikan perangai author yg gila namatey ni xD . Okey back to the story .

Yieun : bilik apa ni ? Banyak habuk . Ah - choo !! Uishh !! Tak boleh tahan lahh !! Someone !! Help me pleasee !! Help me juseyo .

Yieun hampir menangis , sebab tak dapat keluar dari bilik itu .

BTS POV

Jin : suga-sshi .
Suga : nae ?
Jin : Yieun mana ?
Suga : molla . Waeyo hyung ?
Jin : tadi dia kata nak kemas ruang tamu , tapi bila tengok takda pulak orang nya .
Suga : dia dah balik lah tu .
Jin : tak mungkin lah ! Kalau dia dah balik , kenapa dia punya handphone ada kat atas meja tu ? // point kat meja kecil di penjuru dinding //
Suga : dia tertinggal handphone lah tu .
Jin : ermm .

Jin rasa tak sedap hati . Dia mencari Yieun di sekitar rumah , tapi tak jumpa . Hanya kasut Yieun saja yang ada .

Jin : takkan dia balik tak pakai kasut . Haish mana lah Yieun ni .

Yieun POV

Yieun : someone help me juseyo !! Saya nak keluar !!

Yieun sudah pun penat untuk menjerit . Akhirnya dia memutuskan untuk berehat dulu di bilik itu .

Yieun's House

Jin : omma .
omma : nae ?
Jin : adik mana ? Dah pukul 9 , tapi dia tak balik lagi . Saya risau lah omma .
Omma : dah tanya kat rumah orang sebelah ? Kan Yieun kerje kat rumah orang sebelah .
Jin : takkan kerja pun lama . Tak boleh jadi ni , kakak nak tengok adik jugak . // terus keluar //
Omma : Park Myung Eun !! Ya tuhan budak ni .. kelam kabut betul lah .

JIN POV

Jin : haish tah apa-ii nanti diorang buat kat adik aku .

Ting Tong !!

Jhope : kejap-ii !! // buka pintu //
Er .. er .. noona . Ye ade ape ?
Jin : mana Yieun ?
Jhope : er .. di .. di ..
Jin : mana adik noona ?!
Jhope : di .. di .. dia hilang . // tunduk takut //

# okey author nak cakap , Dalam ff ni ade dua nama Jin . Satu Jin BTS , satu lagi Jin Lovelyz . So jgn keliru ye . Okey action !

Jin : tepi , aku nak cari adik aku !!

Jin menolak badan Jhope . Dia terus masuk ke dorm BTS . Tiba-ii dia terdengar suara orang meminta tolong .

xxx: tolong !! Tolong !!

Suara itu tak jelas dan samar-ii . Jin terus mencari adiknya .

Yieun POV

Yieun tidak dapat menahan kesejukkan . Bilik itu sangat sejuk .
P/S , Yieun hanya memakai baju pendek paras siku sahaja .

Yieun : sesiapa tolong .. Yieun sejuk .. tolong Yieun .

Suara Yieun semakin perlahan akhirnya Yieun pengsan disitu .

______

Yeollie : Yieun-sshi , gwenchannayo ?
Yieun : op .. op . Oppa , sa .. saeng kat ma .. mana ni ?
Yeollie : saeng kat rumah dah rehat je ea . Oppa nak sedia kan makanan untuk saeng .
Yieun : nae .

BTS POV

Rapmonster : ahjumma , jeongmal mianhae .
Puan Park : takpe , bukan salah kamu semua . Yang penting sekarang Yieun dah selamat . Yoongi-sshi .
Suga : nae ahjumma ?
Puan Park : terima kasih ye sebab selamatkan anak ahjumma , kalau tak mesti yieun dh kesejukkan .
Suga : nae . Sama-ii // tunduk // ahjumma saya nak mintak izin untuk tengok Yieun .
Puan Park : boleh je .

Suga nampak Chanyeol membawa makanan untuk adiknya , suga terus pergi ke arah Chanyeol .

Suga : hyung .
Yeol : nae ?
Suga : biar saya bawakkan makanan untuk Yieun .
Yeol : tak susahkan ke ?
Suga : aniya .
Yeol : nae , gumawo .
Suga : cheonma .

Suga membawa dulang berisikan makanan yang dia ambil daripada Chanyeol . Dia naik ke atas untuk memberikan makanan kepada Yieun .

knock knock !!

Yieun : masuk .
Suga : annyeong Yieun ^^
Yieun : su .. suga ? Awak buat pe kat sini ? // pelik //
Suga : ni makanan , abang awak buat tapi saya nak hantarkan makanan ni pada awak . Makan taw // wink // .

Yieun pun apa lagi , melting lah dia kat situ . Dia hanya melihat wajah suga yang putih lagi gebu .

Suga : kenapa awak pandang saya macam tu . Macam nak makan orang je .
Yieun : aniya . Saya tak makan orang lah .
Suga : dahtu , kenapa pandang saya macam tu ?
Yieun : sebab awak comel .
Suga : saya memang comel // bangga //
Yieun : eii , bangga diri pula dia .
Suga : dah-ii , makan ni .
Yieun : takde selera lah .
Suga : makanlah . Pleaseu // puppy eyes //
yieun : (" ish dia ni asal lah buat muka comel pulak ni . Eii , geram pulak aku >< ") pikir comel ?

# author : memang comel pun .
Suga : wahh author puji titew lahh . Hiks . Sayang author .
Jimin : dah-ii lah tu hyung .

Back to the story .

Tibe-ii ada orang menegur mereka .

Xxx : ehem
Yieun&Suga : huh ?

Bersambung

Mian readers , sebab author lmbat update . yelah kan , dah nak naik sekolah ni . Memang busy memanjang . Beli barang sekolah lah , buku sekolah lah mcm-ii lh . Hahaha . Btw don't forget to vote and comment ! Saranghaja readers !! Nah flying kiss daripada TaeTae .
TaeTae : muach !! Chu Army !! .('ー`)

[COMPLETE] BTS NEXT DOOR X READERWhere stories live. Discover now