BAHAGIAN 10 ( LAST CHAPTER )

540 40 3
                                    

Kring !! kring !! kring !!

Alarm BTS mula berbunyi menandakan sudah pukul 6:00 a.m . Jin , iaitu salah seorang ahli BTS yang bangun awal . Tuala berwarna pink itu dicapai lalu terus maduk ke dalam tandas . Tubuh lelaki itu mula dibasahi dengan air daripada tandas tersebut . Selepas siap membersihkan diri . Jin pergi ke bilik member yang lain untuk mengejutkan yang lain . lepas sudah mengejutkan member yang lain , dia terus pergi kedapur .. belum sempat Jin hendak buka pintu peti sejuk tersebut tiba-ii loceng rumah mereka berbunyi ..

yieun : yeoboseo ^_^ //bow //
Jin : yeoboseo Yieun-aah . // bow //

Kedua-ii orang anak muda itu mula mengukirkan senyuman sesama sendiri . Tanpa melengahkan masa Jin menjemput Yieun untuk masuk . Hari ini juga merupakan hari terakhir untuk Yieun menjalankan tugas nya sebagai Maid kepada BTS . Sarapan juga sudah siap . Yieun dan Jin menghidangkan sarapan tersebut diatas meja makan . Jin mempelawa Yieun untuk bersarapan dengan mereka buat kali terakhir .

Semua member BTS berkumpul dimeja makan tersebut termasuk juga Park Yi Eun .

Jimin : wahh bibimbab !! Dah lama tak makan .
Jhope : bukan ke semalam kau baru makan ?
Jimin : ya tak ya juga . Hehehe . Jom lah makan . Chim dah lapar ni .. eh Yieun pun ada juga . Yeayy .
Rapmonster : whats wrong eith you Park Ji Min ? Are u okay ?
Suga : aigoo dia speaking pula disini . Dah lah jom makan aku dah lapar ni . Perut aku dah buat konsert .
Jungkook : Noona jangan layan sangat mereka ni . Mereka ni sewel sikit .
Yieun : haha .

Lepas makan , Yieun mengangkat kesemua pinggan , cawan , chopstick dll lalu diletakkan kedalam sinki . Dia membuka air paip , Yieun mencapan span pencuci pinggan dan meletakkam sedikit sabun basuh pinggan . Lalu dilapkan kesan sisa makanan di permukaan pinggan tersebut . Pinggan-ii itu dibasuh dengan bersih dan dilap dengan bersih tanpa meninggalkan kesan yang melekit dan berminyak . Yieun menyusun pinggan mangkuk itu dengan rapi di atas rak . Cawan-ii digantung ditempat penyangkut Cawan ( cawan bertangkai ) .

Selepas siap membasuh pinggan , dia terus pergi ke ruang tamu . Mesin Vacum dicapai , wayar vacum itu depang lalu dipasangkan ke pluck dan akhirnya suis itu dibuka .

bunyi vacum itu membisingkan satu rumah itu . Bunyi itu membuatkan BTS jadi tidak tentu arah . Suga dan V terjaga daripada tidurnya , Rapmon pula tersedak dengan air yang diminumnya . Manakala Jungkook jatuh ketika bermain skateboard . Jimin was shocked ! Jin ? Hmm , kertas yang dia ingin gunting itu terus terkoyak akibat terkajut dengan bunyi vacum tersebut . Jhope pulak tidak sengaja mencampakkan iphone 6 kepunyaannya . Kesemua ahli bangtan terus pergi ke depan lalu melihat Yieun . Yieun sudah tercengang apabila ahli-ii BTS semua pergi ke ruang tamu .

Rapmon : apa yang awak buat ?
Yieun : saya hanya bersihkan ruang tamu dengan Vacum saja .
Suga : oh sh*t !

Bam !

Suga masuk ke bilik lalu menghempaskan pintu biliknya . Yieun mula tertunduk . Dia tahu akan kesalahannya iaitu mebuatkan semua member BTS terkejut dengan perbuatannya tadi .

Yieun : mi .. mianhaeyo // tunduk //
Jungkook : tak mengapa noona . Noona tak salah . // senyum kecil //
Yieun : maaf sebab buatkan awak semua terkejut . Dan tolong cakapkan pada Suga , saya tak sengaja .
Jhope : gwenchannah . Mari saya bantu awak .
Yieun : nae , gumawoyo Jhope-sshi .
jhope : cheonma ^^

Jhope membantu Yieun membersihkan ruang tamu . mereka juga sempat bergurau . Hal itu membuatkan Suga melihat mereka . Hati Suga seakan-ii dicucuk dengan pisau . Tapi , Suga hanya sabar .

Skip

Keesokkannya iailah Hari Terakhir BTS duduk disitu . Mereka mula mengemaskan barang-ii mereka . Selepas semua siap dikemas . Suga madih lagi menunggu Yieun , adakah Yieun marah pasal hal semalam . Dia bertekad untuk pergi kerumah Yieun . Tetapi malang sekali Yieun sudah pergi ke China untuk melanjutkan pelajarannya . Suga pasrah . Akhirnya Sebuah kereta Alphat bewarna Hitam telah datang . Seorang lelaki yang bertubuh agak sasa , dan memakai spect hitam telah datang untuk menjemput BTS . Barang-ii telah diletakkan di Bonet kereta . Suga hanya memerhati rumah Yieun .

Flashback ~

yieun : jhope-sshi .
Jhope : nae ?
Yieun : can u help me ?
Jhope : yeah ofc .
Yieun : okey , memandangkan esok Yieun kene bertolak ke China awal pagi , jadi Yieun tak dapat nak jumpa korang . So , tolong berikan buku ni pada Suga .

Yieun memberikan Jhope buku kecil berwarna biru muda . Permukaan depan buku itu tertulis " our memories "

Jhope : boleh ! Nanti hope barikan pada dia . nak kirim apa lagi ?
Yieun : urm tu saja . thanks ya // wink //
Jhope : nae ^^

End of flashback ~

Didalam kereta

Jhope : Suga Hyung .
Suga : bwo ?
Jhope : nah // menghulurkan buku //
Suga : buku apa ni ?
Jhope : tengok sajalah . :)

Jhope terus menyumbat earphone kedalam telinganya .

Suga pov

Suga membuka muka surat pertama daripada buku itu .. kesemua gambarnya bersama Yirun telah ditampal daripada muka surat pertama hingga akhir . Di setiap gambar ada perkataan . suga membaca setiap perkataan yang ditulis oleh Yieun . Sehinggalah ke muka surat terakhir , satu surat telah diselitkan pada muka surat tersebut . Suga membuka surat dan membaca kandungan surat tersebut .

" Annyeong Min Yoon Gi-sshi :) , Yieun nak minta maaf sebab tak dapat nak jenguk Yoongi buat kali terakhir , dan Yieun nak minta maaf dengan Yoongi sebab tak bagi tahu yang Yieun kene pergi China . Hope Yoongi simpan buku ini dengan baik . Banyak kenangan yang kita telah lalui selama 5 bulan . Yieun harap , Yoongi tak lupakan Yieun . Yieun akan support Yoongi tak kira dimana . Yoongi lah first Bias , dan bias yang paling Yieun sayang . billion love from your fans . Stay healthy , and u've worked hard . BTS FIGHTING ! annyeong ! 

- from : Park Yi Eun
- to : Min Yoon Gi
- Friday , 8/1/2016              "

Air mata Suga mula menitis . Dia cepat-ii mengelap air mata nya . Dia memeluk buku itu .

Suga : (" Yieun , Suga takkan lupkan Yieun , saranghaeyo ')

THE END

finally , ff ni dah habis update . Thanks sbb sudi baca ff author yang tak seberapa ni . nantikan ff terbaru .. author akan terbitkan . Btw thx a lot guys . Dont forget to vote and comment ;) ♥♥

[COMPLETE] BTS NEXT DOOR X READERWhere stories live. Discover now