im sorry sebab ada part tercampur dalam ni jugak. actually saya dah buang but i dnt know how cerita tu still in here.. i really3 sorry for that.
pape pun enjoy reading. hope u'll like it. ^_^
-------------------------------------------------
AZHAN ZAFRAN:
"zaf kau kenapa ni? sejak kita sampai sini kau diam je. dah tu suka menyendiri. cuba kau tengok laut yang terbentang luas ni. angin yang sepoi-sepoi bahasa betul-betul menenangkan hati aku."
wah rizal ni..nak buat drama depan mata aku pula.apa tak puas ke 3,6 bulan dok belayar atas kapal? aku ni dah naik bosan.
"wei zaf.. kau ada prob ke? cerita la dekat aku,aku sedia bagi telinga kuali aku dekat kau ni.."
"ooooo....... patut la semua telinga kuali dekat rumah kita hilang. rupa-rupanya kau la dalangnya ya rizal? tak tahu pula aku yang telinga kau ni diperbuat dari telinga kuali"
"err.. pasal kuali kat rumah tu err... sebenarnya.. err "
"SEBENARNYA APA??!"
"sebenarnya masa aku masak dia tertanggal..! "
"haha!! melatah rupanya kau ni. tak handsome la lelaki melatah bro"
"kau kan zaf..! pernah rasa kasut aku saiz 8 tak? kalau tak pernah meh aku bagi ye."
"hehe.. tak nak aku! kaki kau ada kayap..! haha"
"kurang asam keping punya zaf!! kau nak lari kemana tu?! sini kau rasa ikan perkasam perisa asam keping n jus limau!! jangan lari zaf! aku kejar kau zaf!!!"
aih? ikan perkasam perisa asam keping dengan jus limau? tak pernah tengok pun.
erk!!!! kasut dia rupanya..! nekad gila muka dia nak sumbat kasut dalam mulut aku. euuu..!! wan mana wan??!! wan where are you bro!!!
"WANN..!!!!! TOLONG AKUUUU....!!!!!"
*****************************
MUHAMMAD KHAIRUL NIZAM:
siapa lah call aku time aku busy ni?! erk? siapa ni? tak pernah nampak pun nombor ni.
"hmm hello."
"assalammualaikum. ini encik muhammad khairul nizam ke?"
siapa lelaki ni? macam mana dia tahu nama penuh aku.
"ye saya"
"encik suami kepada norlia azila binti azman?"
nama isteri aku pula dia tahu. tak sedap hatila pula. isteri aku kata nak keluar tadi. ah! jangan-jangan terjadi apa-apa dekat dia?!
"umm ye.. saya khairul suami kepada norlia azila. encik siapa dan kenapa ye call?"
"saya dari balai polis melaka nak maklumkn pada encik yang isteri encik kamalangan."
"isteri saya apa???? Ya Allah...! dia dekat mana sekarang? dia okey tak?"
"isteri encik ada dekat hospital besar melaka. saya tak pasti keadaan dia sekarang macam mana.encik diminta hadir ke balai polis juga untuk ambil barang isteri encik.harap encik banyakkan bersabar. assalammualaikum"
Ya Allah isteri aku...! Kau selamatkan la isteriku Ya Allah.. aku kena pergi sekarang. mana kunci kereta aku ni.
"khairul kau nak pergi mana kemas beg semua ni?"
"amir aku nak balik.tolong bagitahu rina yang aku tak dapat nak join meeting dengan kapten.and send my sorry to kapten yang aku tak dapat nak hadir."
khairul menangis? tak pernah aku tengok khairul menangis. tadi dengar dia cakap-cakap dekat telefon. any bad thing happen ke?
"khairul... are you ok?"
"isteri aku mir.. isteri aku.. dia . . dia. . "
isteri khairul? aish! makin penasaran aku dengan ayat dia ni.
"kenapa dengan isteri kau rul?? hah?? kenapa dengan isteri kau. kenapa dengan dia sampai kau nangis macam ni?"
"isteri aku excident bro. aku memang tak sedap hati dari semalam tapi sebab kerja aku datang juga ke kuantan. sekarang isteri aku dekat hospital besar melaka. aku risau isteri aku mir. aku takut terjadi apa-apa dekat dia. aku bersalah mir..aku bersalah dengan dia mir.aku curang dengan dia mir.aku bersalah mir.."
"takpa la..hal kat sini biar aku urus kan. kau pergilah balik tengok isteri kau. kesian aku tengok kau ni.. muka dah macam ayam berak kapur ayam berak pun muka tak macam kau.dah gerak sekarang ni dah pukul 3 petang. makin lambat gerak sampai malam pula nanti."
"terima kasih mir.. aku gerak lu assalammualaikum"
"waalaikummussalam..hati-hati khairul.tabahkan hati kau hadapi dugaan yang Allah beri.. anggap lah ini ujian dari Allah diatas kesalahan kau terhadap isteri kau."
bismilahhirohmannirohim..
Ya Allah.. aku mohon padaMu Ya Allah kau tabahkan hati khairul dalam menghadapi ujian Mu Ya Allah.. dia hanyalah manusia biasa yang melakukan kehilafan Ya Allah. ampunilah dosa-dosa dia serta isterinya.. selamatkanlah perjalanan khairul sehingga tiba ke destinasinya. amin.
*****************************
MUHAMMAD KHAIRUL NIZAM:
Ya Allah Ya Tuhan ku.. Kau selamatkan lah isteri ku Ya Allah.. aku amat menyayanginya Ya Allah. zila,abang datang ni zila.. zila sabar tunggu abang datang tau zila..
eh family aku dah tahu ke belum pasal zila ni. dah tahu kut. tapi kalau dah tahu kenapa senyap je? nak bagitau ke tak? nak bagitau ke tak? hmm tak payah la biar aku tengok keadaan zila dulu macam mana.
------------------------------------------------
cerita yang pendek sbb da kekeringan idea. walaupun cite ni pndek tp sye hrap korang enjoy mbce ye... <3 <3