MUHAMMAD KHAIRUL NIZAM:
"what??? is that true??? but why she didn't tell me doc?"
"well.. im sorry encik khairul cause i have to tell u the truth. puan zila minta saya rahsiakan hal ni dulu. tapi bila keadaan dia dah mcm ni i got to tell u. puan zila ada tempoh hanya dalam sebulan saja. jika masih tiada penderma she get no chance to survive. kalau ada penderma pun peluang dia untuk hidup only 50/50. im so sorry encik khairul. banyakkan bersabar dan berdoa. saya minta diri dulu."
hati aku bagaikan tercabut bila mendengar kata-kata doktor yusly tadi. aku tak tahu langsung yang penyakit zila dah tahap kritikal. patut lah bila aku tanya dia kenapa makin susut katanya sebab dia diet. YA ALLAH!!! selamatkanlah isteriku YA ALLAH.
-----------------------------------------------
SAIDATUL AMIRAH:
"ahhhh... nyaman nyer la udara pagi2 tepi pantai macam ni. lagi-lagi kalau hari minggu meme syok la."
sambil duduk menikmati panorama ciptaan Allah otak aku mesti teringatkn dia.. tapi kenapa?? kenapa makin aku usir makin ia menjelma...
abang,sesungguhnya datul masih menantikan abang. sampai hati abang tinggalkan datul. sampai hati abang biarkan datul terkapai-kapai kelemasan. mane janji-janji abang yang dulu tu? kenapa abang memungkiri semua janji-janji palsu abg tu..??
"assalamualaikum cik"
"waalaikummussalam.." siape pula dok ganggu aku nak feeling-feeling ni??
"iye.. ke. . . mamat swift????" betul ke ap aku nampak ni. azhan? what is he doing here??
"datul???? such a small world. awak buat apa kat sini?"
"errr.. saye. . errr saye bercuti.. ok i gotta go. bye azhan."
"eh awak! nanti dulu! saya ada benda nak ckp dengan awak. ada sesuatu yg nk sye nk berterus terang."
"tapi. . . saya "
"please datul. just give me five minute. u just listen then it up to u.."
"err... ok awk ada 5mnit je.. and its start now.. " apa la yang nak dia cakap. debor pulak ase nye...
"datul... awk pergi mne slame ni...? puas saye cari awk. sye pergi kdai awk tp awk tak ada. adik awak ckp awak dah berhenti and tak dduk dengan family lagi. where have u been? saya call dan mesej tapi awak tak angkat."
"err saya. . . err azhan sebenarnya saye dah kerja tempat lain. err saya "
"u know datul i missed u like crazy.
"err saya... er.... sebenarnye.. " apa aku nak ckp ni? aku tak nak dia tau hal yang sebenar.
"datul please jangan buat your parents waiting for u.. they really missed u alot. lagipun saya sunyi bile awak hilang. makin saya buang awak dari hati saya makin perasaan tu menikam dada ni. saya taktau datul.. saya betul-betul tak tau apa yang da jadi kat saya. tapi apa yang saya dapat nyatakan yang saya sayangkan awak datul.. "
"errrr aaawak.. ssaya saya.. urm "
"datul.. fkran sya tak henti 2 bfkir psal dri awak. sejak kite bpsah thon lalu sye asik pk sal awak je.. "
"aaa. . awak saya errr . . . ssssaya err" ap aku nk cakap ni... lidah aku kelu tok berbicara.. huhu
"hello? datul.. are u still here?"
huish! dekat benor die lambai tangan nak menyedarkan aku dari lamunan. macam nak cocok mate aku je gaya nye. huhu ayat tak boleh belahlah aku ni. "oh! im still here. ok! look awak saya tak tau nak cerita macam mana masalh saya dekat awak. and yang pasal kejadian tempoh hari saya harap awak tak beritahu siapa-siapa. im count on you zaf. saya tak ready lagi nak cerita. one more thing zaf., kata kata sayang awak tak berkesan pada saya. saya harap awak faham .. "